Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Lena: Jag har inte hel koll på sänkan men Micaela skrev i tråden att man har runt 8 när man är helt frisk. Alexander hade över 200 när det kom in har jag för mig. Googla vet jag.

Hittade den här anonsen på blocket med bla en "brioleksak med flera hål" Flört tyckte det var en lite rolig beskrivning Flört
    http://www.blocket.se/vi/19445563.htm?ca=15_s
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom
    Carina: Det är klart att du känner som du gör, jag hade nog bitit till och sagt till henne att sluta upp med att klaga, hennes mamma lever åtminstone... Skrikandes räkna eller inte det skiter väl jag i det räcker väl om man kan hålla varandra i handen...
  • koalamom
    Micaela: Helt underbart att ni är hemma nu och att Alexander mår så bra nu! *kramar om*

Jag har en kompis som arbetat på barnakuten och visst hon tyckte det var roligt och så men det var en otrolig påfrestning att se och träffa alla dessa sjuka barn och även om man inte vill så blir man ändå känslomässigt involverad. Jag skulle nog aldrig klara det, jag skulle må jättedåligt stundtals tror jag.
  • koalamom

På tal om att röra sig, Vidar hasade sig fram på rumpan till Axels gitarr tidigare i morse, Axel gjorde inte ens någon ansats till att förflytta sig på egen maskin när han var i den åldern. Vidar satt upp och satte fram ena handen och drog/hasade sig fram, såå härligt att se

• koalamom

Idag har vi varit i Alingsås och firat jul med barnens farmor och farfar och Jespers bror med familj. De har två töser på 7 och 10 år, de är helt underbara tjejer. Axel är förtjust i den yngre, Lisa och tyckera tt det är jätteroligt att leka med henne. Vi åkte ju bil och tro det eller ej det gick långt över förväntan bra. Axel fick åka i sin nya stol och Vidar åkte i Zenton, Vidar var nöjd hela bilresan dit förutom de sista minutrarna. Under hemresan slocknade båda barnen ganska snabbt så det blev en lugn färd hem. Normalt har Vidar bara skrikit hela tiden vi åkt bil. För någon månad sedan åkte vi ju till sisjön med Alexandra och Benjamin, då skrek Vidar hela tiden både på ditvägen och hemvägen. Båda barnen fick många fina julklappar, bland annat fick Axel en duplo brandstation som han gillar mkt. Vidar fick några brioleksaker, helikoptern och brandbilen. Och jag fick även detta år en spavistelse tillsammans med svärmor med co, *blänker ikapp med stjärnorna*. J var lite besviken över att inte han fick någon spavistelse
    Och på tal om att önska sig saker, jag har ju länge önskat mig ett nytt objektiv till kameran men inte riktigt vetat vilket men bestämde mig till slut för ett Canon EF 50/1,4 usm efter att ha testat dethemma hos Alex. Jag fick objektivet jag önskat i julklapp och är jätteglad över det
    Annars fick barnen egentligen alldeles på tok för mycket julklappar även i år och jag har bestämt mig för att nästa år tänker jag bara köpa något (eller ett par) saker som de verkligen vill ha. Axel blev nästan förvirrad av alla paket och idag hade han inte ens öppnat hälften innan han tröttnade och ville knäcka nötter i stället...

• koalamom

Kajsa & Micaela: ja, inte blir det jag heller. Men kanske Emelie och Alex

• koalamom
    Carina: Det är olika Det tog 1 dag mellan första och andra tanden i underkäken på Axel, sen dröjde det nästan 3 månader innan nummer 3 kom i överkäken nr 4 kom dagen efter. Vidar fick nr 1 den 7 dec och har fortfarande bara en tand.
  • koalamom

Vi har heller inget planerat på nyårsafton, svårt med 2 barn. Tidigare år har vi varit hos Axels gudfar men det blir nog inte så i år.

Jag tar mig kanske in till stan en stund på förmiddagen, en latte skulle sitta fint

Nu ligger det ett tunt lager snö här ute, jag kan tänka mig att ni kanske har lite mer snö hos dig Kajsa? Såg precis också att det är väldigt kallt, -4,4 grader *brr*

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV