Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hjorthan skrev 2009-01-29 21:25:29 följande:
    Kaktus - STORT grattis till att det gick så snabbt med försäljning! KramHäxan - har tyvärr ingen aning ang övermålning av falu rödfärg. Det enda jag vet är att falufärgen färgar av sig otroligt lätt. Fast om man använder sig av en utomhustäckfärg så kanske det går.
    chicago1 skrev 2009-01-29 17:56:40 följande:
    Beror kanske på vad du ska måla också och hur mycket jobb du vill lägga ner. En bekant till mig måla om sitt hus från falurödfärg till nougat och det vart kanon med vinrött och grönt runt fönstrena och dörren. Men dom fick måla bra många gånger för att det inte skulle lyssa igenom
    Saken är den att i stugan så är det en veranda med tak och fönster och den är så otroligt mörk så jag skulle ju vilja måla vitt (surprise ) men frågan var ju om det överhuvudtaget var möjligt Jag får helt enkelt prova framåt vårkanten. Jag är ju så jäkla otålig så jag skulle ju vilja börja redan i helgen

Vi har som sagt skrivit på kontraktet och vi får nycklarna i helgen. Det är så litet och pluttigt så sambon sa att om vi slickar oss om munnen har vi tvättaat alla fyra väggar

Vi skrotade runt i trädgården och jag hittade massa syrenbuskar,en enorm rosenbuske och ett fruktträd av ngt slag. Tänkte ta hem några kvistar i helgen och se vad som slår ut.
    I bodarna runt så fanns en stor zinkbalja, en tvättbräda och en vattenkanna (även den i zink) samt en "reda"kryddhylla och ett otroligt gulligt litet väggskåp. Allt får vi använda och jag är helt lyrisk

Tack allihop för alla kommentarer ang. att vi blev av med Torpet, det kommer fortfarande vara lite joobbigt att flytta ut men det är ju också otroligt spännande att bara flytta dem till nästa smultronställe . Era tummar funkar bevisligen

Kramar till er alla  
  • Häxan Hedda
    musli skrev 2009-01-30 13:19:17 följande:
    Golvåsarna är på plats och i helgen isolerar vi golvet och lägger golvspån. Sen ska golvet läggas och eventuellt så flyttar vi hem redan nästa helg!!! Vi längtar hem... Bara spisen är inkopplad och kyl och frys så kan jag ta mig f*n diska i tvättstugan tills resten är klart! Jobbar, jobbar, jobbar...Hör av mig igen på måndag, då är jag ledig igen!!!Tjing!!!
    Jippiee *dansar en liten glädjedans*

Åååhh,jag är helt sluuut!
    Hemma med Ballen idag också,men han var ju så oförskämt pigg så det kändes helt meningslöst kan jag ju säga. Jag ringde vc för jag ville kolla upp hans halsont som han haft men som nu försvunnit enligt honom.
    Nåja,bättre ta och kolla det så det inte kommer några efterdyningar nästa vecka.
    Och tur var det för han hade halsfluss *torkar svetten ur pannan*

Jysk hade lite roliga priser så jag passade på att köpa en liten hylla med spegel och krokar samt två krokbrädor (heter det så ) samt två små ljusstakar.

Det blev mycket promenerande så nu är jag tvärslut Bara att ge sig på nästa pass,det där som ska resultera i ett helgstädat hem  Fundersam 
  • Häxan Hedda

Vet ni,,ni är bättre än terapi slog det mig igår kväll

Just nu så längtar jag efter våren så att jag håller på att gå av! Vill att den ska komma NUNUNU! Har tom. nedräkning till sommartiden ska ställas om, och på söndag är det EXAKT 8 veckor kvar

Hur som helst, till saken hör att våren alltid har varit min mörka period i livet,alltid mått uruselt

Fram till förra året, och nu detta år Kan inte koppla ihop det med någonting annat än att er entusiasm för denna årstid gnuggat av sig även på mig
    Jag tackar och bockar allra ödmjukast

Mettan jag har bilder men det är ju så väldigt grått och tråkigt så jag väntar  ett tag på grönskan innan ni får se.

• Häxan Hedda

Saga, hehe, ja Ballen är sonen

När jag var gravid så tittade vi mycket på " Hem till Midgård",maken fann det hysteriskt roligt

Så en dag när jag var höggravisd så slänger min syster ur sig att "blir det en kille ska han väl heta Balder,höhö"
    Hon syftade på uttrycker "vid Balders Balle" som de använde friskt i serien.

Sambon och jag tittade på varandra och så var det klart, blev det en pojk skulle han heta Balder!
    Men det var ju bara ett skääämt ylade min syster desperat, han kommer ju att bli mobbad fattar ni väl!
    Såå man kan väl säga att vi motarbetar mobbing

Men det kan låta lite tokigt ibland,jag skrev i retrovagnstråden en gång att sombon drog Ballen i vagnen...och det lät ju riktigt annorlunda

• Häxan Hedda

Krya på dig Saga,låter inge roligt att vara sjuk Fundersam

• Häxan Hedda
    libero skrev 2009-01-31 07:47:25 följande:
    Hej på er alla!Jag var bara tvungen att kika in ho er. Kom på att jag inte varit här förren i början av dec.Hoppas att ni alla mår bra. Har behövt lite FL vila ett tag. Ser att mitt + visst är slut. Ska nu läsa lite vad ni syyslar med.Ha en skön helg allesammans
    HEEEEEJ!!!

Ja, det var verkligen länge sedan, kul att du är tillbaka
  • Häxan Hedda
    född 75 skrev 2009-02-01 01:03:49 följande:
    god natt!Nu är kl över 01 på natten och nu måste jag sluta måste sova lite!Men jag har målat min första möbel och jag tror den blir fin är ju inte riktigt färdig ännu men i morgon börjar jag på tv möblen.En liten fråga målar ni invändigt i alla möbler?
    Att måla insidan är lite olika för mig. Innan har jag resonerat att man ändå inte ser den,men dotters klädskåp har varit omålat inuti i flera år och kontrasten när man öppnar det har varit lika brutal varje gång så i julas fick jag nog och målade även insidan

De möbler jag har som jag målat vita ska jag gå över igen och måla insidan på,skillnaden blev så stor för mig så jag tycker det är värt besväret. Önskar bara att jag gjorde det från början
  • Häxan Hedda
    Mettan69 skrev 2009-02-04 08:18:46 följande:
    God morgon flickor.Det går troll i våran hall. Har fortfarande inte fått målat hallen igen. Men i går så fick jag spacklat de hål som maken borrat fel så i kväll SKA det bli målat. Vill ha det klart till helgen.  Har tyvärr även en stryktvätt som hänger över mig. En stor rackare också. Fattar inte hur mycket kläder barnen använder.  Men kvinna som man är så biter man ihop och kör på. Inte konstigt att man är trött ibland.
    Lycka till med hallmåleriet Mettan

Ang. stryktvätt,vad är det du stryker? *nyfiken*

Jag stryker bara när det är nödvändigt, gardiner som ska upp ,dukar som ska läggas på bord. Eller när jag ska använda kläderna ifråga Hur lat som helst men jag känner att det är tillräckligt att göra ändå

Ha det gott brudar...

*trötta kramar finns till de som vill ha*
  • Häxan Hedda
    tjolahopp81 skrev 2009-02-04 19:55:50 följande:
    Reafynd i Röaby!: liten glasvas, ljuslykta med en vit krans av murgröneblad, väggklocka i slitet vitt trä med texten "Café de France" som jag ska placera på en Hemnes hylla vid matbordet, spegel som jag ställt ett snapsglas på med en planterad minipärlhyacint i!
    Åhh,lyllos dig
  • Häxan Hedda

Haha,Mettan erkänn att du var tvungen att tjuvkika på stavningen när du skrev inlägget till Tenshioyo (fick jag till det rätt nu? )Snälla säg att du var det så slipper jag känna mig så korkad

Hehe,skämt åsido, varmt välkommen till tråden Tenshioyo

• Häxan Hedda
    Tiger Af Lilja skrev 2009-02-06 21:44:12 följande:
    Haha hmm jag fattar noll? menar ni mitt stavfel? hehe?
    Det var verkligen inte meningen att göra dig illa till mods,det var att ditt nick var svårstavat till enbörjan Tenshioyo 

Hoppas att kössoffan var som du tänkt dig Lcroft.

