• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Joddan

ÄNTLIGEN såld! Nu raderar jag annonsen med GLÄDJE!

Shoegirl skrev 2009-01-04 21:05:05 följande:
    Ja, eller gå efter talesättet: If a deal seems too good to be true - it usually is.
  • panzermensch

hahaha

Joddan skrev 2009-01-05 09:57:32 följande:
    ÄNTLIGEN såld! Nu raderar jag annonsen med GLÄDJE!
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Essi73

Hejhej tjejer! Jag har en fråga...

Vårt dagis råkade ut för skadegörelse för ett par veckor sen och tyvärr råkade vi, de förvirrade föräldrarna, glömma vagnen där över just den natten varpå vår Bugga blev ordentligt misshandlad. (Pappa lämnade med vagn, mamma hämtade med bil).

Båda hjulen är skeva, nertill lutar de inåt upptill utåt *krass beskrivning*. Bågen på framsidan, alltså den som sonen håller i då han åker (alt. biter på) år borta och knapparna som man justerar lutningsläget på insattsen har fastnat så smått; det går dock att luta insattsen.

Frågan lyder;
    har ngn annan råkat ut för en sådan skada på sin vagn?
    Är det någon av er som vet vars jag kan beställa reservdelar?

Vi har lämnat in den på verkstad men det tycks ta en jäkla tid så jag undrar om det inte skulle gå fortfare att beställa hem delar själv?

//Tacksam för alla svar/inputs

• Joddan

Du borde kunna beställa reservdelar... MEn täcker inte hemförsäkringen skadegrelse? Alltså att du borde få en ny vagn?? 

Essi73 skrev 2009-01-05 10:07:20 följande:
    Hejhej tjejer! Jag har en fråga... Vårt dagis råkade ut för skadegörelse för ett par veckor sen och tyvärr råkade vi, de förvirrade föräldrarna, glömma vagnen där över just den natten varpå vår Bugga blev ordentligt misshandlad. (Pappa lämnade med vagn, mamma hämtade med bil). Båda hjulen är skeva, nertill lutar de inåt upptill utåt *krass beskrivning*. Bågen på framsidan, alltså den som sonen håller i då han åker (alt. biter på) år borta och knapparna som man justerar lutningsläget på insattsen har fastnat så smått; det går dock att luta insattsen. Frågan lyder; har ngn annan råkat ut för en sådan skada på sin vagn? Är det någon av er som vet vars jag kan beställa reservdelar? Vi har lämnat in den på verkstad men det tycks ta en jäkla tid så jag undrar om det inte skulle gå fortfare att beställa hem delar själv? //Tacksam för alla svar/inputs
  • Senap
    Svar på #1624
    Jag skulle nog plocka ut en ny vagn på försäkringen.
    My sugar is raw
  • AnniPanni

Essi73 skrev 2009-01-05 10:07:20 följande:

Hejhej tjejer! Jag har en fråga...Vårt dagis råkade ut för skadegörelse för ett par veckor sen och tyvärr råkade vi, de förvirrade föräldrarna, glömma vagnen där över just den natten varpå vår Bugga blev ordentligt misshandlad. (Pappa lämnade med vagn, mamma hämtade med bil).Båda hjulen är skeva, nertill lutar de inåt upptill utåt *krass beskrivning*. Bågen på framsidan, alltså den som sonen håller i då han åker (alt. biter på) år borta och knapparna som man justerar lutningsläget på insattsen har fastnat så smått; det går dock att luta insattsen.Frågan lyder;har ngn annan råkat ut för en sådan skada på sin vagn?Är det någon av er som vet vars jag kan beställa reservdelar?Vi har lämnat in den på verkstad men det tycks ta en jäkla tid så jag undrar om det inte skulle gå fortfare att beställa hem delar själv?//Tacksam för alla svar/inputs
    Grepbågen beställer manju bara en ny, kostar 220kr. Men jag förstår inte riktigt vilka hjul det är som är trasiga, men oavsett så är det nya hjul som gäller.
    När de vita knapparna på ramen strular så kan man inte göra så mycket mer än att byta hela ramen. Den är svår att lag, visst det går att smörja och trixa men risken är att de fastnar igen. En ny ram kostar 1100kr. Allt detta borde ju hamna på förskolans försäkring?
  • imaj
    Svar på #1624
    Säger som Shoegirl: Skulle hämta ut en ny på försäkringen... Tror aldrig att vagnen blir sig lik samt att det lär kosta en hel del att få den lagad (om man nu inte tar ut det på försäkringen).
  • Essi73

TACK alla ni för svar !

Vi har fått ut ersättning på hemförsäkringen, dock så var/är det rätt stor nedskrivningsvärde på barnvagnar tack vare slitage. 60% av nypriset fick vi ut.

F*n det är det jag räds, att vagnen inte blir sig lik trots service, så himla tråkigt!

Tyvärr täcker inte dagisets försäkring eftersom de inte ansvarar för privatvagnar som lämnas kvar där.

AnniPanni, det är bakhjulen (de stora) som sparkades skeva.

Men snabbt räknat då, 1100 för ramen, 220 för greppbågen och så hjulen... borde landa på det som försäkringen ersatte.

Det känns bara så himla dumt att kassera hela vagnen när det "bara" är ett par delar som är trasiga. Bara och bara men ni förstår..

• Senap
    Svar på #1629
    Det viktigaste (och dyraste) är att chassit inte är snett eller trasigt. Det är den som håller ihop allting och tar mycket belastning.
    Alla priser finns i bloggen.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16