Inlägg från: LissAnna |Visa alla inlägg
  • LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

VackraMagnolia skrev 2009-01-07 19:30:10 följande:
    jag blir så frustrerad över att mina besökare inte kna lämna komentarer efter mina inläg i blogen har kolat instälningarna men hita inget fel ! någon som vet vad felet kan vara kram tina www.vackramagnolia.blogspot.com
    Kolla där du gör inlägget!  Alltså...tryck, anpassa, nytt inlägg...Nere till vänster i hörnet står det "alternativ till inlägg" Tryck där och kolla vad det står. I så fall ändara du bara där .
  • LissAnna
    Häxan Hedda skrev 2009-01-07 20:34:08 följande:
    Hejsan alla pinglor Idag har äckliga lilla jag varit hos Fru Doktorn som konstaterade SVINKOPPOR(!!!!!)i mitt lilla fejs! *BLÄÄÄÄH* Så nu ska jag äta penicillin som bestod av brutalt stora tabletter som ska intagas två ggr dagligen i 10 dagar Sedan togs det blodprov för att se varför jag såg ut som en ballong i ansiktet på nyårsafton *fortfarande bitter*väntar med spänning på svar... Idag började jag jobba igen,kan inte förstå vart första terminen tog vägen *river mig i huvudet* Och vet ni,om 11 1/2 vecka blir det sommartid JIPPIEEE! *hoppar upp och ner* Nu så ska jag läsa Änglar och demoner och tröstäta Toblerone och tycka synd om äckliga lilla mig ...(jodå det funkar några dagar till )
    Men lilla gumman! Hoppas att det går över snart.
  • LissAnna
    VackraMagnolia skrev 2009-01-07 22:41:36 följande:
    LissAnna: Hej På dig! Jag har testat detta med förstår du så det måste vara något med blogspot att göra inget sådant problem innan men det är tråkigt när det är folk som vill skriva ! Hoppas att allt är bra med dig annas Kram tina
    Om du vill så kan jag försöka att hjälpa dig.
    Men då får du nog ringa upp. Kul va?
  • LissAnna
    Trollmor26 skrev 2009-01-08 22:57:58 följande:
    Hej på er!!!!=) För det första, vilka underbara hem ni har..Jag blir helt sjuk!!!Jag, eller vi..jobbar just nu på att skapa vårat drömhem och jag blir otroligt inspirerad av era vackra hem..Tack!! Jag har en fråga oxå. Jag skulle vilja måla vissa av mina gamla möbler i shabby chick sliten stil men är livrädd för att misslyckas...som småbarns mamma är tiden knapp och det k'nns som om det blir fel så är det länge innan jag har tid att göra nåt åt det!!B la har jag ett gammalt avlutat skåp som jag ska använda som vitrinskåp åt porslin och glas sen..dörrarna är "dåligt" avlutade så att säga, man har alltså inte lyckats få bort all färd utan det är ett brunt, avskaft lager kvar..går det att bara måla över det och hur isånafal??Enligt pappa som har avlutatat det (Varför lixom, det var så snyggt innan..vit, vit, vit) satt det sista bruna lagret stenhårt..så att ta bort det är alltså inte aktuellt. Nån som vet hur man ska gå tillväga eller vart jag kan hitta info. kring detta??Tacksam för svar..Ha det bra..*kram*
    Det som är bra med shabby-stilen, det är att det gör inget om man misslyckas lite. Det ska ju vara skavt ändå.
    Bra att det är brunt, säger jag. Är det inte fett och glansigt, så tvätta bara lite innan du målar. Måla sedan, låt torka och rafsa lite på kanterna så att det blir slitet.
  • LissAnna
    Kaktus76 skrev 2009-01-09 10:05:05 följande:
    Godmorgon tråden!!! Hur har alla dessa härliga bruttor det idag,hoppas att ni alla mår fin fint. Och gör ni inte det så skickar jag en bunt *pigga på er kramar* Så var det då fredag och snart helg-igen-!!! Tiden går så fort..... Imorgon blir min lillskruttan 7 månader.....det har gått så fort. Igår var mäklaren här och tog kort på huset...då blev det verkligen så defenitivt,"vi ska sälja huset".....en och annan tår föll på min kind sen han hade åkt iväg. Har trivts så himla bra här och att behöva flytta härifrån när man själv inte har valt det gör ont. Så lä*la ont. Men,men....fick iaf veta att jag fick lgh,den 1/2 får jag tillgång till den,känns skönt att veta vart man kommer att hamna sedan och det positiva i det hela är ju att jag får inreda precis som jag vill där Än om ex maken inte har haft så mycket synpunkter ang inredandet här hemma så har man ju ändå känt att man har velat fråga..... Den 21/1 blir den första visningen...håll tummen för att det kommer en riktigt bra köpare som verkligen vill ha detta hus,kosta vad det kosta vill. Ha en jättebra dag allihopa!!! Många kramar till er goa fr mig.
    Oj! Ja, det förstår jag känns jobbigt.
     Men jag tror att du klarar det bra du gumman. Hoppas att det är en klok en som vill ha huset.
    Sköt om dig du gumman!
  • LissAnna
    Beas barnslikheter skrev 2009-01-10 13:24:55 följande:
    Hej tjejer...ser en del "nya" namn här i Shabbytråden, men ser också att det är trygga LissAnna som håller i rodret. Då kan den här tråden inte vara annat än bra! Kikar in en sväng och känner av er mysiga stämning bara sisådär fräckt. Kram Bea
    Tokfia!
  • LissAnna
    Saga74 skrev 2009-01-12 09:03:41 följande:
    God morgon! Nu har jag löst min layout *nöjd* METTAN69 vi har oxå utegranen kvar MEN jag har faktiskt två vita adventsstjärnor kvar i huset. En i köket och en i hallen uppe, det är ju så fint! PLISSEPLOSSE: Tjusigt! Vi har en vit trappa med lackad ute i furu, jag vill måla vitt maken vill det inte. Inte helt ovanligt har jag förstått! EN allmän fråga, är ni tjejer snickar kunniga?!
    Jag gillar att snickra, trots att det är gubben som gör det mesta.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9