Musli,är du hemma än gumman? *saknar dig*

*kram på er allihopa*
  • Häxan Hedda

Sorry libero,glömde...
    Min sambo har en sån däringa uppvakningslampa och den är nog fasen det fulaste som finns i väckarklocksväg Själv kör jag med mobilen.

• Häxan Hedda

Ja libero,ibland dröjer det att få tummen ur

Igår var jag inne i stan med en av mina systrar och barar mös  Vi har inte setts på hur läge som helst då hon pluggar och alltid har häcken full pga av det.
    Vi var på massa roliga second hand affärer  och lunchade på en Mongolisk restaurang, sååå gott!
    Sedan slank vi in på "Berry" och där kunde jag äntligen köpa det vackra paraplyet från Lisbeth Dahl

Idag ska vi eventuellt göra rokad igen Bilr av med mitt fina sovrum *lipar som Lille skutt*

Nää,det är så att Balder behöver större än det lilla krypin som blev hans då vi flyttade in i vardagsrummet och då är det ju bara bita i det sura äpplet så att säga Vi sover ju trots allt bara där medan han leker och fixar med kompisar i sitt rum...

Återkommer med uppdateringar.

Ha en bra dag allihopa  

• Häxan Hedda

Hejsan

Ingen rokad idag*phu*

Istället blev vi osams så det bara sjöng om det! Nåja nog om det,vi är sams nu

Milagro,du har redan fått tips men jag tänkte bara säga att det lät väldigt fint.

Esperando, Heaven 81 bor i lägenhet och den är så vacker så man dööör!
    Jag vet inte om det är hyresrätt eller inte, men jag bor i hyresrätt och vi har väl inte shabby chict egentligen men det är fint när det är städat

• Häxan Hedda

Hejsan flickor

Kaktus,skönt att flytten och försäljningen är över,och visst suger det att göra sista städningen   Tänker på dig *kramar i massor*

Hannnnah,jag har blivit lite sjuk på att bryta av med svart,tror din bordsskiva skulle bli tokläcker mörk...Vad fint  du gjort på vedspisen

Libero,shit pommfritt vad roligt det låter att åka slalom *grön av avund* har inte gjort det sedan jag var tonåring *känner mig gammal och skrynklig*

Saga,skönt att de kommit på vad som är fel med dig,hoppas du blir piggare snart

Vackrastarflow,vad roligt att du har saker att genomföra,väntar med spänning på bilder

Åhh,vad roligt att du är hemma igen Musli ! *kramar ur en krampuff ur min kudde*
    Mina krya påig-tankar har haft verkan då du är på benen igen

Här hemma går livet sin gilla gång,i en rasande fart som vanligt förstås
    Imorgon så tittar vi på "melifisivalen" (som det heter om man är 4 år )

Hoppas att ni alla har en fin Alla Hjärtans Dag

• Häxan Hedda

Hjorthan vilket härligt inlägg!
    Jag tyckte inte det var långt,ville inte att det skulle ta slut ju,sååå härligt att läsa om alla spännande och sköna behandlingar. Perfekt sätt att spendera alla hjärtans dag på

Mrs Ru Barb,välkommen tillbaka  Har dig att tacka för upptäckten av denna underbara tråd! Vilka fantastiska saker du gör! *djuupt imponerad*

Vi spenderade alla hjärtans dag på biografen, vi såg Bolt med barnen sedan så luffade jag omkring på Mio *suck*,köpte ett tidningsställ och trånade efter en kaffekanna i fattigmanssilver för 129 kr (ord 299) men vi har det lite tight just nu så jag får hoppas att den finns kvar efter helgen.

Idag ska vi äta plankstek *mmmm* ,så nu ska jag dammsuga och måla ett litet skåp. Och ikväll ska jag på Yoga,något jag verkligen rekommenderar,det är sååå skönt

Ha en bra dag allihop och det är verkligen roligt att se er "gamlingar"  i tråden igen

• Häxan Hedda

Hejsan Ugglan

Min svärmor har köpt en jättestor lykta från indiska som hon dragit el i, tyvärr ingen bild men det är sjuukt snyggt kan jag säga

LYCKA TILL!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9