Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Grattis på namnsdagen HANNA!
     många kramar från oss.
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom
    Hanna: Pop rean måste jag ju kika på vindjacka jag med...
  • koalamom
    Hanna: De brukar väl "bara" rea vinterkläderna (alltså i ytterklädesväg) på januarirean. Skaljacka får man nog antingen köpa till fullpris eller fynda på tradera. Annars har de ju brukat rea en del av av sortimentet från hösten och vinterns kollektion på januarirean om jag inte minns fel. Jag missförstod dig, det stod att de enligt ryktet skulle rea ytterkläderna i ditt inlägg
  • koalamom
     Grattis till CASPER på namnsdagen!
  • koalamom
    Alexandra: Jag håller med dig om det där med söndagsångest... Nu är det nytt år och tiden springer iväg och snart är våra små bebisar ett år och dessutom börjar många jobba snart och sen kommer dagis för våra småttingar. Det känns lite som att vi kommer "mista" varandra. Jag har ju bara kontakt med en av tjejerna från förra gruppen, visserligen är vår grupp lite mer sammansvetsad men det känns ändå som man kommer mista några av sina nyfunna vänner allt eftersom tiden går och våra bebisar börjar på dagis.
  • koalamom
    Alex: Då får ni vänta med 2an, eller köra en 3a med mig
  • koalamom

Alex: Jag menar om det nu blir en 3a för mig/oss så lär det nog dröja många år... är inte särskillt sugen på en till för tillfället...

• koalamom
    Linnéa: Tänk på att du alltid har oss. *kramar om*

1 års kalas låter jätteroligt!

Vi har precis haft 3års "släkt" kalas för Axel idag, fast han fyller egentligen 3 år i morgon. Det blev riktigt trevligt. Kommer skriva lite i bloggen och lägga upp bilder inom kort, dock inte idag....

kramar
  • koalamom

På tal om bvc, vi var ju där idag. Vidar äter ju som många vet nästan bara välling och det gillar de inte riktigt på bvc, Axel var likadan, kanske beror det på mig men men. Iaf så frågade hon hur det gick med maten, då sa jag bara att "han äter allt möjligt" men gick inte in på detaljer... då hade jag fått banningar för att han nästan bara äter välling. Axel har det ju gått bra för och det kommer det att göra för Vidar oxå... Jag bryr mig inte så mycket om vad de säger på bvc längre... är bara intresserad av vikt o längd rent statistiskt sett

Axel klarade 3års konrollen galant och hon var imponerad av hans kunskaper. Vidar klarade sin 10 månaders koll han med... Vidar vägde 10785g och var 74 cm lång. Axel vägde 16,5kg och var 104cm lång, han ligger 2 kurvor över på längden och 1 på vikten, lång och smal. Hon undrade om vi hade några långa föräldrar, vet inte vad hans längd kommer från...

• koalamom
    Nattningsrutiner AXEL. 18.30 får han sin välling. Sen är det tandborstning och sen åker pyjamasen på. Sen läser vi antingen bok eller så får han titta på tv. Kl 19.00 lägger vi honom i hans säng säger gonatt och pussar och kramar honom. Sen somnar han själv och har gjort sen ett par år tillbaka ungefär. Sen vaknar han oftast någon gång runt 23-03 och vill sova i vår säng.

Fast det är inte riktigt lika smidigt när jag har båda barnen, då måste jag lägga Vidar först och då brukar inte Axel komma i säng förrän kl 20.00

VIDAR: Får en flaska välling runt 18 snåret. Sen på med dubbla blöjor och pyjamas. Ibland får man byta blöja lite senare igen. Sen leker han en stund på golvet, springer omkring i gåstolen osv. Vid 19 när Axel lägger sig så är Vidar fortfarande ganska pigg och vi leker en stund på golvet. 19.15-19.30 ungefär börjar han krokna och en flaska välling till åker fram ibland slukar han hela ibland bara halva. Sen bär jag honom i selen och sjunger till per gessles mazarin tills hans ögonlock blir tunga. Då lägger jag honom i hans säng förhoppningsvis somnar han då av sig själv men ibland måste jag ta upp honom igen och göra om proceduren i selen. Vid 1-4 någon gång vaknar han igen och är hungrig då slinker en flaska ner sedan är det bara att lägga honom i sängen igen så somnar han om på 2 röda. Vaknar sen igen mellan 5-7, beroende på när så somnar han om eller får vara vaken för morgonen.

Tandborstning då: Vi borstar Axels tänder varje kväll sen får han borsta själv. På morgonen blir det inte alltid av. Vidars tänder har precis börjat komma upp så vi har inte riktigt kommit in i de rutinerna. MEN lite barntandkräm på tandborsten och skölja efteråt har vi ALDRIG gjort och det funkar bra det med.
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV