• Sencha

Kan du göra en redd sås?

För mig är det självklart och enkelt. Men ibland blir man påmind om att inte ta för givet

Kan du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du göra en redd sås?
  • isisisis
    Mcmajjsan skrev 2008-11-16 17:06:03 följande:
    Det kan juh vara det ja =D Kan man stuva kycklingsschnitzel??? =D
    Man kan ha sås på!

Och en hemmagjord sås är en tunnare stuvning?

Hänger du med?

har du aldrig lagat svensk husmanskost?
  • Mcmajjsan
    isisisis skrev 2008-11-16 17:08:54 följande:
    Man kan ha sås på!Och en hemmagjord sås är en tunnare stuvning?Hänger du med?har du aldrig lagat svensk husmanskost?
    Men klart jag har. Lovar att skriva inom parentes när jag är ironisk.

Det är bara det att såser är bra men stuvningar skrämmer mig. Man kan juh aldrig stuva ngt gott, svamp och massa konstiga grönsaker *blä*
    Bf 081230
  • Mcmajjsan
    isisisis skrev 2008-11-16 17:05:55 följande:
    Stuvning är inget annat än en tjockare bechamel.Samma som du har i en ostsås i en lagagne!Är det också spya?
    Det är tjockheten som är kruxet ;) läskiga saker!
    Bf 081230
  • isisisis
    Mcmajjsan skrev 2008-11-16 17:13:01 följande:
    Men klart jag har. Lovar att skriva inom parentes när jag är ironisk. Det är bara det att såser är bra men stuvningar skrämmer mig. Man kan juh aldrig stuva ngt gott, svamp och massa konstiga grönsaker *blä*
    Vad som BORDE skrämma dig är allt färdiglagat,skräpmat,läsk och alla tillsatser som du säkert gladeligen slickar i dig ,totalt oberörd av vad du äter!

Eller?
  • Mcmajjsan
    isisisis skrev 2008-11-16 17:17:45 följande:
    Vad som BORDE skrämma dig är allt färdiglagat,skräpmat,läsk och alla tillsatser som du säkert gladeligen slickar i dig ,totalt oberörd av vad du äter! Eller?
    Så för att jag inte äter stuvningar så äter jag endast färdigmat?

Nejnej... jag håller mig till vanliga såser och gör inga dumheter som att gömma konstiga svampar i tjock slemsås.
    Bf 081230
  • isisisis
    Mcmajjsan skrev 2008-11-16 17:20:48 följande:
    Så för att jag inte äter stuvningar så äter jag endast färdigmat? Nejnej... jag håller mig till vanliga såser och gör inga dumheter som att gömma konstiga svampar i tjock slemsås.
    Nä,det behöver det givetvis inte betyda
  • elektra1
    Så för att jag inte äter stuvningar så äter jag endast färdigmat?Nejnej... jag håller mig till vanliga såser och gör inga dumheter som att gömma konstiga svampar i tjock slemsås.
    konstig formulering, konstiga svampar i tjock slemsås....
    Svampar är inte konstigt. Och inte stuvningar heller.
    Vanliga husmanskost. Äter du inte grytor heller?
    det äter vi 2 gånger i veckan  hemma.
    Tex kalops, eller köttgryta, den är ju redd, ibland som stuvning...
  • Mcmajjsan

Fast... jag har en bekännelse. Kom på det alldeles nu och jag är lite röd om öronen.

Jag älskar Abbas skink och svampstuvning. Men det är bara för att den inte smakar svamp. Så jag får väl svälja min stolthet och stuva lite skinka =D

Bf 081230
  • Bonanza

Nej, jag äter inte mat som behöver redas. Tycker att det är äckligt oftast.

• isisisis
    Så för att jag inte äter stuvningar så äter jag endast färdigmat? Nejnej... jag håller mig till vanliga såser och gör inga dumheter som att gömma konstiga svampar i tjock slemsås.
    Jag stör mig bara en aning på när folk pratar om mat som äcklig spya,slemsås etc...

Jag är inte uppfostrad till det.

I min värld så är det dåligt.
Svar på tråden Kan du göra en redd sås?