• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Nikas

Shoegirl skrev 2009-01-13 19:45:23 följande:

Grå är trååååååkigt.Enough said.
    Klara besked här hehe :D
  • Leonell

Tack så mycket! tyckte att jag kollat där men hade tydligen inte kollat ordentligt... VIRRIG!!

• imaj
    Nikas skrev 2009-01-13 19:44:20 följande:
    Svar på #2824imaj skrev 2009-01-13 19:40:02 följande: Grå bas, svart toptyg. Har inte börjat köra med sittdelen än, kanske om någon månad eller 2 då grabben bara är 4 månader gammal. Ja båda är ju nice som du säger, det är ju DET som är problemet ;) Min fundering var så här: gråa är bättre ut byta färg-synpunkt, då det är billigare att byta färg på sufletterna och då är ju den gråa neutrala påsen bäst. Blåa är dock sjukt snygg till just den färgkombon jag har på vagnen Idag... hmmmmmm...
    Precis som Shoegirl säger den är ju tråkigt på ett sätt men annars är det väldigt skönt att ha en neutral åkpåse. Ett tips är ju att försöka fynda en grå åkpåse på typ tradera så kan du ju alltid sälja den om du blir less på det "tråkiga" . Om du har tänkt köpa ett nytt toppset inom en snar framtid så är det ju bäst att ha en neutral åkpåse, men annars tycker jag att du ska köra på en blå! Den ser svinsnygg ut på bild!
  • Nikas

Leonell skrev 2009-01-13 19:43:16 följande:

Nån vänlig själ som har lust o tipsa om vart man kan köpa bara sufletter på nätet? Hittar inte... hittar bara hela toppset! O är de nån som haft kontakt me gubben i garaget?? Nån som vet om han öppnat nåt mer? Skulle ju bli värsta mellandagsrean?!
    Va? Vilken gubbe i vilket garage... :S
  • imaj
    Hia skrev 2009-01-13 19:47:03 följande:
    Hej!!! Funderar lite på en Bugga... Hur gamla är era barn som sitter i era bugga???? Upp till vilken vikt/ålder är de avsedda till????
    Min dotter är bara 8,5mån än så länge men man ska kunna ha Buggan ändå till barnet slutar med vagn d.v.s. 2,5- 3år. Maxvikten på den är 17kg.
  • modestyclara

minmio skrev 2009-01-13 19:45:41 följande:

Behöver lite råd!!!!Har en Cameleon som jag är supernöjd med, min dotter fyller 1 nu i januari och jag och min man börjar fundera på att byta ut vagnen mot en Bee istället. Nån som kan tala om för- och nackdelar med att byta vs inte byta.
    Cam är ju mer en allroundvagn. Bee är ju mer åt paraply-hållet. Cam tror jag är rymmligare och funkar på de flesta underlag.
  • modestyclara

Hej!!!Funderar lite på en Bugga...Hur gamla är era barn som sitter i era bugga????Upp till vilken vikt/ålder är de avsedda till????
    Min 3,5-åring åker gecko utan problem, dock slår hon i gecko-suffletten men inte cam-suffletten. Vikt har jag ingen koll på (brukar aldrig bry mig om de rek.)
  • AnniPanni

Hej!!!Funderar lite på en Bugga...Hur gamla är era barn som sitter i era bugga????Upp till vilken vikt/ålder är de avsedda till????
    Emma är snart 1 (på torsdag), hon är ca 83cmlång o väger 12,6 kg. Maxvkten på sittdelen är väl typ 17kg tror jag.
  • Leonell

Han som hade barnbutiken förut... han hade utförsäljning i garaget (gamla outletbutiken)... därav gubben i garaget.. hi hi
    men han hade bara öppet ett par timmar under 2 dagar... sa att han skulle kolla igenom sitt lager o sen ha utförsäljning på allting... men jag har inte hört nått... vet att några här i tråden hade hans nummer/mejl o tänkte att nån hört nåt kanske?

Nikas skrev 2009-01-13 19:51:58 följande:
    Leonell skrev 2009-01-13 19:43:16 följande:
    Va? Vilken gubbe i vilket garage... :S
  • Riala

Tack för era svar angående prishöjningen!
    Jag antar att det blir en promenad till affären imorgon och be om mellanskillnaden. Eller? Alltså, vågar jag det? Jag är en riktig fegis om jag inte har "kött på benen". Var hittar jag mer info om kommande prishöjning? Tja, annars är det ju bara att lämna tillbaka mugghållaren förstås och köpa den någon annanstans, såklart..

Tur att ni finns här ;)

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16