• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Suri
    MissC MrK skrev 2009-01-05 15:57:48 följande:
    Hejsan! En liten fråga apropå selen. Är de amerikanska liggdelarna annorlunda mot de europeiska? Jag har köpt en liggdel begagnat av en på FL och den har inga fickor på utsidan för midjebältet. Hon skrev inget i annonsen om att det var en amerikansk variant men jag misstänker det...
    Min är köpt i USA och där sitter selen fast på sittdelen, inte på chassit. Så fickor behövs inte. Tror det är enda skillnaden faktiskt.
  • Simple me
    L och A skrev 2009-01-05 16:55:34 följande:
    L och A skrev 2009-01-03 21:56:13 följande: Kan någon snäll själ hjälpa mig med detta?Måste reklamera ett gammalt chassi som släpper spärren på handtaget, alltså inte för att dra ut handtaget utan för att flytta den över vagnen. Dottern slog ansiktet i en trappa när jag och sambon lyfte henne över en liten trappa!
    du måste ta kontakt med butiken som du köpt din vagn i.
    sedan hjälper de dig med allt..

Usch lät läskigt,gick det bra med lilltösen..
  • Fröken Småland
    L och A skrev 2009-01-05 16:55:34 följande:
    L och A skrev 2009-01-03 21:56:13 följande: Kan någon snäll själ hjälpa mig med detta?Måste reklamera ett gammalt chassi som släpper spärren på handtaget, alltså inte för att dra ut handtaget utan för att flytta den över vagnen. Dottern slog ansiktet i en trappa när jag och sambon lyfte henne över en liten trappa!
    OJ!!! Gick det bra efter omständigheterna?

Reklamera gör du där du köpt vagnen. Ta med kvitto bara så får du sannolikt ett nytt chassi när Bugaboo kollat på det, under förutsättning att det inte är mer än två år sedan du köpte vagnen.
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-01-05 16:52:10 följande:
    Det ljuva livet: Var inne i bildtråden och jag tror inte du har fäst varukorgen ordentligt under vagnen. Det såg så skumt ut. Tror du missat de små banden som fäst runt en av tvärstängerna mellan hjulen eller om det är runt chassit precis vid hjulen om jag inte minns fel...orkar inte gå ut i barnvagnsförrådet och kolla har förvärkar och foglossning *klagar*
    Jag tycker det ser rätt ut.
    Korgen hänger ut sig och blir mer rundad om ett tag.
    My sugar is raw
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-05 17:02:35 följande:

Jag tycker det ser rätt ut. Korgen hänger ut sig och blir mer rundad om ett tag.
    Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen. Ser nu på chassit att den är fäst rätt. Var en synvilla för den såg så vikt ut...
  • Mrs JK

Ja just det, varukorgen.. ska gå och montera fast min nu.
    Hur kommer Ni andra med bebis i början av mars/ slutet av feb att bädda i ligggdelen?

Är det någon som testat med Brio åkpåse tillfälligt i Buggan, eller är det inte ens idé att prova.. har den inte här hemma. Har ingen lust att köpa ny åkpåse för ev. en månad, utan väntar gärna med det till kalla hösten..

• Senap
    modestyclara skrev 2009-01-05 17:37:18 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-05 17:02:35 följande: Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen. Ser nu på chassit att den är fäst rätt. Var en synvilla för den såg så vikt ut...
    (spela gravidkortet - det gör jag )
    My sugar is raw
  • Noiis

nu har jag äntligen gjort klart en suflett till been som jag länge tänkt göra. nu med sjuk bebis så hade jag lite tid över

Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • panzermensch
    Noas mamma skrev 2009-01-05 17:42:38 följande:
    nu har jag äntligen gjort klart en suflett till been som jag länge tänkt göra. nu med sjuk bebis så hade jag lite tid över
    Och säger här med, snygg
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • modestyclara

Mrs JK skrev 2009-01-05 17:41:11 följande:

Ja just det, varukorgen.. ska gå och montera fast min nu. Hur kommer Ni andra med bebis i början av mars/ slutet av feb att bädda i ligggdelen?Är det någon som testat med Brio åkpåse tillfälligt i Buggan, eller är det inte ens idé att prova.. har den inte här hemma. Har ingen lust att köpa ny åkpåse för ev. en månad, utan väntar gärna med det till kalla hösten..
    Jag kör med P&T åkpåse och det funkar bra. Det är ju bara att testa Liggdelen spelar det ju ingen roll vilken påse man har så länge den inte är för stor, i sittdelen är det ju en fördel om den går att fästa på något vis eller om selen passar i hålen...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16