• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Kun
    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

Morning Minna, vad gör du uppe nu?

• Kun

Ha en bra dag alla
    Själv så jobbar jag hela dagen.

kram

(kanske ska medela att allt är bra här )

• Minna72

Morrn i nya tråden!
    Jag har varit uppe i 2 ½ timme redan men det är egentligen inte så konstigt eftersom klockan är en timme merhär i finnriket. Öki söndagssov så vi steg inte upp förrän närmare halv åtta idag. Skönt!

Nu skall vi se om jag kan sprida lite julkänslor genom att klippa in ett par bilder från gårdagens julbak.

Öki 070326
  • Minna72
    pepparkaksbak!.jpgjulplåt.jpg3 sorters mördegskakor.jpgskottar snö.jpg Här kommer ett litet "collage" från vår julbaks- och snöleksdag igår! Kakorna på gallret är alla 3 gjorda utifrån en och samma sats mördeg så de går snabbt att göra (och är alltså inte så ambitiöst som det kan se ut). Såg att ni diskuterade pepparkaksdeg också. Det är faktiskt busenkelt att röra ihop. Däremot glömde jag själv sirapen i degen så resultatet blev väl kanske inte så kul... Utebilden är från farmor och farfars trädgård där det skottades snö. Det var även kalaskul att kolla in ekorrarna som skuttade omkring + en kanin (!) som korsade gården.
    Öki 070326
  • maja under eken

God morgon!!

Sitter här m huvudvärk o Skalman tjatar o vill släpa mig t IKEA... en söndag... Vill beställa bänkskiva o diskho o kolla mer kakel..

Har d nånsin hänt att han vill t Ikea!? Näääää

Suck...

Fast jag mår rätt bra, d blev inte så blött igår. Drack en massa Bacardi, drinkar, Asti o Caprinublabla sen ute på krogen. Dansade f fullt i ett par timmar o sen smet jag o två tjejer till vid ett o gick t Burger King. Sen bussen hem vid 1,20

ajaj, d dunkar o bankar..

puss o kram!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

God morgon!!

Kul med ny tråd .

Minna, vad mysiga bilder och väldigt fina kakor. Längtar nu till massa snö. Vad har Öki för vantar?? Han verkar ju nöjd med dem på. Måste få lite vant-tips till detta barn som avskyr vantar.

• Rossy

Guten tag!

10-trådsjubileum minsann!! Grattis till oss .

Underbara bilder Minna. Och jag tycker ändå att det är ambitiöst att baka så många kakor . SötÖki skottar snö. Härligt med utomhusbilder där di små blir ännu mindre i sina vinterkläder .

Vi behöver också vant-tips. Varifrån kommer Ökis undrar jag också?

Apropå overall så ska vi köpa en ny nu. T fick en vinteroverall förra julen , av P´s mormor, i storlek 90 som hängt i garderoben till nu. (Hur tänker man när man ger en halvåring en vinteroverall tills nästa år???). Det är bara det att det är en liten storlek 90 som nu dessvärre är alldeles för liten för T. Han har alltså hunnit använda den NOLL gånger. P såg på Plus för några veckor sedan och såg att Coops egna märke Friends vinteroverall fick bäst i test. Nu vill han köpa en sådan. Någon som har erfarenhet av en sådan? Jag är lite tveksam, utan att vara snorkig, till att just Coop har så snygga, schyssta barnkläder. (Jag är mera POP-inriktad jag också ).

T har förresten fortfarande hög feber, hela tiden mellan 39-40 grader. Går den inte över tills i kväll åker vi till A Lindgren för att kolla upp att han inte behöver antibiotika.

• Rossy

maja under eken skrev 2008-11-23 10:04:53 följande:

Fast jag mår rätt bra, d blev inte så blött igår. Drack en massa Bacardi, drinkar, Asti o Caprinublabla sen ute på krogen. Dansade f fullt i ett par timmar o sen smet jag o två tjejer till vid ett o gick t Burger King. Sen bussen hem vid 1,20ajaj, d dunkar o bankar..puss o kram!
    "d blev inte så blött igår. Drack en massa Barcardi, drinkar, Asti o Carpinblabla....."
    När blir det blött för dig då, Maja????
    Härligt med en riktigt utekväll lät det som i alla fall. Det var minst sagt länge sedan jag själv var med om en sådan. Vilket jag faktiskt kan sakna nån gång ibland.
Svar på tråden Minnas tjejer X