Inlägg från: fru jönsson |Visa alla inlägg
  • fru jönsson

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Gomorron!

Jag och b-rex ska ner några ärenden på stan en sväng runt lunch idag så om någon känner för en spontan latte, semla eller lunch hör av er.

• fru jönsson

Hanna - Läste på om rätt till tjänstledighet för studier och det funkar ju för mig :) det står att man måste varit anställd minst sex månader innan eller 12 mån de senaste två åren och man räknas väl som anställd under föräldraledighet? Så det funkar ju, det stod ingenstans hur länge innan man behöver säga till men de kan skjuta upp mina studier max två år om de har skäl till det. Mmm pankisarna ligger gott i magen och jäser ;)

• fru jönsson

Linda - Nä, jag lyckades undvika det ;) Kanske tar en tur till Allum sen om det blir för svårt att hålla ut

• fru jönsson

Du gör rätt i att stanna hemma Kajsa! Familjen är viktigast :)

Carina - Jag ska vaccinera b-rex 15.40 så vi kan stanna till 15 iaf :)

• fru jönsson

B-rex går nu! Han är för söt när han tultar omkring :)

Alice - mysigt med babygos för dig :)

Carina - Jag har också lite huvudvärk idag ;)

Emelie - Synd att du behövde jobba över igår, vi får ses nästa vecka!

Nu är det melodifestivaldags strax, fram med godis, chips och läsk!

• fru jönsson

Nä det var inget för mig heller, är ingen melodifestivaltyp egentligen. Nu har jag storstädat nedervåningen, det känns verkligen när man städat, liksom känns rent ;) killarna är på långpromenad, skönt med ett par timmar ensam hemma.

• fru jönsson

Linda - Känner igen det där, det blir bara jobbigt. De sitter ju knappast stilla i barnmatstol en hel middag och att låta de krypa runt på golvet och äta gud vet vad känns ju inte som något bra alternativ heller ;)

• fru jönsson

Linda - Man kan ju alltid köra med kräksjuka ;)

Kajsa -Attans, trist att bli sjuk efter 1 vecka på nya jobbet. Hoppas du har en sjysst arbetsgivare som inte blir sura för sånt (det har man ju sett lite för ofta ;)

Alice - Blev du bebissugen igår? :)

• fru jönsson

Andi började föresten sitt nya jobb med att vara sjuk i höstas, fick sjukanmäla sig första dan, sådär kul.... det var ju när vi hade campylobacterinfektionen så det var ju ingen hit att gå till jobbet då.

Vilken härligt solig dag, förstår att det är lugnt här inne idag ;)

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV