Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Men herrejösses är det bara jag som terrar denna stackars tråd???

Om du kommer på någon lösning Lissanna så står jag i kö

• Häxan Hedda
    tjolahopp81 skrev 2008-12-29 21:40:48 följande:
    Ny här!Har idag beställt massa fina vita saker från min favvosida på nätet...Nu är jag så sugen på att göra mitt gamla bruna klaffbord vitt - shabbystil. Hur ska jag göra?
    Ett inlägg!!! *hoppar och studsar som en ensam på en öde ö*

VÄLKOMMEN HIT
    Lissanna är vårat målar-orakel härinne, hoppas att hon tittar in igen snart.,själv hade jag nog bara målat det med grundfärg, slipat det slitet och sedan vaxat det. Men som sagt vänta gärna på ett proffs

Vad är det för fina saker som du beställt?
  • Häxan Hedda

musli skrev 2008-12-30 20:00:51 följande:

Gott Nytt År mina kääääära vänner!!!!Ikväll sitter jag ensam uppe i vårat hus, har tänkt att jag ska få sovmorgon, har jobbat arslet av mig den senaste tiden så jag har förtjänat egentid och slappa med ost-bågar... Ska sätta mig och se på en massa inspelade serier nu som jag missat eftersom vi bara har ettan och tvåan och ibland fyran i stugan!*ställer fram massor med champange-glas och skumpa och pommac och cidar att välja mellan åt alla mina vänner*Imorgon natt skålar jag med er alla i tanken!!!*kraaaaaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas**ENORM kram-hög till min lilla häxe-gumma**jätte-stor kram-hög till ALLA som vill ha och behöver*
    Men där ääääär du juh!!! *kastar mig om halsen och kramar,kramar,kramar*

Vad skönt med lite egentid efter en massa arbete *lägger upp muslifötterna på en stol och häller upp mer ostbågar*

Nu ikväll har jag målat insidan på Tuvas klädskåp,något som har hängt över mig ett bra tag nu så det känns bra att det är påbörjat.Måste dock måla 1 eller 2 ggr till,så jag fortsätter imorgon.

Hörrni,någon som har ngt bra tips mot celluliter på överarmarna? Haha,helt ot men jag blir så jä-la irriterad, de vill ju inte ge sig AV!!

*gottar ner mig i min enorma kramhög och tjuvsippar på en nyårscider o smider lömska planer mot celluliterna*
  • Häxan Hedda

Tjena alla babes

Imorse vaknade jag på årets sista dag,ni vet den där dagen då man tar fram den "lilla svarta" och lockar håret och tillför diverse krämer och glitter i sitt annars rätt färglösa lilla fejs.
    Just denna dag av alla andra 364 det finns att välja mellan så vaknar lilla jag med en allergireaktion som består i att hela mitt ansikte är väldigt slätt och rynkfritt,vilket iofs är helt ok om det inte var så svullet Och mina ögon inte kliat så förbenat,har även fått utslag som beter sig riktigt illa! Så med andra ord så känner jag mig mer som en padda än som Askungen

Vi är hemma med familjen och tar det lugnt,Ballen är snorig och jag är allmänt äcklig bara

Imorgon ska jag förhoppningsvis hämta hem ett Bertby-vitrinskåp *lycklig*

Zirup,jag vet att det ska finnas jättefina hängen men jag kommer tyvätt inte på i vilket nätbutik det var Men någon av de andra vet säkert...

Såå alla sköna bönor, jag höjer mitt glas i en skål och sänder er alla en tanke då klockan slår 12.

*undviker kramar i detta tillstånd, hoppas att ni förstår*

• Häxan Hedda

Sladdar in och inviger det nya året
    Gott Nytt ÅÅÅÅÅRR!!!!!!

• Häxan Hedda

fröken vits värld skrev 2009-01-01 17:12:54 följande:

God fortsättning alla här!Jag undrar bara vilken av dessa webbadresser som ni gillar bäst?www.vitavackrahem.sewww.vitadromhem.sewww.vitadromrum.sewww.vitadromgarden.sewww.vitagarden.seDet finns inget på adresserna utan jag undrar bara vilken som tilltalar er mest.Kram Fröken Vits Värld!
    Jag håller nog på www.vitavackrahem.se jag...

