• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • imaj

Haha ni är roliga ni ... Skulle nog hellre köpa en tråkigt gammal EMMALJUNGA än en baobao

• Ia 70
    Shoegirl skrev 2008-12-22 11:21:16 följande:
    Hmmm en kopia från Kina. De är inte så "noga" med patentregler där. www.baobaocn.com/product_en.asp?sort=595&bign...
    Piratebaby köper sina vagnar fr Kina o garantin gäller därifrån...menas det att reklamationer o nya delar o chassin beställs fr Kina. Oooo not så miljövänligt. Tror jag fortsätter med min Bugaboo Cam
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • oOrosamarängerOo

Tror inte någon av alla dessa kopior som ploppar upp är nån marknad för de som väljer bugaboo. Ser inte mycket likheter utseendemässigt och framförallt inte kvalitetsmässigt!
    Skulle skämmas och gå runt med en sån i länken ovan, hellre välja en beggad gammal hederlig vagn än visa mig ute med en sån!

• FridaLee
    SooJuicy skrev 2008-12-23 09:07:13 följande:
    Tror inte någon av alla dessa kopior som ploppar upp är nån marknad för de som väljer bugaboo. Ser inte mycket likheter utseendemässigt och framförallt inte kvalitetsmässigt!Skulle skämmas och gå runt med en sån i länken ovan, hellre välja en beggad gammal hederlig vagn än visa mig ute med en sån!
    ja hellre en brio/emmaljunga än en plastig kopia av buggan!
  • Miss Boring

Men många gillar nog att köpa nytt och vill/kan lägga så mycket pengar? Vet flera som köpt tex Babytravel Grizzly för 3000 kr eller vad den kostar ny. Den väger 22 kg och då föredrar jag ju min begagnade Mistral för 800 kr som iaf bara väger 15kg typ...
    Finns ju hur mycket fint som helst som är begagnat! Själv har jag en fin Cam -06 för 5500kr. Är jättenöjd med den och en zero2four tex är nog inget för mig, men det verkar som man kan tänka väldigt olika där...
    Men kanske skulle man försöka blanda sig en julgrogg med namnet BaoBao, låter nästan gott :D Vad ska man ha i den tror ni?
    Äh, får nog bli lite glögg som vanligt bara...

• panzermensch

Nej hellre än oblekt för 150 pix (för det kan man fynda ibland ))

danosani skrev 2008-12-23 16:21:37 följande:
    Skulle ni köpa en "något solblekt" orange suflett för 100 pix? Ingen annons
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Kajsan
    danosani skrev 2008-12-23 16:21:37 följande:
    Skulle ni köpa en "något solblekt" orange suflett för 100 pix? Ingen annons
    Nej, eftersom jag är extremt fåfäng med mina vagnar och aldrig skulle sätta dit en solblekt suflett.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • panzermensch

Precis

Kajsan skrev 2008-12-23 16:39:23 följande:
    Nej, eftersom jag är extremt fåfäng med mina vagnar och aldrig skulle sätta dit en solblekt suflett.
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Kajsan

Fast jag är löjligFlört häromdagen fick jag gå in i lägenheten och torka bort en fläck då jag såg en bit banan på sufletten på min Bee när jag var på väg ut.
    Sen att jag själv hade smutsigt hår under min SVEA toppluva, en risig gammal fjällrävenjacka, gympadojjor och inget smink, det spelade mig ingen roll

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16