Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Vi fick brev hem från Montessoriskolan Centrum idag där Axel blev erbjuden en plats i augusti. Svar ville de ha senast idag. Efter lite funderande så beslutade vi att tacka ja. Så från augusti så kommer Axel att gå där i stället för den nuvarande förskolan. Det... återkommer senare, det är kaos hrä nu...

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom
    Lotta: Ge både alvedon OCH ipren... läste ngt om att man kunde gnida lite flytande alvedon/ipren på tandköttet men vet inte om det stämmer.

Vi är förresten väldigt nöjda och glada med platsen på Montessoriskolan Centrum
  • koalamom
    Hanna: Tack! De har bara förskola för barn från 3 år så Vidar kommer att få gå på en annan förskola när han börjar. Men det innebär att vi i princip kan söka en annan förskola än Valhallagatan eftesrom Vidar ändå itne kan gå på samma som Axel från augusti. Men eftersom vi ahr trivts så bra på valhallagatan kommer jag nogi nte lägga till andra alternativ ändå, jag vet itne rikgitg. (Det var det jag tänkte skriva när jag var tvungen att avsluta pga kaoset här hemma )
  • koalamom

Vi kanske tar en resa till hösten nästa år när Axel är drygt 3,5 och Vidar 1,5. Eller kanske smartare o vänta ltie eftersom Axel ska börja nytt dagis till hösten... Fundersam

• koalamom
    Hanna: Ring sjukvårdsupplysningen, att febern kommer och går är itne bra har jag hört. Prata även med din mamma, men det kanske du redan har gjort. Kram
  • koalamom
    Hanna: Men å andra sidan så kan det ju vara så att panodilen tar bort febern att det är därför den kommer och går...
  • koalamom

Vidar har knäckt nöten hur man tar sig fram på mage och drar/ålar sig fram mot det han vill ha tag i. Detta upptäckte han idag så vi får se hur det utvecklar sig.

Jag ska hälsa så gott från TinaLisa, jag stötte på henne och barnen på stan idag. Hon hälsar så gott till alla.

• koalamom

Angående 3 dagars feber behöver den inte avslutas med prickar men det gör den oftast.

• koalamom

På tal om att skaka. Jag träffade en av mina äldsta vänner igår och på kvällen den 23e började hennes 2,5 åring skaka och blev medvetslös. De ringde efter ambulans och ambulansen kom, men de kunde inte få stopp på skakningarna så ambulanspersonalen fick ringa efter en annan ambulans. De fick stopp på skakningarna till slut och fick åka upp till östra. 2,5åringen hade skakat och varit medvetslös i 1,5h. På östra tog de en massa prover men de kan fortfarande inte säga vad det var förnågot. Barnet mådde dåligt i några dagar men nu mår hon bra och är nästan helt återställd så när som på förkylning. Det var nära att de förlorade barnet. De säger att det kan vara någon form av hjärnhinneinflammation men det stämmer heller inte riktigt, däremot hittade de RS-virus men menade på att det är spädbarn mellan 0-4 månader som blir akut sjuka av det. De kan inte exakt säga vad det var... men de har startat en utredning.

• koalamom

Hanna: Hur mår Molly nu då?

Hemskt när man itne vet vad det är förnågot osm orsakar det...

Vidar sade "titta" idag

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV