• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Lokatt

betty skrev 2008-12-21 21:26:54 följande:

Du verkar var värsta experten på det här ju ;)Då får jag nog hoppa bugaboo, för min son är stor kille ;)Tack igen söta du!
    hihi, ingen orsak. Men om du har nån affär i närheten så är det bra att prova, vissa barn har längre överkropp och andra är längre på benen.
  • eternalstar

Tänkte bara höra med någon kunnig här inne om hjälp!
    Det är så att jag har haft ett X antal vagnar detta år och nu håller mannen är aningen jättetokig på mig:)
    Om man har sittdelen på bugaboon, är det lätt att komma åt varukorgen då?
    Borde jag vara orolig för att chassit ska bli rangligt på en NY bugga eller är det säkrast att köpa en begagnad med det gamla chassit?

• Lokatt

eternalstar skrev 2008-12-21 21:52:58 följande:

Tänkte bara höra med någon kunnig här inne om hjälp!Det är så att jag har haft ett X antal vagnar detta år och nu håller mannen är aningen jättetokig på mig:)Om man har sittdelen på bugaboon, är det lätt att komma åt varukorgen då? Borde jag vara orolig för att chassit ska bli rangligt på en NY bugga eller är det säkrast att köpa en begagnad med det gamla chassit?
    jag tycker man kommer åt bra med sittdelen på.
    det säkraste chassit är ju gamla med skruvar. det nya sägs ju ha fixats, men några här inne har väll reklamerat?
  • Lokatt

daniels baby skrev 2008-12-21 21:56:11 följande:

är 2400kr ett bra pris för en frog?EJ ANNONS!!!
    billigt!!!
  • eternalstar

Lokatt skrev 2008-12-21 22:40:52 följande:

eternalstar skrev 2008-12-21 21:52:58 följande:
    jag tycker man kommer åt bra med sittdelen på.det säkraste chassit är ju gamla med skruvar. det nya sägs ju ha fixats, men några här inne har väll reklamerat?
    Okej! Tack så mycket!
  • Sogu

Hej hej!
    Funderar fortfarande på att köpa en bugaboo... möjligen begagnad... jag har förstått att cameleon är störst och kan därmed användas längst av barnen? Men lite frågor:

1. Hur mycket större är cameleon än frog och gecko? Tänker på längden på liggdelen och höjden på ryggstödet på sittdelen.

2. Vilket år kom cameleon? Och vilket chassi var det som var från början..? Har förstått att chassit bytt nämligen. Var chassit upphöjningsbart från början? Och vilket år ändrades chassit?

Kommer nog på nån mer snart...
    TACK för svar!!

• oOrosamarängerOo
    Lille Mammsen skrev 2008-12-21 19:40:03 följande:
    Skrattade när den låg på 4000:- Va skulle "du" ge?
    Hade max gett 2500:-
  • Senap
    Sogu skrev 2008-12-22 07:42:15 följande:
    Hej hej! Funderar fortfarande på att köpa en bugaboo... möjligen begagnad... jag har förstått att cameleon är störst och kan därmed användas längst av barnen? Men lite frågor: 1. Hur mycket större är cameleon än frog och gecko? Tänker på längden på liggdelen och höjden på ryggstödet på sittdelen. 2. Vilket år kom cameleon? Och vilket chassi var det som var från början..? Har förstått att chassit bytt nämligen. Var chassit upphöjningsbart från början? Och vilket år ändrades chassit? Kommer nog på nån mer snart... TACK för svar!!
    Storleksskillnaden på ramen står på deras hemsida. Jag tror det är ca 5 cm.
    Cam har jag för mig kom 2005 för det var då jag var gravid och började titta på vagnar.  Den har alltid haft ställbar höjd på styret.
    2007 gjorde de om chassit och alla ändringar står i min blogg.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16