Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Gummsan82 skrev 2009-01-05 23:16:41 följande:

Kolla vad fint... fast helst i vitt www.blocket.se/vi/19649426.htm (inte min annons)
    Gulligt
  • Häxan Hedda

Hejsan alla pinglor

Idag har äckliga lilla jag varit hos Fru Doktorn som konstaterade SVINKOPPOR(!!!!!)i mitt lilla fejs! *BLÄÄÄÄH*
    Så nu ska jag äta penicillin som bestod av brutalt stora tabletter som ska intagas två ggr dagligen i 10 dagar
    Sedan togs det blodprov för att se varför jag såg ut som en ballong i ansiktet på nyårsafton *fortfarande bitter*väntar med spänning på svar...

Idag började jag jobba igen,kan inte förstå vart första terminen tog vägen *river mig i huvudet*
    Och vet ni,om 11 1/2 vecka blir det sommartid JIPPIEEE! *hoppar upp och ner*

Nu så ska jag läsa Änglar och demoner och tröstäta Toblerone och tycka synd om äckliga lilla mig ...(jodå det funkar några dagar till )

• Häxan Hedda

Kaktus lilla vän,jag lider verkligen med dig! Att sälja huset måste verkligen kännas sååå vedervärdigt *sparkar HÅRT på kaktuskarl´n*

Hoppas att du kommer att må mycket bättre då du väl kommit på plats i din nya lägenhet.
    *kramar om hårt och länge*

• Häxan Hedda

musli skrev 2009-01-09 09:08:38 följande:

*kramar hårt på häx-gumman*Jag har också haft ansiktet fullt med svin-koppor... Fick tre pencillin-kurer innan en sköterska sa till mig att testa med att tvätta med tvål och vatten samt smörja med MICROCID!!! De försvann då!!! Så kombinera pencillinen med salvan är mitt råd!!!*kramar om häxan lite till och lämnar en kram-hög*
    Puss på dig min skatt! ...eller näääh,det kan jag ju inte göööra
    Men tusen tack för tipset,det går framåt med betydligt mer fart kan jag ju säga,de dock inte borta än,men det är bara hålla ut *dyker ner i kramhögen*

Hjorthan vad söt du är...tro mig med dessa i ansiktet så funkar jag i en ordlista,titta under "äcklig" så ser du en bild på mig

Jag har en liten fundering,i senaste numret av Klassiska Hem & Antikt så var det ett repotage (s.25) där man såg en docksäng som ser ut som en "Juno". Någon som har en aaning om vart man hittar en sån??
  • Häxan Hedda

Lillsyrran, träpanel låter riktigt snyggt tycker jag

Kommer ni ihåg att jag frågade om en docksäng jag hittat i en tidning? Nåväl,det var ingen som visste vart man hittade den men nu när jag tittade en gång till så fanns ju inköpsstället med Tyvärr så kostar den 730 kr vilket är åt hellskotta för dyrt för min del Nog för att jag älskar katten men det känns inte försvarbart

Annars är allt lugnt här hemma,livet tuffar på ,eller ska man säga skenar iväg kanske

Vädret är väldigt mysko,det är mulet men det ligger nästan som ett blått skimmer över hus och vägar. Nästan som skymmning fast på morgonen

• Häxan Hedda

Åhh,vilken fin spis Hannnah! En sån vill jag också ha *muttrar avundsjukt*

Jag skulle ha ställt några små genomskinliga glas med värmeljus (ikea ha jättesöta ljusstakar med små blommor på)  runt kanten på spiskåpan. Sedan skulle jag haft ett fat med blockljus i olika höjder i hörnet och ställt fruktfatet på kanten in mot väggen ( då kanske det är finare med ett par höga ljusstakar med vanliga ljus vid närmare eftertanke) så att själva spisen kommer fram mer och inte är avstälnningsyta.
    Kanske inte vad du är ute eter men ändå

Här hemma,ligger vi lågt på inredningsfronten, dvs alla utom B... han gör sitt bästa för att måla om alla vita väggar med sina orange och illgröna KRITOR!!!! Blyerts funkar också om det kniper Skrikandes Spelar ingen roll hur arg man blir, han gör om det gång på gång i alla fall
     Han uthyres mer än gärna fram till sommaren!! *totalfrustrerad utmattad mammahjärna som tänker högt*

Vad roligt med en webb-butik vackramagnolia! Ska bli spännande att följa ditt projekt

Heaven,även jag är torsk på skjortklänningar,har inte så många själv men jag tycker de är sååå fina Kyss

Ha det gott  
    *går runt ett varv för att kontrollera alla väggar*

• Häxan Hedda
    Hannnas skrev 2009-01-20 16:04:20 följande:
    vi ska lägga in det i vårt badrum! snickaren ska komma i veckan o då kan jag kolla med honom om du vill Vi ska ha vitmålad spont upp till 5/8 takhöjd överallt utom ovan badkaret (där vi ska ha vitt vågigt kakel)... inbyggt badkar, inbyggt handfat ett litet bås för den vägghängda toan och ett inbyggt skåp från golv till tak... vitmålat trätak och en tapet däremellan.. spegeln ovan handfatet ska oxå vara inbyggt i väggen...Rörig jag är kanske ... men jag kan kolla vad de säger ang fukten för det ska gå
    Shit,vad snyggt det låter! Det kanske är deet man ska göra i badrummet
    Det är ju ändå kaklat där vi badar/dusckar så det skulle inte gå åt mycket.
    *smider planer på hur man ska lura den intet ont anande sambon*

Du kan väl höra efter åt mig också *frågar snällt*

Saga,glömde ju gratulera dig åt den lyckade tentan 

2timearound,verkligen fint sovrum!

Våran vilding härjade just runt bland storasysters skolböcker och snacka om att man är miljöskadad om man hotar sin lillebror med att man tänker sälja honom på loppis!!
  • Häxan Hedda

HAHAHA,här hemma duschar vi, inget annat ...

• Häxan Hedda

Godmorgon flickor

Jag har länge letat beslag till skänken i vardagsrummet,det är egentligen tre lådor i mitten men jag har tagit ur två av dom för att stoppa in förstärkaren och dvd:n där. Så långt allt ok,lådan som är kvar har ett beslag med en ring på men skåsdörrarna har bara haft runda med nyckelhål på sig och jag vll slippa ta ur nyckeln hela tiden...
    Jag har hållit på och letat ett tag men inte hittat något som känts hundra så nu när vi var nere och städade i källaren så fick jag ju syn på de andra två lådorna. Vaför har jag inte tänkt på att ta de beslagen och sätta på skåpen????
    Så nu tänkte jag göra slag i saken MEN...tror ni jag hittar det beslag jag redan tagit bort?
    Helt rätt gissat,det är som uppslukat av jorden Skrikandes Fundersam

Såå , nu har jag ju något att göra iallafall när jag går här hemma med en snorig liten kille och håller tummarna för att en viss liten Musli  sladdar in här lite senare
    *tummarna blir nästan blå*

Ha det gott så länge,tjingeling...

• Häxan Hedda

Men va fan kaktus...här har jag nöjt mig med att sparka lite lätt på din karl!!?
    Han har just fått en mental dansk skalle av mig för att han gör så att du är tvungen att lämna detta underbara hus och jag önskar att jag kunde köpa det så du kunde komma dit så ofta du ville 

Håller alla tummar och tår för att det blir minst 3 som förälskar sig så du får ut så mycket som möjligt, och allt över utgångspris går så klart till dig för "psykiskt lidande"
    *KRAAAAM*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9