Vilda bebisarna jollrar vidare IV
Nu har lindex fått in nya bodys i t3b2 sortimentet, kolla in den här (me like!):
http://www.lindex.com/se/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=761765&prodid=2415154&parentid=0&color=467637&NewView=true
Nu har lindex fått in nya bodys i t3b2 sortimentet, kolla in den här (me like!):
http://www.lindex.com/se/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=761765&prodid=2415154&parentid=0&color=467637&NewView=true
När Axel har varit magsjuk har han fått vatten på tesked och senare äpple, saft och chips (du kan riva äpple men chips kanske våra små inte kan äta ännu). Dessa saker i syfte att ge honom vätska (han totalvägrade vätskeersättning), chips som är salta binder vätskan tillsammans med sockret i äpplet som dessutom innehåller fibrer som de rekommenderade på sjukvårdsupplysningen. Om de bara kräks hela tiden får man försöka få i dem vätskeersättning med sked, bara lite åt gången tills man märker att barnet får behålla vätskan, då kan man börja ge mer.
Tråkigt med magsjuka, det är verkligen något av det värsta i lindrig sjukdomsväg man kan ha.
Idag har jag spammat min blogg med både text och bild.
Vi hade barnkalas idag och det blev riktigt lyckat tycker jag! Jesper har varit på kurs idag och kom hem strax efter 13. Barnkalaset började klockan 14 men jag lyckades förbereda kalaset på egen hand helt utan att bli stressad över huvud taget, kände ju mig som värsta supermamma där ett tag!  
  Dessutom är jag väldigt stolt över min tårtskapelse (som det finns bild på i bloggen)som jag i sista stund bestämde mig för att göra.  

Nu ska jag slappa lite.
När Axel var liten var det alltid jag som tog honom på nätterna (när han vaknade) jag har alltid packat allt till båda barnen. Nu när vi har två barn är det alltid jag som tar Vidar och Jesper tar nästan alltid Axel om det skulle behövas på natten och morgonen. Ibland tar jag Axel ändå om jag har vaknat och är pigg el dyl. Men Jesper tar aldrig Vidar utom i yttersta nödfall, om jag är sjuk eller så. Om vi ska ut någonstans allihop är det jag som packar till båda barnen.
Jesper klär Axel på morgonen, oftast blir det bra nu förtiden, men ibland blir det lite tokigt (i mitt tycke  
 )