Idag har vi varit i Alingsås och firat jul med barnens farmor och farfar och Jespers bror med familj. De har två töser på 7 och 10 år, de är helt underbara tjejer. Axel är förtjust i den yngre, Lisa och tyckera tt det är jätteroligt att leka med henne. Vi åkte ju bil och tro det eller ej det gick långt över förväntan bra. Axel fick åka i sin nya stol och Vidar åkte i Zenton, Vidar var nöjd hela bilresan dit förutom de sista minutrarna. Under hemresan slocknade båda barnen ganska snabbt så det blev en lugn färd hem. Normalt har Vidar bara skrikit hela tiden vi åkt bil. För någon månad sedan åkte vi ju till sisjön med Alexandra och Benjamin, då skrek Vidar hela tiden både på ditvägen och hemvägen. Båda barnen fick många fina julklappar, bland annat fick Axel en duplo brandstation som han gillar mkt. Vidar fick några brioleksaker, helikoptern och brandbilen. Och jag fick även detta år en spavistelse tillsammans med svärmor med co, *blänker ikapp med stjärnorna*. J var lite besviken över att inte han fick någon spavistelse  

Och på tal om att önska sig saker, jag har ju länge önskat mig ett nytt objektiv till kameran men inte riktigt vetat vilket men bestämde mig till slut för ett Canon EF 50/1,4 usm efter att ha testat dethemma hos Alex. Jag fick objektivet jag önskat i julklapp och är jätteglad över det  

Annars fick barnen egentligen alldeles på tok för mycket julklappar även i år och jag har bestämt mig för att nästa år tänker jag bara köpa något (eller ett par) saker som de verkligen vill ha. Axel blev nästan förvirrad av alla paket och idag hade han inte ens öppnat hälften innan han tröttnade och ville knäcka nötter i stället...