• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Senap
    AnniPanni skrev 2009-01-05 12:18:19 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-05 12:11:04 följande: Nej det var det jag skrev Skulle ALDRIG köpa det nya chassit utan garanti...(vart lite förvirrat där, förösker göra sju andra saker samtidigt typ)
    Ah, du menar så. Det  går ju under så många namn så jag visste inte.
    Rörande överens är vi snillen iaf.
    My sugar is raw
  • peachegirl

Hej igen!

undrar om ni kan svara på.. jag funderar på att byta från liggdel till sittdel på cam buggan och min unge är 4 mån, det är - 10 grad i sthlm händer typ aldrig, kommer nog inte igen sjunka till den tempen.
    Tex imorgon på tv4 vädret ska tempen till 2.
    Iallfall om jag sätter honom i sittdelen, måste jag ha åkpåse då??
    Nu har han overåll med luva och filt under sig och duntäcke över sig å mössa... och det är ju lock på liggdelen..

vet inte hur jag ska göra.. ska denna månad införskaffa bilbarnstol, adaptrar, matstol och gåstol. visso beg. men endå. Det kostar med en åkpåse också..

Ska jag bärja med sittdel eller vänta någon månad till--> har då en arg skrikande unge..

oj blev lite långt.. :-P

• Kaxmaja

Hej
    Har fått tipset om att en frog skulle passa våra behov. Vi letar en liten vagn som tar liten plats i bilen som som ändå ska vara en riktig vagn. Vi behøver den till vår kommande bebis och till storebror som kommer vara 15 månader då bebisen kommer. Ja de ska inte sitta i den samtidigt
    Nu hittade jag en gecko på finn.no och undrar vad skillnaderna på frog och gecko är? Har førsøkt att søka lite på internet med de säljs inte längre i Europa någon av modellerna verkar de som. Frogen fick jag läst lite om på den amerikanska hemsidan men geckon fanns inte med där heller.

Snäll hjälp mig e totalt lost på buggor

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lilla Samuel ska bli storebror ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Senap
    Svar på #1652
    Det ska bli kallt igen innan det blir mildare.
    TV4 har alltid lyckoprognoser - jag tittar på SMHIs hemsida.
    My sugar is raw
  • Senap
    Kaxmaja skrev 2009-01-05 12:33:38 följande:
    Hej Har fått tipset om att en frog skulle passa våra behov. Vi letar en liten vagn som tar liten plats i bilen som som ändå ska vara en riktig vagn. Vi behøver den till vår kommande bebis och till storebror som kommer vara 15 månader då bebisen kommer. Ja de ska inte sitta i den samtidigt Nu hittade jag en gecko på finn.no och undrar vad skillnaderna på frog och gecko är? Har førsøkt att søka lite på internet med de säljs inte längre i Europa någon av modellerna verkar de som. Frogen fick jag läst lite om på den amerikanska hemsidan men geckon fanns inte med där heller. Snäll hjälp mig e totalt lost på buggor
    I trådstarten fins en blogg där jag kortfattat beskriver de stora skillnaderna.
    Titta annars på Bugaboos hemsida. Om du väljer USA som land kan du även se Frog och Cam.
    Gecko har utgått ur sortimentet men jag har haft en sådan - se blogg
    My sugar is raw
  • Kaxmaja
    Shoegirl skrev 2009-01-05 12:49:12 följande:
    I trådstarten fins en blogg där jag kortfattat beskriver de stora skillnaderna.Titta annars på Bugaboos hemsida. Om du väljer USA som land kan du även se Frog och Cam.Gecko har utgått ur sortimentet men jag har haft en sådan - se blogg
    *springer genast till bloggen *
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lilla Samuel ska bli storebror ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • AnniPanni

peachegirl skrev 2009-01-05 12:30:45 följande:

Hej igen!undrar om ni kan svara på.. jag funderar på att byta från liggdel till sittdel på cam buggan och min unge är 4 mån, det är - 10 grad i sthlm händer typ aldrig, kommer nog inte igen sjunka till den tempen.Tex imorgon på tv4 vädret ska tempen till 2. Iallfall om jag sätter honom i sittdelen, måste jag ha åkpåse då?? Nu har han overåll med luva och filt under sig och duntäcke över sig å mössa... och det är ju lock på liggdelen..vet inte hur jag ska göra.. ska denna månad införskaffa bilbarnstol, adaptrar, matstol och gåstol. visso beg. men endå. Det kostar med en åkpåse också..Ska jag bärja med sittdel eller vänta någon månad till--> har då en arg skrikande unge..oj blev lite långt.. :-P
    Jag tycker att åkpåse är nödvändigt nu när det är så här kallt! Emma är 11 månader, har vinteroverall på sig + Bugaboo åkpåse och även en fleecefilt i påsen. Det blir ju så pass rått i luftenhär i sthlm att kylan verkligen tränger in "överallt". Du kan ju köpa en beg åkpåse, och det behöver ju absolut inte vara Bugaboos egna. Gåstol behövs inte till en 4månaders
    Vi köpt en ny i somras för typ 700kr - använd ett tiotal gånger sen tyckte Em att den var aptrist.
    Matstol: Ikea antilop 99kr Perfekt tills må bebisar.
    Många bäckar små blir iof en hel del men en åkpåse är något som kan vara himla bra att ha. Det kan ju bli svinkallt även här (trodde det var fel på termometern när den visade -13 sent i går kväll)
  • FruFA79

I dag så har vi varit & hämtat våran Bugaboo Cameleon på 1Klass ! Nu står vagnen och bara väntar på en första åktur... 60 dagar till bf, hihi.

Köpte Bugaboos åkpåse, och under den skall jag ha ett fårskinn som jag köpt på Babyproffsen (babyanpassat). Bebisen skall ha Polarn & Pyrets fleeceoverall. Räcker det tror ni?
    Bor i västra sverige, där det just nu är -12 grader *burr*
    Hoppas på en mild mars månad...

Hur viker man förresten åkpåsen så att den passar i liggdelen? Blir ju lite "kanter" i ryggen på bebisen av hålen som är till sittdelen.
    Såg även att det var med ett Buggaboo regnskydd. Det trodde jag att man köpte till? Eller följer det alltid med?

• modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-05 11:19:52 följande:

Jag vill ha en rätt enkel. Får ju bebis vid midsommar så jag vill inte att den är för varm heller. *funderar*
    Nja, P&T gick iaf. inte förut att ta loss locket på så den är lite opraktisk på det sättet -då hänger locket liksom kvar i fotänden...
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-01-05 14:41:09 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-05 11:19:52 följande: Nja, P&T gick iaf. inte förut att ta loss locket på så den är lite opraktisk på det sättet -då hänger locket liksom kvar i fotänden...
    *muttrar*
    Tack för infon!
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16