• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara
    madde4 skrev 2009-01-08 20:44:11 följande:
    Nu är jag ägare till en Gecko! Superfin, men den känns så lätt jämfört med de vagnar jag haft innan Tycker dock handtaget känns så ovant, det är lite "rörligt". Ska det vara så? eller är det något fel? Frågade dem om detta och de verkade så ärliga och sa att det alltid varit så och att alla vagnar är så
    Grattis -är den bästa buggan tycker jag. Handtaget är lite rörligt, det är inget fel.
  • modestyclara

Emmajohanss0n skrev 2009-01-08 20:46:09 följande:

Hej. Tänkte höra med er. Hur tusan fäster man ståbrädan när man ej använder den ?Har köpt en beg. så har inte papper på hur den fästs då.
    Det ska följa med en gummisnodd med krok som man fäster i ståbrädan och i stängen under sittdelen.
  • modestyclara
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-01-08 20:33:20 följande:
    Jo det är är väldigt känt fel. Under tiden Aug 2007-Maj 2008 så hade Bugaboo mycket problem med sina chassi då skruvarna på insidan av handtagen inte håller belastningen. De har nu bytt ut dessa till popnitar och de ska hålla bättre än skruvarna, dock så verkar problemt kvarstå på vissa chassin. Reklamera chassit så får du ett nytt på direkten....Självklart är det inte alla som får det problemet (undra om det ens är hälften?) men ack så irriterande att det ens händer!Tack för svar! Det känns dock som det är de vita plastklämmorna som inte håller emot som det ska, själva skruvarna fick vi utbytta i somras och de sitter tight. Är det ett annat fel?
    Du behöver få ett nytt chassi med popnitar.
  • modestyclara

Bellahhh skrev 2009-01-08 18:48:38 följande:

Hej babes va händer här i tråden? :)
    Hallå. Ja, nu är man ju nyfiken -sålt/köpt någon ny vagn på sistone?
  • Emmajohanss0n
    modestyclara skrev 2009-01-08 20:52:29 följande:
    Emmajohanss0n skrev 2009-01-08 20:46:09 följande: Det ska följa med en gummisnodd med krok som man fäster i ståbrädan och i stängen under sittdelen.
    Jag har liggdel på min cam.. sitter gummiband med kardborreband på ståbrädan
    Idun 2006 - Loke 2008
  • modestyclara

Emmajohanss0n skrev 2009-01-08 20:56:31 följande:

Jag har liggdel på min cam.. sitter gummiband med kardborreband på ståbrädan
    Gummibandet har ett kardborrefäste och det ska fästas i stången mellan hjulen under sitt/liggdelen. När du har ståbrädan nere så hakar du loss kroken. När du ska fälla upp den hakar du dit kroken och kortar bandet. Går inte att fälla upp lika långt när man har liggdel på tror jag...
  • timoteja00

Har ett september 07 chassi som nu är i bitar.. ett nytt är på väg! Första problemet var att det lossnade nere där man fäster stolen, alltså när man fäller upp eller byter körriktning så klickar det inte på ena sidan. Har hängt helt löst där Funkar dock lite bättre med vinterhjulen på, konstigt. Det går absolut inte ha en skötväska hängandes! Undra om jag gjort nåt fel, tänker så jag inte gör samma på det nya.. hur tar ni er upp och ner för tex trappor? Finns det nån maxbelastning för skötväskan? Måste ju ha med en del grejer i den ju!

Sen lossnade skruven och försvann härom dagen på andra sidan, skruven till fästet där man reglerar höjden.. suck. Så nu får jag ha det längst ner för att det ska funka, annars får jag med mej hela handtaget!

Älskar buggan ändå, så hoppas hoppas hoppas att det nya chassit är kanon!!

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16