Inlägg från: LissAnna |Visa alla inlägg
  • LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

chicago1 skrev 2009-02-08 11:30:50 följande:
    Ja visst är det  Hihi Men firar man femårs bröllopsdag på lördag så måste man ju få nått lite extra hehe
    Ja, det måste man.Hoppas att ni får en härlig resa.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-02-08 15:32:08 följande:
    Ja det hoppas jag med, men bara att få komma iväg bara vi två är det som är viktigaste så har vi otur med dårligt väder mm gör det ju inte så mycket, för vi ska ju bara vara vi två inte vi sex om du förstår hur mag menar.Imorgon om jag hinner ska jag lägga ut mitt blocket fynd för dom är omålade nu så kolla min blogg i morgon hihi
    Jo, jag förstår.
  • LissAnna
    Milagro skrev 2009-02-08 16:32:02 följande:
    Hej på er! Jag brukar ofta kika runt i tråden och beundrar alla era fantastiska vita hem!! Är så sugen på att skapa ett vitt hem här hemma, måste dock först övertyga maken som ständigt tjatar om mer färg.. Hur som helst nu ska vi snart göra om i vårt sovrum och nu behöver jag lite hjälp från er. Vi kommer att ha vita möbler (sänggavel + byrå, hemnes bla) Jag vill ha vita väggar men funderar på att tapetsera väggen bakom sängen i en tapet som går lite åt det gråa hållet. Kanske med vit bakgrund och ljusgrå medaljonger? Väggen är går mot snedtak. Vad tror ni? Skulle det fungera? Någon som har tips på en fin tapet?
    Ja, det tycker jag låter fint.
  • LissAnna
    Esperando skrev 2009-02-08 20:56:17 följande:
    Hej..en liten undran från nån som ska fixa sin lägenhet.. Kan man ha shabbychic stilen i en lägenhet? Samt, Är det nån som har det i en hyreslägenhet och som vill visa lite bilder? Samt, libero- har du länk till den tapeten?
    Jajemensan det går bra att ha det shabby i lägenhet.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-02-09 10:31:33 följande:
    Hejsan Nu har jag lagt in före och efter på mitt blocket fynd på min blogg så om ni vill se kan ni gå in där. Jag har även ett inlägg om ångest för det har jag just nu. Jag och min man ska ju åka iväg på solresa i en vecka, det är första gången vi ska vara ifrån barnen så länge båda två. Men barnen ska vara med min mamma och min bror som dom känner och älskar väldigt mycket dom ska göra en del kula saker så jag vet att dom kommer ha det jätte bra dom kommer nog inte änns sakna oss så mycket då dom står min bror så nära och nu vill dom bara att vi ska åka iväg så dom får vara med morbror och mormor. Men jag har trots den vetskapen ångest och just nu skulle jag lungt kunna stanna hemma, men det ska jag inte för jag vet jag måste släppa navelsträngen men kommer man alltid att känna så här?
    Jag förstår att det där känns. Men du ska se att det går bra. Se det som lite övning.
    Nej, jag tror att det är bra att du får känna att du kan lämna barnen lite. Så blir det lättare nästa gång.
    De kommer säkert att ha det superkul.

Så fina möblerna blev. Tänk att det kan bli en sådan skillnad.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-02-09 11:34:06 följande:
    Ja du har nog rätt fast jag måste erkänna att jag är lite av en höns mamma jag låter mina barn prova mycket så det är inte så att jag överbesyddar dem utan att jag vill vara närvarande då det sker nya saker mm. Jag har ju inte skaffat barn för att andra ska ta hand om dom. Men som du sa så mår både jag och barnen bra att komma ifrån varandra lite, Tack för dina ord. Det hjälper att få prata av sig lite du är en fin människa du
    Åh Tack! Nu rodnar jag.Generad
  • LissAnna
    Minimor78 skrev 2009-02-09 15:26:53 följande:
    Hej vi håller på att göra om i köket & har några funderingar... Ni som har vitt i köket, vilken vit har ni? Är det snyggast med samma vit på väggen som på skåpsluckorna?
     Det är nog olika hur man tycker. Men jag gillar när man bryter lite.
  • LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-02-10 12:36:40 följande:
    Hej flickor. Jag håller på att bli tossig. Tänkte kopiera in bilder från min hall här men hur jag än gör så går det inte att få in här. Har plus och tar kopiera bild när jag är inne hos mig men när jag tar klistra in här så händer ingenting. Så nu ger jag upp. Orkar inte trassla mer. Ni får gå in i mitt galleri om ni är nyfikna. Detta är den första lilla hallen vi har sen så har vi en större (men inte stor) hall efter denna hall. Underbart att bli av med den babyblå färgen. Har inte varit inne på några dagar så jag hoppas ni haft det bra under denna tiden. är hemma med Sixten men han skall till dagis igen i morgon. Tack o  lov. Han klättrar just nu på väggarna och mig. . Orkar inte med det just nu.
    Jättefin hall.
  • LissAnna
    Esperando skrev 2009-02-10 19:59:14 följande:
    Har precis köpt vit färg till väggar och vit färg till luckorna. Enligt mannen i affären skulle det inte vara samma färg...
    Det kommer att bli jättebra.
  • LissAnna
    musli skrev 2009-02-09 21:37:35 följande:
    Nu har vi flyttat hem!!! Huset är ett enda kaos men vi ville hem... I köket står en spis, kyl, frys och imorgon kaaanske en diskbänk... Gamla vardagsrummet är belamrat med allt som tidigare fanns i köket och till och med matbordet är överfullt så vi får väl äta framför tv:n ett tag... Jag är sjuk, kom hem från jobbet i fredags och fick feber och blev genomförkyld över natten...  Fick åka till IKEA på lördagen med hjälp av en kartong Alvedon typ och har väl legat sen dess i princip.... Så nu ska jag krypa ner jämte dottern i våran säng och bara sooooova.... Har saknat er tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *STOR kramhög till alla som behöver* *special-kudde med kram-puffar åt häxan* Nyfiken på vad som händer med erat sovrum...
     Tänk vad skönt när det är klart i köket.
    Jobbigt under tiden.Kyss
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9