• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2009-01-06 18:11:53 följande:
    Hobon invändigtlite dålig bild då den är tagen med mobilen men du kanske ser facken iaf!
    Jag får inte upp någon bild alls -så dålig är en underdrift
  • Senap

*stirrar så ögonen tåras efter bilden*

My sugar is raw
  • Hannah74

Ja, nu är vi hemma efter att ha hämtat den- är nöjd då den var i bra skick och de skickade med en hel del tillbehör. (oroar mej docj fortfarande lite för priset..men vad fan )
    Ja, det är det gamla chassit.

Frågade speciellt om det. De fick det utbytt dec-07 så den är rätt ny (av andra anledningar)

Fick med kvitto på det mesta de köpt- var på nästan 11000 med alla grejer, och det var ju för 1½år sen så det känns rätt ok nu ändå! och sonen satt så bra i!

Nu vill jag bara köpa ny suflett, var nog lite blekt då jag tyckte den skiftade i brunt (?!)

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • imaj
    Hannah74 skrev 2009-01-06 19:16:17 följande:
    Ja, nu är vi hemma efter att ha hämtat den- är nöjd då den var i bra skick och de skickade med en hel del tillbehör. (oroar mej docj fortfarande lite för priset..men vad fan )Ja, det är det gamla chassit. Frågade speciellt om det. De fick det utbytt dec-07 så den är rätt ny (av andra anledningar)Fick med kvitto på det mesta de köpt- var på nästan 11000 med alla grejer, och det var ju för 1½år sen så det känns rätt ok nu ändå! och sonen satt så bra i!Nu vill jag bara köpa ny suflett, var nog lite blekt då jag tyckte den skiftade i brunt (?!)
    Grattis till Buggan !!! Huvudsaken är ju att du är nöjd! Vad fick ni mer med för tillbehör?
  • Mamma Kråkan

Usch nu kommer en hemskt bekännelse här Generad Jag är inte nöjd med min bugga ( viskar så sambon inte hör mig får då blir karln tokig Flört) Nää nog skämtat.
    Lilleman är 8 månader nu och jag känner att vi funkar liksom inte buggan och jag den är för skör känns det som. dessutom så är jag mamma till en stor kille som vill sitta imaxat sitt läge hela tiden villket med suffleten helt uppe gör att han inte ser ett smack och det gör han apsur..sen åker syrran ståbräda non stop för hon är en latfis som bara gnäller om hon går & nu leker hon med honom när hon står på brädan så att hela vagnen kränger..sen funkar den inte alls på bussen (åker massa buss) ska den stå stilla måste du spänna fram hjulen & det hinner man inte med en 4 åring som med ska på bussen.
    nää jag sörjer och funderar vill ju ha lilleman mot mig också ååå behöver verkligen råd snälla

sorry långa inlägget

• madde84b

Måste fråga en fråga här igen Bestämde mig för att få tag på en gecko och hittade denna på blocket...

www.blocket.se/vi/19540339.htm

Fattar bara inte hur liggdelen ser ut, spänner man fast den på ramen så det blir en sån där "vanlig" liggdel? Hoppas ni fattar vad jag menar

Hittade även denna www.blocket.se/vi/19266747.htm men man ser ju knappt hur vagnen ser ut

Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • Kajsan

Ja liggdelen spänns fast på ramen, om du inte behöver liggdel så skulle jag försöka pruta ner den som inte hade liggdel där.
    Nästan så jag blir sugen själv

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • rackar2

JuliaochNelly! Om du kan tänka dig att ha din lilleman framåt, kanske Phil och Ted kan vara ett alternativ? Jag hade ung samma problem med min treåring. Hade sålt UJ syskonvagn, fungerade jättebra med ståbräda tills vintern kom........ Vi köpte en Phil vagn som jag använder när jag inte har bara lillen med mig. Buggan använder jag när jag bara har bebis! Dessutom är buggan bra sovplats inne.....

Snurrigt men förstår din problematik (men jag är nöjd med buggan...) Klarar mig INTE utan en syskonvagn!

• Mamma Kråkan
    rackar2 skrev 2009-01-06 20:22:56 följande:
    JuliaochNelly! Om du kan tänka dig att ha din lilleman framåt, kanske Phil och Ted kan vara ett alternativ? Jag hade ung samma problem med min treåring. Hade sålt UJ syskonvagn, fungerade jättebra med ståbräda tills vintern kom........ Vi köpte en Phil vagn som jag använder när jag inte har bara lillen med mig. Buggan använder jag när jag bara har bebis! Dessutom är buggan bra sovplats inne..... Snurrigt men förstår din problematik (men jag är nöjd med buggan...) Klarar mig INTE utan en syskonvagn!
    förstår dig precis ...är dock innne på att få min latmask att gå som sagt hon är 4 år och borde ju orka med min promenader...hon gjorde det ändå tills vi köpt en ståbräda att ha ifall att hon inte orkade...funderar lite på en uj men så är det där med framåt vänd...usch blir tokig snart
  • madde84b
    Kajsan skrev 2009-01-06 20:14:36 följande:
    Ja liggdelen spänns fast på ramen, om du inte behöver liggdel så skulle jag försöka pruta ner den som inte hade liggdel där. Nästan så jag blir sugen själv
    hehe, då förstår jag Behöver dock en liggdel till sommaren så kanske lika bra att köpa med det nu. Är 4500 kr ett rimligt pris för den vagnen?
    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16