Nu har jag ÄNTLIGEN ett Bertby-vitrinskåp *lycklig i hela kroppen*
    Så imorgon planerar jag att "fixa till det lite"...

Ha det gott till imorgon
  • Häxan Hedda

musli skrev 2009-01-02 18:25:05 följande:

*kramar på häxan trots svullnad och utslag*Du är lika söt med svullnad som utan! *viskar* visste ni att häxan är en riktig pudding????
    Vad du är sööööt! Tusen tack för kvällens asgarv

Kaktus,skönt att höra från dig igen. Hoppas att du o de dina haft en mysig helg. Hoppas att du mår så bra du bara kan.

Fröken vit,jag misstänkte nog att det var något sådant Låter lite som det Det stora Grå huset gör.Ditt hus låter helt underbart vackert. Så jag håller fortfarande på www.vitavackrahem.se

Gummsan,vad tråkigt att den gick sönder! Hade helt klart lagt den i en kartong!

Musli,vad roligt med en ny dator,hoppas att du håller dig kvar här inne nu *spänner ögona i rej*
  • Häxan Hedda

musli skrev 2009-01-03 00:03:08 följande:

Så länge jag inte bor i huset så blir det sporadiska inhopp här, men förhoppningen är ju att vi har flyttat hem igen i februari... Sen blir ni nog inte av med mig igen!!! Kaktus, vad skönt att julen och nyår varit bra! Visst är det viktigt att barnen mår bra men kom ihåg mamman till barnen också. Mår inte mamma bra så snappar barnen upp det hur mycket vi än försöker dölja det. Unna dig något, kanske en massage eller något du tycker är riktigt roligt! *varm kram*
    "att vi har flyttat hem igen i februari"...men vá FAAN! Vet du inte hur långt det är dit? Eller resonerar ni med tid likadant som med avstånd "däruppe" ;-D dé int långt int,bara två timmars bilfärd... ;-D
    Hehe,jag får hålla tillgodo den tid du är inne *kraaam*

Kaktus,hang in there *skickar massor med styrkekramar*
  • Häxan Hedda

Hejsan i tråden!
    Nu är här kallt! 10 minus (ja,för mig är det kallt ) Sonen ville ut, och jag kan ju säga att det var många ögonbryn som höjdes där vi kom gåendes,Balder skulle promt CYKLA

I lördags var vi och tittade på Stugan igen och den var ännu mindre än jag kom ihåg det men nu är det bestämt att vi ska ta den Våra kompisar ska hyra den andra lilla stugan längre ner vid vägens slut så det känns riktigt roligt!
    Mettan ,så fort papprena är skrivna så bjuder jag på bildkavalkad,har tagit massor men jag vill inte lägga ut någon innan allt är klart. Lääängtar tills vi kan börja flytta över våra grejor och måla och röja upp tomten...konstigt hur bra det kan kännas efter sån total deppighet

Lillsyrran,förstår dig till FULLO! STORT grattis till husköpet

Heaven,din blogg är såå vacker *suckar hänfört*

Zirup,vad bra att det ordnade sig med beslagen,ska bli spännande att se bild sen.
    Är det dina Rexar i galleriet? Supersöta var de i allafall

Ha det gott allihopa...

• Häxan Hedda

Mettan69 skrev 2009-01-05 15:26:54 följande:

Häxan Hedda: Har ni tillåtelse att greja hur ni vill med stuga och tomt?
    Så länge vi inte förstör så har vi fria händer så att säga
    Det är som så att det stått obebott i 5 år och tomten behöver snyggas till och inuti fick vi gärna måla om.
    Sedan behöver även utsidan sig en omgång med penseln för färgen har börjat flaga. Vi åtar oss till att hålla efter tomt och hus så allt är helt och ser iordning ut.

Zirup,förstår dig till fullo ang katterna.Har själv en Devon och tro mig han var riktigt billig tidigare under kvällen då han fick för sig att han skulle hoppa från handukshyllan till min turban jag hade om huvudet då jag klev ur duschen. God balans har han men inte riktigt sååå god *pain*

Tjejen,inte stör du inte Grattis till roliga fynd

Plisse,vilket fint golv!

Angelica,shit vad fint vardagsrum ni fick

Hannal77,för min del kan jag nog bara rekommendera blocket,eller ni har ingen sån lokal återvinnigsaffär?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9