• Sencha

Kan du göra en redd sås?

För mig är det självklart och enkelt. Men ibland blir man påmind om att inte ta för givet

Kan du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du göra en redd sås?
  • Dino78

Ja, däremot hade jag ingen koll på vad det hette. För mig är det redning rakt över. Men ja, jag kan.

DIF i själ och hjärta
  • underbara jag
    Eisa skrev 2008-11-16 15:51:41 följande:
    Men vaddå självklart? /Upprörd
    inget att vara upprörd över.

i mina ögon var det själklart. detta fick man ju lära sig på hemkunskapen i skolan.
  • W W
    Sencha skrev 2008-11-16 15:50:02 följande:
    Bottenredning: smält smör, rör i mjöl, späd med vätska. Redningen är i botten först.Toppredning: skaka ihop mjöl och vatten i en redningsbägare. Vispa i detta i vätskan som redan finns i grytan. Redningen tillsätts uppifrån - i toppen.
    Aha Ja isf så kan jag båda Men jag är bäst på bottenredningen
    Le om du vill ha sex med mig!
  • Eisa
    underbara jag skrev 2008-11-16 15:52:58 följande:
    inget att vara upprörd över.i mina ögon var det själklart. detta fick man ju lära sig på hemkunskapen i skolan.
    Fick man?
    Jag tror helt ärligt inte att vi fick det.
  • En lyckans tår i månens sken

Jag kan men det blir inte så bra alla gånger.. såser är inte min starka sida

• Zenobia

Japp det kan jag. men jag visste inte att det hete toppredning. Jag bara gör

• Atamon
    isisisis skrev 2008-11-16 15:45:52 följande:
    Hemagjorda såser innehåller heller inga transfetter eller glutamat eller annan skit de fyller påsarna med!
    Exakt!
  • och

Nej, jag brukar alltid lyckas med att bränna den. Jag vet hur man gör i teorin, det är bara det att jag vill att allt ska gå så fort när jag lagar mat. Det funkar liksom inte att duka, göra sallad och sås på samma gång, såsen blir bränd varje gång. Numera sätter jag min man på att göra sås istället.

• Kinne79

Nej, jag vet inte hur man gör. Men det betyder inte att jag/vi äter påssåser heller, vi äter helt enkelt inte sås.

Svar på tråden Kan du göra en redd sås?