Inlägg från: LissAnna |Visa alla inlägg
  • LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hjorthan skrev 2009-01-21 14:31:39 följande:
    Hej Hedda! Jodå, här är det väl sisådär. Är hemma för andra dagen med sjuk dotter. Hon är förkyld, har feber och riktig ordentlig skrällhosta. Själv börjar jag känna av en sårig hals. VILL INTE FÅ HALSFLUSS!!!! Så jag försöker intala mig själv att det är någon typ av endagarsskit jag fått! Hur är det själv? Jag har förresten sytt klart mitt lapptäcke. Har inget plus längre men visar bilder i bloggen! mintryggavra.blogspot.com
    Vad fint du gjort!
  • LissAnna
    Kaktus76 skrev 2009-01-23 10:10:47 följande:
    Godmorgon tjejer!!! Ser att ni har pratat gammla fönster....vi har ett i sovrummet som är målat VITT och med speglar i. Under har vi satt en hylla. Alltså den sitter fast i fönstret.Blir fint när man tex har tända ljus på hyllan och det speglar av sig. Lite rapport från våran husvisning. 27 par var det som kom på den öppna visningen. Nu på söndag så kommer ett par från en stad 10 mil härifrån,så sammanlagt så har det varit ca: 30-35 par här Så det borde väl vara 2 såtminstone som är intresserade så att det blir budgivning. I mitten eller i slutet på veckan som kommer så får vi veta-spännande- Vad har ni för planer idag då?
    Oj, vad många. Hoppas att de bjuder HÖGT över varandra.
  • LissAnna
    killenkott skrev 2009-01-23 13:05:11 följande:
    Hej! Hoppar in i eran tråd och frågar vilka vita nyanser ni använder till väggar/paneler? Vill ha någon varm vit färg .
    Jag har antikvit.
  • LissAnna
    musli skrev 2009-01-23 16:59:38 följande:
    Hej hopp!! Här händer det massor... Kaktus, jag hoppas de bjuder huuuur mycket som helst på huset!!!! Makens jobb ligger pyrt till, de har tre månader på sig att göra en re-konstruktion av företaget och visa på rejäla vinster. Lönerna kommer just nu från löne-garantin och alla jobbar stenhårt för att få allt på fötter igen. Detta kom lagom till den "pyttelilla" nyheten att Hanna ska bli storasyster i september! Plus att maken ska plugga till hösten, i Eksjö-trakten, och inkomsten lär bli snål, så jag och barnen (om allt går vägen ) kommer nog att bo hos mina föräldrar i Halmstad-trakten från augusti till vi vet vad som händer efter hans utbildning... Köket går framåt även om det kanske inte syns just nu. I slutet på nästa vecka har vi nya golvåsar och lägger isolering i trossbotten, veckan därpå lägger vi spånskivor och det nya golvet. Helgen 7 - 8 februari är jag ledig så då blir det IKEA-besök så förhoppningsvis har vi beboeligt hus igen innan februari är slut!!!
    Vad roligt med en liten en. Hoppas att det blir bra med huset snart.
  • LissAnna
    Deia skrev 2009-01-24 16:15:48 följande:
    Hej alla! Följer denna tråden noga då vi håller på och bygger hus. Har tittat på många bilder och länkar och ser att många har en olivkrans på en dörr eller i ett fönster. Ska man ha en äkta, naturlig eller en i siden? Var köper man en sån???
    Det finns oäkta som ser äkta ut, hos nordljus.net.
  • LissAnna
    vackrastarflow skrev 2009-01-24 20:11:39 följande:
    Grattis Musli!!! Nu har mina vita möbler hamrats ihop... Dock hann vi inte med allt idag, så först imorgon kommer de på plats. Men så snyggt! Är glad Letar nu efter nåt att ha på byrån, och gärna nåt som jag ska ha ovanför också. Funderar på en lampett...
    Förstår att du är glad.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-01-26 11:39:15 följande:
    Nu har till och med jag skaffat en blogg, hihi det var igentligen inte meningen men då en kompis skika en inbjudan till sin måste jag skaffa mig ett konto och sen blev det en blogg hihi
    Mysigt hem du har.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-01-26 12:20:47 följande:
    tack men det finns myket jag vill göra kvar, för tyvärr krokar ju min mans intresse och mitt jag vill ha mysigt och fint både inne och ute medan hans intresse är bilar så det står ett antal skrottbilar på gården som drar ner mysfaktorn men men  det kanske blir ett garage för dom med nångång iframtiden kan man hoppas
    Du får börja kalla honom för SkrotNisse då.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-01-26 13:03:18 följande:
    Ja eller mulle meck då han som min man tycker det finns inget skrot bara nya sätt att använda dem på. Å min mellersta verkar gå i samma bana så det kommer väl bli en hel del mer skrot
  • LissAnna
    född 75 skrev 2009-01-26 22:52:02 följande:
    Hej jag är ny här! Jag ska förvandla mitt hem till ett mer vitt och ljust med vita möbler.Jag har inte doppat penslen ännu för jag behöver lite råd om målningen. Jag har gammla trä rena möbler som jag har tröttnat på nu.Mitt hus för övrigt är två gammla timmerhus ihopsatta till ett nytt.Jag har bara timmerväggar inne alltså inga tapeter någonstans.Det blir ganska så trääigt och mörkt så nu börjar jag med möblerna. Har målat en gammal utdragsäng i vit antik färg till min son men med vattenbaserad färg.Ska jag fortsaätta med vattenbaserad eller ska jag börja med linoljefärg ?Med tanke på att träet suger säkert färg.Vill ha den mer slitna stilen.
     Det där är nog som man själv vill. Men jag målar allt med vattenbaserad färg.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9