• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • peachegirl
    AnniPanni skrev 2009-01-05 13:54:26 följande:
    peachegirl skrev 2009-01-05 12:30:45 följande: Jag tycker att åkpåse är nödvändigt nu när det är så här kallt! Emma är 11 månader, har vinteroverall på sig + Bugaboo åkpåse och även en fleecefilt i påsen. Det blir ju så pass rått i luftenhär i sthlm att kylan verkligen tränger in "överallt". Du kan ju köpa en beg åkpåse, och det behöver ju absolut inte vara Bugaboos egna. Gåstol behövs inte till en 4månaders Vi köpt en ny i somras för typ 700kr - använd ett tiotal gånger sen tyckte Em att den var aptrist. Matstol: Ikea antilop 99kr Perfekt tills må bebisar.Många bäckar små blir iof en hel del men en åkpåse är något som kan vara himla bra att ha. Det kan ju bli svinkallt även här (trodde det var fel på termometern när den visade -13 sent i går kväll)
    Förvisso så ska vi införskaffa anilop barnstol på ikea, och gåstol på blocket så det blir 200kanske där, och jag kör adaptrar och bilstol på blocket med, duger skit bra, men det som sagt många bäckar små. Och på det så ska man ha kruks till oss också. pengar rinner ifrån. Vi får se, kanske kan ha honom en månad till i liggdelen, får se.
    Vi har en väldigt tidig 4 månaders, står stadigt och sitter kanske närmare 1 minut hellt själv, och tre små gryn i munnen har tittat fram, nu väntar vi den fjärde så han kan säkert sitta i gåstol.
  • madebyinferno
    modestyclara skrev 2009-01-05 18:42:15 följande:
    madebyinferno skrev 2009-01-05 18:39:23 följande: äsch dumt att kosta på...räcker väl med blöja?
  • oOrosamarängerOo
    noas mammma: Very nice Blir ju sugen på bee igen när man ser en sån goding, bra jobbat!
  • peachegirl
    Shoegirl skrev 2009-01-05 14:46:43 följande:
    Jag skulle absolut ha åkpåse till en 4-månaders. De blir mer kalla än vi då de sitter still och är små. Jag tycker gåstol är en onödig sak. Adaptrar? till babyskyddet? För du skriver att du ska köpa bilbarnstol och det finns inga adaptrar till. 
    Adaptrar heter det väl, för att kunna fästa bilbarnstolen på vagnen?
  • Senap

Jag kan inte tänka när jag är gravid!
    Försöker ta mått på suffletten men det går ju åt
    Snart skickar jag tyget till någon kunnig som får sy en snyggsuffla till mig. *sneglar lite*

My sugar is raw
  • 3barnsmor35

Kan inte ngn posta en pdf-länk till mönster?

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Senap
    peachegirl skrev 2009-01-05 18:50:08 följande:
    Adaptrar heter det väl, för att kunna fästa bilbarnstolen på vagnen?
    Ja, adaptrar finns som man fäster babyskyddet med. Men babyskyddet har man ju inte så länge och har du en 4 månaders så känns det för mig som lite väl kort tid att använda dem på..
    Men det är ju jag det.
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-01-05 18:51:11 följande:
    Kan inte ngn posta en pdf-länk till mönster?
    Jag har bara tygmallar. Någonstans. I någon flyttlåda. *kokar*
    My sugar is raw
  • peachegirl
    Shoegirl skrev 2009-01-05 18:52:42 följande:
    Ja, adaptrar finns som man fäster babyskyddet med. Men babyskyddet har man ju inte så länge och har du en 4 månaders så känns det för mig som lite väl kort tid att använda dem på..Men det är ju jag det.
    joo det blev tanken idag, och! vi åker knappt aldrig bil.. men jaa bekvämlighet.. tackiallafall.
  • daniels baby

super fin!! nu jäklar ska jag oxå sy en=) har skjutit upp det för länge=)
    Noas mamma skrev 2009-01-05 17:59:51 följande:

Tack, va lättare än va de va att sy till camen tycler jag jag skissade av sufletten på vagnen direkt på tyget, men skulle rekomendera att testa på ett billigt tyg (eller ett trasigt lakan kanske) innan man testar om man ska göra på ett dyrare tyg. sen får man helt enkelt kolla hur sufletten e sydd och försöka efterlikna men hör av dig när du ska sy så kan du få en längre förklaring
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16