• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

GRATTIS Naffe! Helt underbart!!!
    Då slipper ni IVF nu då!

Måste tipsa om 2 superbra böker: 9½ månad och Dotter önskas av Katerina Janouch.
    Läste halva Dotter önskas igår.

• cirkel

Böcker, såklart...

Naffe: Hur känns det? Hade du ngn aning om att det var på gång? Grattis igen! När blir BF, så kan jag kasta in listan igen.

• maja under eken

Ne men Naffe!!!!
    TOKGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!

TJOHOOOOOO va roligt!!!

Fet, var d d? Lr hur var d nu? Hur känns d? Helt galet? Blir så glad f din skull!!

Jag har tillbringat natten springandes t toa... Inte f nåt roligt test utan f o spy o skita i takt... Tur jag hade en bunke o kräkas i för d var vattenspruta fr andra änden... Så nu e jag tarmsköljd!

Elvira o jag sitter i soffan, lutade mot varann, hon m napp o jag utan.. Vi tittar för femhundratusende gången på I drömmarnas trädgård, shit va jag e trött på Igle Pigle, Hoopsy Daisy o Macka Packa o co!!!

Elvira hade ett litet bakslag igår, hon kräktes en rejäl laddning. Men jag tror d var pga clementinen hon tvunget skulle ha, d blev f starkt för stumpans lilla mage. Nu e vi nog båda på rätt köl, vi småäter äppelbitar, rån, saft o sånt. Jag vägrar vätskeersättning så jag äter saltapinnar t saften... mkt godare..

kram!

• maja under eken

hej cirkel!!

hur mår familjen idag?

9½ månad har jag ligger men inte läst, trodde inte den var bra. Visst e d den m Annika Lantz? E inte så förtjust i henne, hon skrattar som fan åt sig själv jämt, d gillar inte jag. Men d borde ju inte lysa igenom i boken...

• cirkel

Men usch, Maja! Vad tråkigt att du blev smittad också,
    Emma var bra och åt bra på fm igår och ingen diarré eller spy , men sen sov hon nästan i ett sträck frå nkl 15-19... Och sen kom det diarré.

I morse var det en diarréblöja till och så spydde hon upp majsvällingen, som väl var över hallgolvet och inte i våran säng. Jag som igår fm trodde att hon skulle kunna gå till dagis idag...

• cirkel

Aha, det kanske var Annika Lantz. Nä, den var jätterolig, tycker jag! Och även känslosam eftersom man kände igen sig...

Dotter önskas är också väldigt känslosam, jag grät mycket igår när jag läste en bit av boken, men nu är det itne så sorgligt längre. Den är så bra att man inte kan släppa den.

T har ont i magen och är matt, men annars inga symtpm på magsjuka. Envis som han är så jobbar han ändå...

• maja under eken

ne va trist!

jag har hört att många får nåt litet bakslag, men jag tror inte att d e bestående. Kanske var d en byebye-kräksjuka-fördennagång-spya...

Elvira sov oxå nåt helt galet igår, o nu ligger hon rätt slak här bredvid. Tror vi ska gå uppo knoppa ihop, jag behöver ju oxå sova. Har ont i ryggen bara av allt sittande o liggande..

• maja under eken

Hoppas han jobbar nära en toa... Jag kände hela dan igår att nåt var på G men inte förrän strax före utbrottet så mådde jag illa.

Dotter önskas hade jag tänkt o läsa innan jag fick elvira, men jag pallade inte. Jag skulle nog känna igen mig väldigt väl, äv om jag inte hade massa goa pojkar innan. Ville ju så sjukt mkt ha en tjej..

• cirkel

Maja: Får hoppas att det var sista spyan. Tror bara att det berodde på för mycket välling. Nu mår hon bra och klättrar och har sig. Äter inte så mycket, men det brukar hon inte göra på morgonen.

Sov gott! Emma (som ju inte somnar lätt på dagen) bad att få sova helt frivilligt vid kl 11 igår och sen sov hon ju massor på em också. tisdagen sov hon hela tiden i stort sett, onsdag var det sömn och apatisk hela em och sen i säng på kväll. Det verkar ta hårt med magsjuka. Är glad att hon klarat sig så länge utan magsjuka iaf.

Svar på tråden Minnas tjejer X