Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Men chicago, vad är det du säger!!?? Förvånad Gråter
    Gud så mycket hemskheter,stackars människor *ryser över hela kroppen*

Jo,det får en onekligen att fundera över saker och ting

Idag har vi varit och tittat på en liiiiten,liiten stuga ,supersöt! Har klart potential men vi måste fundera ut hur vi ska få plats
    Det är så svårt att veta om man ska slå till eller om man ska avvakta...

Fina bilder tinkerbel

• Häxan Hedda

Alexxia,vi hade också bårdproblem för ett par år sedan då maken tapetserat hallen.
    Tapeten är ljusgrå och benvitrandig med blommor på.
     När jag kom hem från jobbet en dag hade han löst det, han hade helt sonika klippt ut en av de grå "remsorna" ur tapeten och använt den till bård

Vad tyst det är här inne nuförtiden,alla förbereder inför julen minsann
    Här hemma är julstämmningen något avslagen,vi hade inbrott i makens firmabil i helgen samt att han legat magsjuk under helgen lyckats  NYSA sig till ett ryggskott och smittat Balder med kräksjuka (Upptäckte jag i köpcentret under dagens julhandel ).

Men granen är klädd och skinkan inhandlad,ska bara slå in alla julklapparna också

Håller på att grubbla mig grön på den lilla stugan vi blev erbjudna att hyra.Maken tog upp det idag att det blir nog lite för litet ändå medans jag har hundra ideer på hur det skulle kunna funka Jag lovar, dess entredörrar skulle man kunna döda för!

Jag tror att det är att det finns hus runtomkring som "stör" sambon,vi är ju vana att vara för oss själva i skogen och fisa omkring hursomhelst men helt plötsligt så skulle vi ha grannar,nåja jag menar inte tråka ut er med mitt tjat om sommarhus men det är så förbaskat skönt att skriva av sig

Hoppas att ni alla får en GOD JUL

• Häxan Hedda

Hejsan alla pärlor (suck,mitt plus är slut så ni får tänka er en sol här )

Vad tråkigt med sjukdomar tjenixen Men det var ju bra att ni tog det med ro, finns ju inte så mycket annat att göra liksom

Alexxia,grattis till kryddhyllan! En sån har vi med i köket,har du en sån lång eller mer som en kub?

Min sambo chockade mig rejält iår, i ett av mina paket låg det fullt med popnitar...samt två biljetter till musikalen Footloose som vi ska se imorgon kväll

Annars lunkar dagarna på (i en rasande takt då förstås)vi var hos läkaren med Balder idag ( efter MYCKET tjat från min sida till sjuksystern i andra änden av luren) då hans hosta vägrar ge med sig och det inte spelar någom roll vilken hostmedicin man ger honom, han kräks i alla fall

Nu konstaterades det i alla fall förkylningsastma! Så nu ska han få medicin två gånger dagligen i en månads tid och sedan vid behov,känns så skönt att han förhoppningsvis äntligen ska få lite lugn o ro när han sover.

*lägger en stoooor kramhög till alla behövande och en annan stooor kramhög reserverad till musli*

• Häxan Hedda

Ankmor skrev 2008-12-26 12:42:42 följande:

*sjunger som Nanne Grönvall* "AAVUNDSJUUK JAG E SÅÅ AAAVUNDSJUUUUK":-d Grattis!!!
    *Stämmer in i skrålet* ;-D
  • Häxan Hedda

Grattis i efterskott plisseplosse

Gårdagens Footloose var såååå bra!!! Shit pommfritt vad en del männskor kan sjunga *drömmer*
    Helt klart en upplevelse som vi kommer att göra lite oftare kom vi fram till sambon och jag.

Här hemma slarvar vi omkring och får inget gjort känns det som, vi har dock varit på badhuset idag och det var en höjdare,ungarna hade superkul!

Alexxia,våran kryddhylla är mer som en kub med fyra stora burkar på varje sida och en rad med åtta små i mitten,det är inbyggd i en vägg.

Sedan måste jag ju bara säga att sedan Balder fick sin medicin så har vi (och han) sovit HELA NÄTTERNA igenom! Helt sjukt! Från att ha varit pissdålig rent ut sagt till ingenting är helt förundrande.
    Känner mig rätt puckad också kan jag ju säga, Tuva hade förkylningsastma när hon var liten så man kan ju tycka att vi skulle känna igen det men vi tyckte att hostan lät annorlunda med henne,dock var ju kräkningarna dessamma...Men men, nu är vi på banan igen och det känns verkligen toppen!

Imorgon så ska jag försöka göra ett krafttag i hemmet,att det ska var så förbaskat svårt att hålla ordning övergår mitt förstånd!
    Kan ju iofs ha något att göra med att jag tycker det är såååå tråkigt
    Någon mer med samma problem?

Hoppas att alla har det bra och kryar på sig i diverse tillstånd av förkyllningar o kräksjukor eller övergöddhet

*kramhögar i massor,ser mig förtvivlat om efter Muslis kramhög hon lämnade till mig men inser att den tagit sluuuut*

• Häxan Hedda

Saga,att ha en så liten som en 2 månaders med förkylningsastma måste ju vara riktigt läskigt *ryser*

Min Tuva var runt 2 då hon fick sin diagnos,och på henne funkade det så att det vände inte förrän efter 3 dgr med medicin, så jag är duktigt tacksam över att Balder verkar svara så snabbt.

Ska inte dra alla män över en kam men när min gubbe är förkyld så tillhör han defenitivt "de små"

Oh,just det! Glömde ju att berätta ,det var min karl som fick mandeln i gröten iår så vi får väl se om han får ändan ur vagnen någon gång under året

• Häxan Hedda

Men Mettan vad tråkigt
    När man inte ens orkar öppna julklappar då är det illa!
    Hoppas att ni hinner repa er innan ledigheten är slut så ni kanske får någon/några da´r att dona lite.
    kram på er...

• Häxan Hedda

Jah!
    Det var ju idag jag skulle gräva fram mitt hem, så här långt har jag kommit ,hehe.
    Det är så mycket roligare att sitta här men nu ska jag göra ett krafttag! *sparkar mig själv i häcken*

• Häxan Hedda

Oouups,är visst inne igen *rodnar och smiter innan någon hinner märka mig*

• Häxan Hedda

Vackra Magnolia,jag skulle tagit den prickiga, men bara som en fondvägg. Just nu så är jag helt insnöad på fondväggar så jag kanske inte ska råda andra till att göra saker

Städningen går framåt och nu står sambon och gör plankstek ,yummy yummy ,hehe...

Och...för en stund sedan så ringde vi och sa att vi är intresserade av att hyra det liiilla liiilla huset.
    Kan inte komma över alla söta detaljer som fanns på det helt enkelt Så nu känns det bättre att ha fått ett nytt projekt och en ny liten täppa att sätta tänderna i för iordning ska det ju göras Måste ju sätta vår egen prägel på det så att säga
    Det går just nu i rött,vitt och grönt utvändigt och det säger ju sig självt att det gröna måste BORT!

Hoppas att ni har det bra allesammans
    *massor av kramar, en skvätt cider och valfri Aladdinpralin*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9