• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Joffe

Tack alla goa vänner!
    Blir en snabb rapport då mat är på väg

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung:
    Maja under eken: 25/9

Återkommer

• Minna72

Ja de e ju klart som korvspad att Leons lillebrors namn måste vara Eddie! Välkommen till världen och ett stort grattis till päronen!

Aetti 26 mars 2007
  • FISK78

GRATTIS Joffe till lilla Eddie Underbart!!! Vad sa Leon när lillebror kom hem?

Här är det väldigt GNÄLLIGT från lilla damen just nu... och har så varit i några timmar. Hon är så jäkla missnöjd. Vet inte riktigt vad det är, hon är förkyld och har väl lite magknip tror jag...

• Minna72

Hej! Har inte varit inne så mycket över helgen eftersom min pappa och min 12-åriga lillasyster har varit och hälsat på. Har varit kul att ha dem här! Och också kul att få måna lite extra om min lillasyster. Det var faktiskt rörande att vara med henne ensam på sta'n och shoppa och känna att hon kände sig lite stor och viktig... Ett halsband och ett par jeans kom hon hem med!
    Det var viktigt för Öki också. Det första han glädjestrålande sa på morgnarna (när han kom ihåg vilka gäster vi hade) var MOPA (=morfar)! JULA (=Julia)! Sedan hände något riktigt rörande igår när de åkte hem. Vi var alla med och vinkade av dem vid tåget (som heter juna på finska och som intresserar Öki väldeliga). När vi kom hem somnade han någon timme. När han vaknade satt han med mig och M i soffan och pratade om mopa och Jula. Och så sa han med tårar i ögonen: mopa Jula juna hem botta (alltså Morfar Julia (åka) tåget hem (de e) borta). Sen pekade han på ytterdörren och grät 'botta' och då började jag också gråta och när han såg att mamma var ledsen började han gråta ännu mer. Vi blev tillslut tvungna att ringa till morfar som ju fortfarande satt på tåget så att han fick höra morfars röst. Och efter det (efter att M fick ta med Öki och göra nåt annat så att jag fick torka mina ögon) så pratade vi om att morfar kommer tillbaka nån annan gång, då sa Öki: "mopa Jula baka"...
    Vi vinkade ju av mormor på samma sätt i julas men det är tydligt att han har blivit äldre sedan dess och förstår innebörden av borta på ett annat sätt nu. I julas var det bara "mommo juna hejdå".

Idag har sportlovet börjat här och det är äntligen lugnt på jobbet! Jag firade det med att sitta hos frissan i 2 1/2 timme på förmiddagen och klippte av mig det ganska långa håret till en "framåtsluttande" page. Sååååååååå härligt!! 

Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Maja, Öki säger inte genitiv -s tydligt men han pratar ofta om vem som äger vissa saker, t.ex. Aetti bilen. Något han har med sig från dagis är "minun" (dvs "min" på finska) som han säger i tid och otid!

Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Minna, jag blev alldeles tårögd!!!Vad gulligt av Öki!

Joffe: Grattis till lille Eddie! Fint!

• Essi73

Hejhallå bejbs!

Idag har vi varit på lite Lillasystershopping men kom inte hem med ngt annat än dinappar till nappflaska (utifall att..) samt amningsnappar till mig (också utifall att). Vi åkte och kollade på babyskydd men slutade med att vi fann vad vi sökte på Blocket istället. Det slog mig hur dyra de är och hur kort tid man har dem.
    Efter det har vi allt klart för hennes ankomst som förresten blir 30e mars *Så nu har jag släppt den nyheten*

Minna men åååh jag vart alldeles öm i hjärtat av att läsa om Öki. Lilleman!! Jag förundras VARJE gång över hur mycket de känner, över hur mycket de kan sakna och saknar, över hur mycket de älskar. På Småfolks vis visar de hur mycket de tycker om släkt/vänner, jag.. jag blir superrörd!! Hoppas att Mopa och Jula snart kommer tilbaka
    Guuu' vilken lyx med frissa, dig förunnat verkligen! Själv skulle jag behöva toppa håret men förmår mig inte, jag är ganska svullen och skulle bara känna mig ful där på frisörstolen. Jag spar det hela till efter förlosning.

Joffe men SÅ KLART att det är en Eddie, shit vilket coolt namn! En Eddie, he heeee!! Hoppas ni har det superbra hemma, stressa inte in med att skriva men jag ser fram emot både bilder och berättelse!

-Vilket jag ser fram emot från Cirkel också

Fisk hur går det idag? Blev Olivia lugn igår? Stumpan, usch det ÄR ju så svårt att veta vad som fattas dem när de gråter så.

• Mamsen68

Minna vilken rörande berättelse tänk att dom är så stora nu björn fyller 2 på onsdag åh vart tar tiden vägen.

Essi 30 mars är ju snart spännande.

• Pess

Hej girls...Vill bara påminna om att tråden går ut idag....

• Minna72
    Pess skrev 2009-02-23 14:53:22 följande:
    Hej girls...Vill bara påminna om att tråden går ut idag....
    Tack Pess!! Jag kan inte fatta att de tre sista månaderna gått så snabbt. Här är iallafall den nya tråden, som fått ett lite kortare namn: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

Vi ses där! Och Pess, skriv gärna någon rad, saknar dig!
    Aetti 26 mars 2007
Svar på tråden Minnas tjejer X