Inlägg från: LissAnna |Visa alla inlägg
  • LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Mettan69 skrev 2009-02-02 07:58:00 följande:
    God morgon flickor. I lördags så var det innebandyturnering. Killarna spelade jättebra och vann 2 matcher och spelade oavgjort i en. Det tråkiga trodde jag skulle bli väntan mellan matcherna. Men jag gick ut i samhället för att få frisk luft och hittade tre jättegulliga affärer och en underbar loppis.  Tyvärr så måste jag ju hålla i pengarna men det var roligt att drömma lite. Nu har jag målat våran lilla hall en gång med grundfärg och i dag så skall första lagret med vanlig färg på. Använder oljebaserat färg och den brukar ta lite tid på sig att torka men jag hoppas den torkar över natten/dagen så jag kan måla en gång till i morgon också så det torkar ordentligt till helgen. Har en viss förmåga att vara lite klibbig några dagar innan den torkat ordentligt. Men när den väl torkat så är den slitstark.
     Den hallen blir säkert urtjusig.
  • LissAnna
    Englavingar skrev 2009-02-03 16:18:20 följande:
    Hjälp!!!..kanske någon av er här inne kan hjälpa mig med en fråga. Titta in i min blogg så finner ni frågan min! Ha det gott / Jen vitagrinden.blogspot.com/
    Det är nog en av förra årets hyllor. Om du inboxar mig så kanske jag kan hjälpa dig.
  • LissAnna
    nyponsoppa skrev 2009-02-04 14:44:47 följande:
    Hej alla glada. Är dte någon här som vet vart man kan köpa de där stora härliga muggarna med en stjärna på som brukar finnas i "vita hem" butiker? Jag skulle vilja hitta en webshop som säljer sådana men kan inte hitta det. har fått noja på stjärnor
     nordljus.net har en variant i alla fall.
  • LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-02-06 08:50:15 följande:
    Jag gillar inte att glänsa och sätta mig själv i centrum MEEEEEEN   *Jag vann jag vann jag vann.*  *hoppar just nu högt upp och ner av glädje* Tjooohooo. För er som inte hänger med så var jag med i VackraMagnolias tävling. Vilken underbar start på fredagen.  Med sådan tur så måste jag ju bara vinna våran Fia med Knuff-turnerning vi skall ha i morgon. Nu tillbaka till verkligheten. Färgen var torr i går så jag fick målat en sista gång i går. Nästa vecka så skall vi fixa dit hyllplanen hoppas jag. Gubben måste köpa lite mer reglar och det brukar inte hända i ett nafs. Skall försöka komma ihåg att ta bilder på söndag så ni kan få se min pyttelilla hall. Låter som jag gjort ett jättejobb och så är hallen bara 1 *1,5 m Häxan Hedda: Ha Ha Jag erkänner.  Fick tjuvkika inte bara en gång utan två. PS. Jag vann DS.
  • LissAnna
    LCroft skrev 2009-02-07 07:37:12 följande:
    Välkommen säger hon som nästan aldrig skriver mer Men till din fråga, nej de menade nog att ditt nick var lite svårt att skriva Därför som jag citerade för att inte behöva kolla hur du stavar det Ja och välkommen alla andra nya också! Kommer inte alls ihåg nåt annat jag skulle kommentera, tycker jag går på verkligen sparlåga nuförtiden, jobb och familj tar upp allt tid. Men idag ska vi och titta på en gammal kökssoffa, vill verkligen ha en, hur vi ska få plats är en annan femma, funderade lite på att sätta den i det rum som vi har som spis/lek/datarum. Får se hur den ser ut och om den alls passar in. Sen när vi får utbyggt vinden har jag tänkt mig den som säng åt Ida. Men än ryms den verkligen inte upp
    Kan tänka mig att det är en fin soffa.
    chicago1 skrev 2009-02-07 09:51:20 följande:
    Ja så har vi kommit hem efter en vecka i fjällen, vi har haft jätte trevligt bortsätt att alla vart super förkylda, men barna blev som tur sjuk dom sista dagarna så vi han åka slalom mm men nu sitter jag dör jag sitter med lillen som har 40 i feber, känns inte så roligt att leta utlandsresa för mig och gubben då, menjag vet ju att han i och för sig är bättre efter helgen
    Krya på er! Det är ju så tråkigt de där bacillsjukdomarna.
  • LissAnna
    libero skrev 2009-02-07 18:20:06 följande:
    Vad har ni för väckarklockor tjejer? I varenda blogg och varenda inredningstidning visar så fina sovrum med fina sängbord med pynt mm på men aldrig att någon har någon väckarklocka. Har funderat på detta ett tag eftersom min klockradio är ful men jag vill inte vara utan den för jag tittar på klockan då och då på natten och jag vill ju inte tända lampan varje gång. Maken kör med sin mobil och det är kanske det alla andra gör också.
    Jo, vi har världens fulaste men bästa klockradio, som gubben haft sedan han var 16
    Den står på hans nattygsbord.
  • LissAnna
    libero skrev 2009-02-08 07:17:24 följande:
    Vad skönt då att det inte bara är vi som har klockradio på våra bord. Idag hoppas jag att vår panel i köket äntligen blir färdigmålad så jag får sätta tillbaka mina möbler. Vi bestämde för 2 år sedan att panelen ska bli vit men först nu har vi fått tummen ur.
    Det är alltid skönt när man får ställa tillbaka allt. Kan tänka mig att det blir fint där.
    chicago1 skrev 2009-02-08 09:20:33 följande:
    Hej hopp först har jag nytt på bloggen sen är nu min å makens resa beställd vi far till teneriffa på tisdag morgon så idag ska man tvättta en del så man kan packa imorgon. Det snöar en hel del iag, hade tänkt åka skriskor men det blir nog att vara inne då lillen är feberfri men snorig så han inte blir sjuk igen tills vi ska åka
    Men fy vad fuskit.
    Tinkerbel skrev 2009-02-08 10:30:42 följande:
    Hej allihop! Det var ett tag sedan jag kikade in i tråden så jag ska läsa ikapp lite *jag får det jag gör ;)* Jag ser att ni pratar om väckarklockor... vi har en superful, men praktisk, klockradio! Jag skulle vilja ha något liknande den här: www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/?ite...
    Den är fin den klockan.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9