• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • MissC MrK

Hejsan!

En liten fråga apropå selen. Är de amerikanska liggdelarna annorlunda mot de europeiska? Jag har köpt en liggdel begagnat av en på FL och den har inga fickor på utsidan för midjebältet. Hon skrev inget i annonsen om att det var en amerikansk variant men jag misstänker det...Fundersam

♥Leia 10/11♥
  • AnniPanni

MissC MrK skrev 2009-01-05 15:57:48 följande:

Hejsan!En liten fråga apropå selen. Är de amerikanska liggdelarna annorlunda mot de europeiska? Jag har köpt en liggdel begagnat av en på FL och den har inga fickor på utsidan för midjebältet. Hon skrev inget i annonsen om att det var en amerikansk variant men jag misstänker det...
    Fickrna hamnar nästan bakom de vita plupparna, säker på att de inte finns där?
    De amerikanske borde dock inte ha fickorna då selet inte sitter sär.
  • panzermensch

Tror nog det blir nytt. Kändes för dyrt för använd vagn med nya chassit *snål*

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • MissC MrK

Liggdelen som jag fick med vagnen hade fickor så jag vet var dom borde sitta. Den här nya är däremot helt slät på utsidan. Ett förvirrat ögonblick trodde jag och sambon att den var ut och in vänd men nej då.... Då är det nog en amerikansk liggdel helt enkelt. Tack för hjälpen!

♥Leia 10/11-08♥
  • FruFA79

Tack för alla svar ang. Bugaboos åkpåse + Pop-overall & fårskinn.
    Bra tips där... Som "förstagångsmamma" så är allt NYTT !
    Brukar ni ha en liten kudde under huvudet på bebisen i liggdelen? Känns inte så bekvämt annars?

• AnitaAndersson

Någon som vet vad det är för skillnad på Bugaboo´s skötväska ( den vanliga ) jämfört med Bug.Bee-skötväska? Såg att Bee-väskan va en nyhet 2008.

Då måste den ju vara annorlunda? Mindre kanske? eftersom Bee är smalare.

• Senap
    FruAhlander skrev 2009-01-05 16:32:22 följande:
    Tack för alla svar ang. Bugaboos åkpåse + Pop-overall & fårskinn. Bra tips där... Som "förstagångsmamma" så är allt NYTT ! Brukar ni ha en liten kudde under huvudet på bebisen i liggdelen? Känns inte så bekvämt annars?
    Jag hade en liten platt kudde. Ville undvika platt bakhuvud.
    Jag hade också lammfäll och Pop-overall till min knodd som föddes på annandagen.  Ingen åkpåse ovanpå det då hade han kokat.
    Föredrog overall då han ibland ville bli buren i famnen. Men det är mer att knäppa upp när man kommer in i butiker.
    My sugar is raw
  • modestyclara

FruAhlander skrev 2009-01-05 16:32:22 följande:

Tack för alla svar ang. Bugaboos åkpåse + Pop-overall & fårskinn.Bra tips där... Som "förstagångsmamma" så är allt NYTT !Brukar ni ha en liten kudde under huvudet på bebisen i liggdelen? Känns inte så bekvämt annars?
    Kudde är väl det de rek. nuförtiden. Finns ju speciella kuddar i barnvagnsstorlek. Jag har faktiskt inte haft det till mina två äldre barn men har införskaffat det till trean
  • modestyclara

Det ljuva livet: Var inne i bildtråden och jag tror inte du har fäst varukorgen ordentligt under vagnen. Det såg så skumt ut. Tror du missat de små banden som fäst runt en av tvärstängerna mellan hjulen eller om det är runt chassit precis vid hjulen om jag inte minns fel...orkar inte gå ut i barnvagnsförrådet och kolla har förvärkar och foglossning *klagar*

• L och A

L och A skrev 2009-01-03 21:56:13 följande:

Måste fråga i fall Natali fortfarande jobbar kvar på bugaboo och i så fall vilken mailadress har hon? Tack!
    Kan någon snäll själ hjälpa mig med detta?

Måste reklamera ett gammalt chassi som släpper spärren på handtaget, alltså inte för att dra ut handtaget utan för att flytta den över vagnen. Dottern slog ansiktet i en trappa när jag och sambon lyfte henne över en liten trappa!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16