Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jenny: Visst gör det! Korv, köttbullar och fiskpinnar blir det här en del...

Linda: Hoppas att det ger med sig med Flippan och att honfår upp ögonen för hur gott det är med mat. Jag tycker att du är jätteduktig med henne och du gör ju verkligen allt du kan, klandra dig inte det är inte ditt fel att hon inte äter som hon borde. *kram*
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom

För shoppingträff kan jag rekommendera Hanna och Alexandra! Nu har ni fått jobb tjejer!

• koalamom

Idag har vi haft besök av min mammas änkling och det var väl mindre roligt. NÄr han kom var han ganska trött och hängig så gick han in på toaletten och en stund efter han kommit ut var han lite piggare och gladare men verkade lite påverkad och luktade sprit. Han frågade flera gånger "Vad heter han nu igen" om Vidar. Jesper gick iväg på julbord och jag var tvungen att köra ut mammas änkling efter en stund, det kändes inte riktigt bra att ha honom här när han var påverkad. Vidar blev jätterädd för honom dessutom och började storgråta nästan så fort han kom nära. Jag sade till honom att "Axel blir väldigt uppspelt och om jag över huvud taget ska få honom i säng så får du gå" Först verkade han inte fatta och sa "men om jag ligger bredvid honom då" Jag fick säga till honom flera gånger att han fick gå härifrån innan han fattade vad jag menade... Men jag skickade med honom lite hemlagat potatismos med köttbullar i sås. Det är meningen att han ska komma till oss på julafton men jag ska säga till honom att "du är alltid välkommen hit men det är under förutsättning att du är nykter"
    Mamma vänder sig säkert i graven just nu, hon skulle gått i taket om hon hade levat och han hade kommit onykter till hennes barnbarn. Det kommer jag också att säga till honom. *suck* Jag vet inte vad jag ska göra, han verkar inte riktigt inse att han har problem och då kan vi inte göra något för att hjälpa honom.

• koalamom
    Micaela: Lilla vännen, det är klart att du vill vara med Alexander. *kramar om* Jag kan inte för mitt liv ens föreställa mig hur du haft det nu när han varit så väldigt sjuk. Jag har heller inte vaccinerat mina barn och bara för att man inte är vaccinerad betyder det ju inte att man behöver få hjärnhinneinflammation. Nu hade ni ju otrolig otur och jag ryser i hela kroppen och blir så förbannad på primärvården (för det var väl där ni var?) när de inte tog sänka på honom när du var inne med honom tidigare i veckan. Att bara säga att det nog är ett virus utan att ta sänkan. Jag tycker att du var otroligt handlingskraftig och imponerad över att du reagerade såpass snabbt som du gjorde när Alexander blev dålig. Alla mina tankar går till dig och din familj Micaela, allt gott och om det är något jag kan göra så säg till. *kramar om*
  • koalamom
    Micaela: Det var inga snälla ord, det är så det ÄR. Du är verkligen fantastisk och jag hoppas verkligen att jag också kan hålla huvudet kallt om mina barn skulle bli väldigt sjuka! Oroa dig inte för Alexander, han är på sjukhuset och som läkaren säger så är ju faktiskt feber kroppens sätt att försvara sig mot bakterier. Och om det mot all förmodan skulle hända något så kommer de ju att ringa dig. Så oroa dig inte i onödan du kan ändå inte göra något hemifrån, du behöver få koppla av och sova lite, gå inte och oroa dig. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det blir ändå inte bättre för någon att du går och oroar dig. Sov nu så gott och ta hand om dig! *kramar om*
  • koalamom
    Lotta: Jo, jag förstår det. Det kan kännas och verka hårt men som du själv sa jag vill inte ha någon som beter sig som honom hos mina barn. Jag kommer säga till honom att han är välkommen hit men under vissa förutsättningar, han får inte under några som helst omständigheter komma hit onykter eller påverkad och han kommer inte att få en droppe alkohol här. Är han nykter eller påverkad åker han ut därmed basta jag orkar inte dalta med honom längre det gör inget bättre ändå.
  • koalamom
    Jenny: Så det är hem till dig man ska för att njuta av julgodis iår!
  • koalamom
    Alex: Men det var säkert bara bra ändå
  • koalamom

Här har Vidar inte ens börjat åla sig eller krypa Vi får nog vänta ytterligare 2 månader drygt på att han kryper. Just nu är han ju i en upptäckarfas så han trivs inte superlånga stunder sittande på golvet inte ensam i vilket fall. Gåstolen räddar våra dagar från tristress från hans sida.

I morgon ska vi på julmys på öppna förskolan hela familjen, det ska bli roligt. Nu har jag tagit upp lite gamla leksaker från när Axel var mindre som Vidar ska få i julklapp, bland annat hans gamla gåvagn.

Vår "semilakridsfudge" blev inte riktigt bra, den smakar ganska bra men den stelnar aldrig riktigt... kletigt som fasen man får äta med sked Räcka ut tungan

Men nu är det dags för sängen.

• koalamom
    Kajsa: Nä, det har jag inte hört. Om bakpulver vet jag absolut ingenting men ägg över huvud taget är ju inte bra att äta för mycket av på grund av kolesterol men det har jag för mig är gulan som är det som är boven i det dramat. Vidar fick en liten bit äggvita i dag för övrigt, det var första gången och han var ganska skeptisk...
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV