• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Cilla R

En fråga!
    Jag beställde ett nytt chassi till min Cameleon i sommras, och nu är det helt ramsnett. Vi har inte överbelastat det på något sett och har bara kört på asfalt och plana grusvägar med det.
    Går det på garantin så man kan få ett nytt chassi eller åtminstonde få det fixat???

• Fröken Småland
    Cilla R skrev 2008-12-27 13:24:11 följande:
    En fråga! Jag beställde ett nytt chassi till min Cameleon i sommras, och nu är det helt ramsnett. Vi har inte överbelastat det på något sett och har bara kört på asfalt och plana grusvägar med det. Går det på garantin så man kan få ett nytt chassi eller åtminstonde få det fixat???
    Det borde absolut bli en reklamation. Vänd dig till butiken där du köpte vagnen så fixar de det.
  • modestyclara

MGn skrev 2008-12-26 22:14:29 följande:

Bara jag som inte fattar hur man ska få till det med ståbräda? vid har bugaboos egna, men hur gör man när man ska fälla ihop vagnen? måste man ta av den då elle? för vagnen blir ju otypligt med den på
    Vi gör lite olika. Antingen så fäller vi vagnen med brädan på och har brädan mellan styret när vi lägger in den i bilen eller så fäller vi vagnen och viker fram brädan så den lossnar. Vi tar aldrig loss brädan innan vi fäller vagnen är så joxigt det där med att lägga den på sidan -vill man ju inte göra utomhus...
  • modestyclara

Jag känner mig lite snål nu när det är tredje och sista barnet (förlåt shoegirl ) så jag funderar på en skip hop duo deluxe som skötväska. Sitter den ok på buggan eller är det ett dåligt val? Någon som provat?

• AnniPanni

modestyclara skrev 2008-12-27 16:23:47 följande:

Jag känner mig lite snål nu när det är tredje och sista barnet (förlåt shoegirl ) så jag funderar på en skip hop duo deluxe som skötväska. Sitter den ok på buggan eller är det ett dåligt val? Någon som provat?
    Jag tycker att dash deluxe sitter bätrtre på buggan faktiskt då den inte är lika lång som duon (jag har båda). Man får plats med en del i duon men man hittar det ju inte igen *s* (är på tok för smal och djup i mitt tycke ) Daschen är lika rymlig, ett plus är locket så man slipper blöt skötväska och lite bättre fack.

Just nu har jag en Gaia - en carry all - den är huge, nästan större än vagnen *s* men ååå vad mycket bra prylar man får med sig (används iof mest när vi ska iväg med alla tre barnen och behöver en massa ombyten etc)
  • Champagne77

Är det nån som har en oioi väska på sin cameleon? Jag hittade en snygg svart/vit som jag tyckte passade bra till vagnen, men skulle vara skoj att höra nån med erfarenhet...

• modestyclara

AnniPanni skrev 2008-12-27 17:24:28 följande:

modestyclara skrev 2008-12-27 16:23:47 följande:
    Jag tycker att dash deluxe sitter bätrtre på buggan faktiskt då den inte är lika lång som duon (jag har båda). Man får plats med en del i duon men man hittar det ju inte igen *s* (är på tok för smal och djup i mitt tycke ) Daschen är lika rymlig, ett plus är locket så man slipper blöt skötväska och lite bättre fack.Just nu har jag en Gaia - en carry all - den är huge, nästan större än vagnen *s* men ååå vad mycket bra prylar man får med sig (används iof mest när vi ska iväg med alla tre barnen och behöver en massa ombyten etc)
    ;-P den är ju dyrare Jag har en duo doubble när jag ska iväg med alla tre så det är en liten jag behöver, men det är ju inge kul om det regnar in såklart...
  • Senap
    modestyclara skrev 2008-12-27 18:22:30 följande:
    Äsch nu har jag gått varvet runt och landat på peutunia igen... suck
    Det är bara för den är snyggast och bäst.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16