• Mica82

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

tjejer.. jag orkar inte komma in till stan idag. Har typ sovit nada i natt så jag ska försöka sova när A förhoppningsvis sover sin lur vid 12-tiden Igår sov han 2 timmar, hade varit en dröm om han gjorde det idag med.

• Mica82

Emelie
    Så täckt med Evelinas farfar! Jag hoppas verkligen han fick hjälp snabbt och attd et inte var något allvarligt! Tänker massa på er!

Alice
    nej va jobbigt för er med svältkur igen...lilla lilla Vida.. men 3:e gången gillt kanske? Håller tummarna!
    Nej, nätterna är fortfarande skit här Ibland blir jag förvånad hur jag orkar, men va har man för val? Vissa dagar är jag hur trött som helst o vissa dagar är det ok.

Carina
    det här verkar gå lysande bra! va skönt att hon bara behövde bli smekt på benet för att somna om! Känner du dej som en ny människa? Är så glad för er skull!

Här snoras det oxå för fullt! *peppar peppar* så har jag lyckats hålla mig hyffsat frisk!

Linda
    hade gärna setts idag. men ikväll ska jag ut o äta med några tjejkompisar o jag vill vara pigg tills dess. Måste vila när Alexander sover. Han somande för 10 min sen så det är dags för mig att krypa ner i soffan....jobbigt bara att jag har en oläst AlltiHemmet-tidning som jag vill läsa.

• Mica82

kajsa
    skönt att första dagen är avklarad och att det kändes ok trots saknaden efter Wilmer...blir ju perfekt att jobba 4 dagar veckan sen så att du och W får ett break i veckan.

maria
    så bra det blev!! Han är så söt Vidar! Väldigt lik sin bror! Sött att Molly och Vidar hade likadana kläder på sig? Var det förbestämt

Vill att ha ska bli helt frisk så vi oxå kan bada! han älskar ju att plaska!

Vi ska ju på 1-årskontrollen nästa vecka och ska träffa läkaren då. Kommer ju prata om sömnen men känns inte som det finns så mkt att göra. fast vad vet jag?

Ikväll var jag ute med några tjejkompisar. Vi var på taras och åt/drack gott! Väldigt mysigt och trevligt!

• Mica82

god morgon tjejer! Ingen snökaos än....

Emelie
    jag hoppas verkligen att din svärfar inte kommer få en stroke! Men hu är han iaf i goda händer. Så himla bra av dej att tvinga in honom till sjukhuset. Varför ska de vara så envisa! *morr*

Carina
    fy va tråkigt att det går upp och ner. 2 timmar sömn gör en inte till en glad människa Jag tycker du ska ringa BVC med en gång istället för att vänta på vad vår läkare kommer säga.
    Denna natten var faktsikt mycket bättre ( katastrof natt kanske för en annan men bra för oss, haha!) Han däckade på typ 30 sek i sin säng kl 19. fram till kl 00 vaknade han 2 gånger o stod upp i sängen. La bara ner han med en markerande klapp på rumpan så somnade han om snabbt. kl 00 började han hosta jättemycket fram till kl 3. men han somnade om mellan varven helt själv. efter kl 3 vaknade han någon gång då och då men somnade om själv varje gång så jag slapp buffa och hålla på. Det gör stor skillnad!
    Kan oxå säga att jag tog han till vår säng kl 00. han log med armen runt om min hals nästan hela natten. haha! Men jag kunde sova ganska gott ändå. kl 7.50 vaknade han för att stiga upp.

Alice
    måste vara jättejobbigt för er att se Vida "svälta" när ni ändå vet att det inte har ngn effekt på henne! Stoppar hon aldrig någonting i munnen? Tex som smulor på golvet?

Linnea
    va roligt att Annie trivs så bra på sitt dagis! jag hade varit jätteglad om Alexander fick en plats på ett sådant dagis! Hur många timmar/veckan går hon?

