• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Nafrung

Joffe. Stackars L. Kikade på bilderna och det var precis såna stora otäcka som t hade första gången. Jobbigt. T tyckte antibiotikan vi fick (heracillin) var så äcklig så han vägrade äta. Det gick inte alls överhuvudtaget att få i honom den. Så vi fick byta till nåt annat som hette cefadroxil, och det smakade tydligen bättre + man behövde bara ge det en gång per dag. Och det funkade utmärkt. Så det finns alternativ om penicillinet inte går ned. Du hade en schysst mage förresten!

Har idag kämpat hela dagen med att montera ned vår sänggavel. När vi flyttade gick den inte att få upp för trappan, den är superstor och supertung och trappan är smal och svängd.Men den gick att få upp när vi monterade den den i smådelar. Men vilket jä**a jobb!!! 

Så nu  är man trött, lite värk i magen och känner mig lite bakfull... Minns någon ungefär vilken vecka Den Stora Tröttheten brukar infinna sig?

• Essi73

Naffe jag vill minnas att min Stora Trötthet kom nånstans mellan 6+0 och 7+0.

• Rossy

UNDERBART NAFFE! GRATTIS ! Så jätteroligt och bra!

Essi73 skrev 2009-01-18 19:07:25 följande:
    Naffe jag vill minnas att min Stora Trötthet kom nånstans mellan 6+0 och 7+0.
    Samma här! Och jag blev verklien askalastrött. Det hänger i lite fortfarande men är lite bättre fn.

Meleah, grattis till lillkillen!

Joffe, det närmar sig med stormsteg. Bf alltså .
    Ännu mer för JJ!

Krya på sig, alla små och stora sjuklingar .
  • förväntan

Här har det varit tyst i helgen

Vi har haft en skön helg och imorgon är det dags för inskolninge igen.

Naffe, jag var galet trött nästan med en gång från det att jag plussade, somnade kl 19 med melvin varje kväll. Gick upp lite förvirrat vid 22 för att låtsas att jag inte alls sover och gick och la mig igen .

Har fått dille på HALLON, i gröten, i filen, i pajen, som efterätt tillsammans med annanas, kan inte få nog!!!

• cirkel

Förväntan: kul med dille!

Nu är E helt frisk iaf. Mycket vi har utnyttjat dagis denna månaden: 1 dag hittills...

Är det ngt mer barn som blir helt hysteriskt när ena föräldern går ngnstans?

I morse blev E det när T gick ner för trappan på morgonen och vi skulle ligga kvar och sova. Hon stod vid trappan och gallskrek i säkert 20 min att vi skulle gå ner. Till slut gick vi ner, men då var hon helhysterisk när T bytte blöjan. Till slut kunde hon iaf pussa honom hejdå och vi gick upp och sov igen.

• FISK78

Här var det lugnt...

Skönt Cirkel att E är frisk igen

Här är det bra förutom tröttheten såklart, men börjar komma in i lunken nu... Känns skönt, men oj vad lillan äter speciellt på natten...

Vi har varit på landet hos mormor och morfar hela helgen Supermysigt! Middag och lunch serverad och Sid som sover hela nätter utan ett pip!!! Härligt! Han fullkomligt stormtrivs där! Olivia sov dock INTE hela nätter utan var lite lagom rolig sådär mellan 23-03, då är det full rulle på henne trots att hon lyckats bli förkyld REDAN!

Sid är hemma från dagis idag, jättemysigt! Så härligt att ha honom hemma lite mera. Svärmor kom imorse så nu är det fullt hus här hemma kommer att bli jättebra tror jag faktiskt! Hon har redan planerat middagar Såååååååå skönt! Hon ska ju vara här i 3,5 veckor eftersom det är en lång resa från Australien och hit! Men det är bara mysigt! Hon HJÄLPER verkligen till på ett bra sätt!!!

Nu mot amning...

• Özlem

Fisk:Vad skönt att din svärmor hjälper till.

Vi åkte in till öron näsa hals på natten.M har falsk krupp.Vi var på sjukhuset till 1100.Snacka om att vi alla e sega

• Nafrung

Tack för alla grattis igen! Och grattis till fina ul Meleah och Kun.

Vad härligt att din svärmor kommer och hjälper till lite Fisk. Skönt att få lite avlastning hemma, du har ju fullt upp med lilla O.

• förväntan

Fisk, vad härligt att svärmor är här, det blir ju verkligen en avlastning. Var hon här när sid var nyfödd?? Jag hoppas C mamma kommer till oss också i sommar när nästa bebis kommit.

Öz, fy vad trist att vänta så läääänge.

Svar på tråden Minnas tjejer X