• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

*trumvirvel*
    Det blir en bugga med brun bas, offwhite topp samt en brun åkpåse tror jag

ska försöka inte ångra mig nu

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Joddan

Hihi! Låter jättefint!

panzermensch skrev 2009-01-06 22:40:07 följande:
    *trumvirvel* Det blir en bugga med brun bas, offwhite topp samt en brun åkpåse tror jag ska försöka inte ångra mig nu
  • panzermensch

Har ändratmig 10 gånger.. vill gärna ha rosa men tycker mer om gamla rosa än nua och svårt att få påse i den färgen

Joddan skrev 2009-01-06 22:40:42 följande:
    Hihi! Låter jättefint!
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • jule

Joddan skrev 2009-01-06 22:38:00 följande:

Tycker just att Brios dragkedja är bättre än OTh, men OTH är snyggare i silverfärgen och hur den är sydd.. 
    Men vad är det för "fyllning" på OTH, är det något dun eller så? För Buggans är väl typ polyester eller så.
    Min bebis kommer i Februari och tänkte ha åkpåse i liggdelen samt en overall... Men vill ju inte att lillprinsen ska frysa!

*springer in och kikar på dina bilder*
    tror inte d e ngt dun i OTH´n när man läser på 1klass hemsida så säger den följande:

"Buggy mummy® fungerar som en skidjacka.
    Blixtlåset kan öppnas uppifrån och ner eller nerifrån och upp.
    På undersidan av din buggy mummy® finns det fem öppningar som vagnens sele passar i.
    Kan tvättas i tvättmaskinen.
    Fodret är av fleece och utsidan av vattenavstötande ripstop.
    Fyllningen är ett material som används för skidjackor."

den varmaste åkpåsen jag har e den från 7 am å den e snyggast oxå tycker jag . vart bor du? tror d räcker m fleeceoverall å åkpåse i liggdelen den e så skyddad, risken e faktixt större att d blir för varmt än kallt om du har tjockare overall i en såpass varm åkpåse som OTH...
  • Joddan

Skidjacka.. Det låter ju lite mystiskt Undra vad det kan vara för matrial!?¨

Tycker 7am är jättesnygg den med.. men dyyyyr!
    Vi bor i Stockholm. Så kallare än vad det är nu lär det (förhoppningsvis) inte bli! Efter att man läst att vissa ska ha fårfäll+åkpåse+overall så börjar man undra, tror nog att det räcker med bara åkpåse och tunn overall i Stockholm...
    jule skrev 2009-01-06 22:50:13 följande:
    Joddan skrev 2009-01-06 22:38:00 följande: tror inte d e ngt dun i OTH´n när man läser på 1klass hemsida så säger den följande: "Buggy mummy® fungerar som en skidjacka. Blixtlåset kan öppnas uppifrån och ner eller nerifrån och upp. På undersidan av din buggy mummy® finns det fem öppningar som vagnens sele passar i. Kan tvättas i tvättmaskinen. Fodret är av fleece och utsidan av vattenavstötande ripstop. Fyllningen är ett material som används för skidjackor." den varmaste åkpåsen jag har e den från 7 am å den e snyggast oxå tycker jag . vart bor du? tror d räcker m fleeceoverall å åkpåse i liggdelen den e så skyddad, risken e faktixt större att d blir för varmt än kallt om du har tjockare overall i en såpass varm åkpåse som OTH...
  • jule

Joddan skrev 2009-01-06 22:54:54 följande:

Vi bor i Stockholm. Så kallare än vad det är nu lär det (förhoppningsvis) inte bli! Efter att man läst att vissa ska ha fårfäll+åkpåse+overall så börjar man undra, tror nog att det räcker med bara åkpåse och tunn overall i Stockholm...
    d tror jag oxå , men du håll ukik om babyshop rear 7 am snart, d gjorde d iaf förra året
  • jule

Joddan skrev 2009-01-06 22:54:54 följande:

hm, just d ang. materialet i, "skidjackan" , kan kika åt dig imorgon om det står mer specifikt på åkpåsen men åkpåsen e i förrådet...
  • Isanna
    jule skrev 2009-01-06 22:57:37 följande:
    Joddan skrev 2009-01-06 22:54:54 följande: d tror jag oxå , men du håll ukik om babyshop rear 7 am snart, d gjorde d iaf förra året
    Åh, vilken superinfo! Minns du med hur mycket?
  • Joddan

Ja gärna, det vore toppen!

Ska hålla utkik på babyshop efter en 7am också!!
    jule skrev 2009-01-06 23:01:55 följande:
    Joddan skrev 2009-01-06 22:54:54 följande: hm, just d ang. materialet i, "skidjackan" , kan kika åt dig imorgon om det står mer specifikt på åkpåsen men åkpåsen e i förrådet...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16