• Mica82

Linda
    den spännande nattrapporten låter så här: somnar kl 19. vaknar kl 23. somnar om kl 2 eller nåt. han var gnällig under dessa 3 timmar. vaknar nästa gång kl 4.30. vaken nån timme. vaknar till och från fram till kl 8.50. Härlig nattt! men idag flyr vi till svärföräldrarna. Ååååååh va det ska bli skönt!

Carina
    så underbart skönt för er!! Vill veta va det va för råd nu fick? Förstår inte varför hon sa att det inte fanns ngn medicinering...???

• Mica82

Carina

tack föratt du skrev ner tipsen! Mend et där med skeden va verkligen extremt! Varje gång Alexander vaknar i sin säng (trots attd et är där han somnar nu, helt själv) så ställer han sig upp direkt o sträcker ut armarna efter mig. Jag är sååå trött då så jag orkar inte bråka utan lyfter över honom i vår säng.
    Jag gillade föresten oxå morgonamningen väldigt mycket.

Låter som ni hade det väldigt trevligt idag! Jag och A sov mellan 12.30-14.00. det var så skönt! efter det hälsade vi på mitt jobb.

Nu är det dags för lets dance

ha en mysig kväll och hoppas ni alla får sova JÄTTEGOTT!

• Mica82

hallå tjejer!

surta tt din kamera gått sönder Maria! Systemkameror är ju inte jättebilliga... men det är en grym investering! Jag har inte lärt mig vår kamera än. Kör på auto hela tiden...tråkMican!

Stackars William som fått VKS! Hoppas ni andra i familjen klarar er...

carina, va underbart att det går så bra för er nu! Jättebra att du vågar slappna av nu!
    A har inte haft några längre vakenperioder på 2 nätter nu. *peppar peppar*. Igår somnade han kl 20. vaknade kl 01..somnade snabbt. vakande till någongång kl 03 men somande snabbt. vaknade igen kl 5.30 somnade om på 10 min. kl 7.40 var det dags för en ny dag

Imorgon har vi 3st 1-åringar i tråden Annie, Eric och Benji

• Mica82

GRATTIS Benji och Eric på 1-årsdagen!!! Massa kramar!

• Mica82

presenttips
    det finns en barnskiva för respektive namn. Tex till Alexander... i den skivan handlar alla låtar om Alexander. ganska kul... finns på Åhlens har jag sett. ca 150 kr

födelsetåg. finns ett jättefint på Bokskåpet och på Lilla Karin har jag sett. Mellan 160-200kr

trumset för de minsta. Min kompis som har ett sånt- det är jättesött! Alvin älskar det!

Maria Little People bussen har Alexander. den är poppis! Kul föresten att du hitatt en kamera som passar dej!

Emelie
    stackars Evelina. Verkar dom klias? Hoppas inte det!
    för att inte tala om bus-rasse som far fram som ett tåg. Skönt attd et inte var ngn större fara med ögat!

Linnea
    va synd att tapeten kommer så sent! Men det kommer bli jättefint! Skönt o mysigt men en minitrip! Så du gillar hockey!
    A sov bra i natt med! Men han har redan vaknat till 2 ggr fasts omnat om själv snabbt igen..så jag vågar inte hoppas på en lika fantastisk natt inatt...

kajsa
    Krya på er!!

Nu ska jag läsa i min favvotidning AlltiHemmet. hade tänkt blogga men orkar inte *skäms*

Glöm inte att kolla fikatråden!

• Mica82

Men stackars dej Linda!! Fy så jobbigt det låter!! Överkasten kan vänta hur länge ni vill. Vi använder dem inte nu ändå. Hoppas det släpper snart!!

Skönt att Wilmer fick lite ppencilin. Nu ska han bli bra ska du se!

Ja Alex, de där kakorna är rätt smaskiga! Synd att ni inte kan komma!

Jättestort grattis till sötingarna Selma och Leon på 1-årsdagen!!

Nu måste jag cleana upp här lite!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV