• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Joffe

Hej

har ganska ont så detta blir kort!

Naffe , finns inga ord

Leon har fått medicin, har hög feber o infekterade svinkoppor

Mamma Joffe, har lite SD, ont i Greta och förut när jag gick på toa kom nått tjockt torkat blodfärgat slemmigt äckligt klet.................. slempropp?

Måste vila, återkommer 

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Özlem

Maffe:Det sähs att tet på skyndar så att man mognar o får bebben innan bf typ + hjälper mot andra grejer.

Joffe:oj låter som slempropp.De enda jag kan komma på

• Nafrung

Stackars lille Leon också!!! Jag vet precis hur hemskt det var när T hade dem, be om antibiotika om ni inte redan fått det. De torkade ut snabbt och han mådde bara efter ett dygn mycket bättre.

Säkert slempropp joffe. Kniiiiip! (annars så kanske det kommer en kille på tidigt besök... ) Skämt åsido, kan det vara på gång redan? Håller tummarna för att du känner dig bättre snart och lillkillen stannar på sin plats lite till.

• Nafrung

Ok Öz, när du säger det så minns jag nog att det var nån som sa det när jag gick två veckor över tiden....

• Pess

Jag pimplade hallonbladsté på längden och tvären förra gången. Utan effekt...Och gott var det ju inte heller precis

Annars har jag tillbringat eftermiddagen hos Fisk och hennes lilla LJUVLIGA Olivia. Och Fisk strålade som vanligt

• Minna72

Oj Joffe, svinkoppor och slempropp (jo nog låter det som slemproppen) på en och samma gång.

Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Joffe: Det kan inte vara så att det är rester från din tidigare blödning då? Stackars lille Leon!

Här har jag en mycket trött tjej som sover massor och ber om att få sova. Inte det minsta likt henne. Hur länge är de så här utslagna vid magsjuka?

• förväntan

Massa grattis Naffe, fasen så kul!! Kände på mig att du skulle slippa IVF, för vi är ju så jäkla fertila på denna tråden. Och då hade du även rätt att du ska joina badbollsmodet i sommar .

Maja krya på er.

Joffe jobbigt med greta o svinkoppor o sammandragningar. Kikade in hos dig o såg att du var ju redan i v 35.

Melah, gratti till bra Kub och en ev kille

Själv insåg jag att vi ska på 'UL nästa v , fortsätter det i denna tackt så ska man ju föda barn innan man vet ordet av det...

M är helt slut efter dagis denna v o somnar snart i min famn. Mot välling o pjamas.

• Serendipity

cirkel: Teodor har varit sjuk i 6 dagar -- en vecka båda gångerna han haft kräksjuka, och 8 dagar när han hade Rotavirus. Det är sååå skönt när de plötsligt börjar busa och inte bara vill sova längre!!! När de får tillbaka "buset i ögonen"   Har ni andra i familjen klarat er?

Svar på tråden Minnas tjejer X