Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
Hjorthan skrev 2009-01-29 21:25:29 följande:
Kaktus - STORT grattis till att det gick så snabbt med försäljning! KramHäxan - har tyvärr ingen aning ang övermålning av falu rödfärg. Det enda jag vet är att falufärgen färgar av sig otroligt lätt. Fast om man använder sig av en utomhustäckfärg så kanske det går.
chicago1 skrev 2009-01-29 17:56:40 följande:
Beror kanske på vad du ska måla också och hur mycket jobb du vill lägga ner. En bekant till mig måla om sitt hus från falurödfärg till nougat och det vart kanon med vinrött och grönt runt fönstrena och dörren. Men dom fick måla bra många gånger för att det inte skulle lyssa igenom
Saken är den att i stugan så är det en veranda med tak och fönster och den är så otroligt mörk så jag skulle ju vilja måla vitt (surprise

) men frågan var ju om det överhuvudtaget var möjligt

Jag får helt enkelt prova framåt vårkanten. Jag är ju så jäkla otålig så jag skulle ju vilja börja redan i helgen
Vi har som sagt skrivit på kontraktet och vi får nycklarna i helgen. Det är så litet och pluttigt så sambon sa att om vi slickar oss om munnen har vi tvättaat alla fyra väggar
Vi skrotade runt i trädgården och jag hittade massa syrenbuskar,en enorm rosenbuske och ett fruktträd av ngt slag. Tänkte ta hem några kvistar i helgen och se vad som slår ut.
I bodarna runt så fanns en stor zinkbalja, en tvättbräda och en vattenkanna (även den i zink) samt en "reda"kryddhylla och ett otroligt gulligt litet väggskåp. Allt får vi använda och jag är helt lyrisk
Tack allihop för alla kommentarer ang. att vi blev av med Torpet, det kommer fortfarande vara lite joobbigt att flytta ut men det är ju också otroligt spännande att bara flytta dem till nästa smultronställe . Era tummar funkar bevisligen
Kramar till er alla