Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom
    Jenny: Vad eländigt... Murphys Lag helt enkelt. Men vi fick oss ett gott skratt så här i efterhand.

Vidar har ju vaknat varje natt för att äta sen han var magsjuk i vks. Innan dess så sov han ju hela nätter. Idag slog han till med att sova hela natten igen, DET var skönt. Undrar om det beror på att han åt några skedar gröt i går kväll och lite katrinplommonpuré, eller något annat. Men det var jätteskönt att han sov från ca 20.00-06.50 iaf.

Linnéa: Det verkar ju lite tur i oturen, det låter ju jättebra med det sv/eng förskolan och 5 minuters omväg gör ju egentligen inte så mycket om man trivs med stället.

Ang teletubbies har vi sagt att det kommer inte innanför våra dörrar. Men jag tror att jag ändrat uppfattning, om han nu skulle gilla det så varför inte, men jag kommer nog inte ta fram det för att se om han gillar det.... Axel har inte sett det någon gång i sitt liv så vitt jag vet.
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom
    Linda: Trevligt med nytt men vi behöver verkligen inte något nytt på hur länge som helst

Hanna: Jag har också så det räcker (och blir över). Men det är bra med många när de sölar och kräks o dyl

Kajsa: Det blir förmodligen inga sådana för mig, eller jag ska säga att jag ska inte köpa några sådana.
  • koalamom

När Axel har varit magsjuk har han fått vatten på tesked och senare äpple, saft och chips (du kan riva äpple men chips kanske våra små inte kan äta ännu). Dessa saker i syfte att ge honom vätska (han totalvägrade vätskeersättning), chips som är salta binder vätskan tillsammans med sockret i äpplet som dessutom innehåller fibrer som de rekommenderade på sjukvårdsupplysningen. Om de bara kräks hela tiden får man försöka få i dem vätskeersättning med sked, bara lite åt gången tills man märker att barnet får behålla vätskan, då kan man börja ge mer.

• koalamom

Tråkigt med magsjuka, det är verkligen något av det värsta i lindrig sjukdomsväg man kan ha.

Idag har jag spammat min blogg med både text och bild.

Vi hade barnkalas idag och det blev riktigt lyckat tycker jag! Jesper har varit på kurs idag och kom hem strax efter 13. Barnkalaset började klockan 14 men jag lyckades förbereda kalaset på egen hand helt utan att bli stressad över huvud taget, kände ju mig som värsta supermamma där ett tag!  Dessutom är jag väldigt stolt över min tårtskapelse (som det finns bild på i bloggen)som jag i sista stund bestämde mig för att göra.

Nu ska jag slappa lite.

• koalamom
    Micaela: Tack! Ormtårtan gjorde jag idag, inför barnkalaset. Den var faktiskt kanon för 3-4 åringar, det blir lagom stora bitar för dem att äta.

Nä, nu måste jag gå och lägga mig, *gäspar*
  • koalamom
    Linnéa: Är annie mjölkallergiker? Eller vad är det hon inte får äta? Finns det inte något sätt man kan göra så att hon kan äta?
  • koalamom

När Axel var liten var det alltid jag som tog honom på nätterna (när han vaknade) jag har alltid packat allt till båda barnen. Nu när vi har två barn är det alltid jag som tar Vidar och Jesper tar nästan alltid Axel om det skulle behövas på natten och morgonen. Ibland tar jag Axel ändå om jag har vaknat och är pigg el dyl. Men Jesper tar aldrig Vidar utom i yttersta nödfall, om jag är sjuk eller så. Om vi ska ut någonstans allihop är det jag som packar till båda barnen.

Jesper klär Axel på morgonen, oftast blir det bra nu förtiden, men ibland blir det lite tokigt (i mitt tycke )

• koalamom
    Lotta: Vi fikar gärna i början av veckan!
  • koalamom
    Lotta: Orkar du pallra dig iväg "tidigt" så kan du besöka vår öppna förskola med oss, de öppnar 9 och är man inte där då så vet man inte om man kommer in...
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV