• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • miss kitty

hyperballad: ja visst är det bra att man kan byta så lätt
    Här va det sambon som ville ha en bugga. Jag tyckte vi kunde ha vår gamla vagn (en brio duo), men sen när jag provkörde den i julas (vi har den bara som extravagn hos svärisarna som bor på annan ort nu då vi har sulky till sonen annars) så insåg jag att det skulle bli för tungt att dra runt på den och samtidigt hålla rätt på sonen. Så jag har kollat ungefär allt som finns, jämfört pris, funktion, resultat i olika tester och måste ge sambon rätt. Buggorna verkar rätt oslagbara och framför allt verkar det finnas så många otroligt många nöjda ägare så jag är heeelt övertygad om att det blir bra

• hyperballad
    Svar på #5146
    miss kitty skrev 2009-01-24 21:40:57 följande:
    hyperballad: ja visst är det bra att man kan byta så lätt Här va det sambon som ville ha en bugga. Jag tyckte vi kunde ha vår gamla vagn (en brio duo), men sen när jag provkörde den i julas (vi har den bara som extravagn hos svärisarna som bor på annan ort nu då vi har sulky till sonen annars) så insåg jag att det skulle bli för tungt att dra runt på den och samtidigt hålla rätt på sonen. Så jag har kollat ungefär allt som finns, jämfört pris, funktion, resultat i olika tester och måste ge sambon rätt. Buggorna verkar rätt oslagbara och framför allt verkar det finnas så många otroligt många nöjda ägare så jag är heeelt övertygad om att det blir bra
    här var sambon inne på att köpa en begagnad på blocket (miljökämpe som han är...) ända tills ingen vagn förutom bugaboon (o några andra som är klumpigare o tar mera plats ex EL nitro...) fick plats i vår lilla miljöbil - toyota aygo. så nu blir det en ny vagn tjohoo!
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:18:57 följande:
    Svar på #5146miss kitty skrev 2009-01-24 21:40:57 följande: här var sambon inne på att köpa en begagnad på blocket (miljökämpe som han är...) ända tills ingen vagn förutom bugaboon (o några andra som är klumpigare o tar mera plats ex EL nitro...) fick plats i vår lilla miljöbil - toyota aygo. så nu blir det en ny vagn tjohoo!
    Vi har också en Aygo, men jag undrar om en Cameleon får plats i den? Bee har jag klämt ner däremot.
  • hyperballad
    Svar på #5148
    mamma2003 skrev 2009-01-24 22:25:48 följande:
    Vi har också en Aygo, men jag undrar om en Cameleon får plats i den? Bee har jag klämt ner däremot.
    cameleon vagnen får plats om man tar bort de två stora hjulen, fäller ena baksätet (bakom föraren hos oss då sambon är närmre två meter o ingen kan sitta bakom honom iaf...) sedan lägger man hjul + chassi i bakluckan och sedan lägger man sittdelen/liggdelen på det fällda sätet..

krångligt jag vet, bör jag tillägga att jag inte har körkort och planerna på att åka mycket bil tillsammans blir mindre o mindre...
    tjohoo för kollektivtrafik... haha
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:34:50 följande:
    Svar på #5148 cameleon vagnen får plats om man tar bort de två stora hjulen, fäller ena baksätet (bakom föraren hos oss då sambon är närmre två meter o ingen kan sitta bakom honom iaf...) sedan lägger man hjul + chassi i bakluckan och sedan lägger man sittdelen/liggdelen på det fällda sätet..krångligt jag vet, bör jag tillägga att jag inte har körkort och planerna på att åka mycket bil tillsammans blir mindre o mindre...tjohoo för kollektivtrafik... haha
    Aha! Klart att om man sätter ligg/sittdelen inne i bilen så kommer ju saken i ett annat läge. Bee går faktiskt in om man inte har åkpåse i den, då blir den för "hög". Aygon är verkligen pytteliten
  • hyperballad
    Svar på #5150
    mamma2003 skrev 2009-01-24 22:45:04 följande:
    Aha! Klart att om man sätter ligg/sittdelen inne i bilen så kommer ju saken i ett annat läge. Bee går faktiskt in om man inte har åkpåse i den, då blir den för "hög". Aygon är verkligen pytteliten
    ja visst är den, men sambon har den till att köra till jobbet... en timmes körning om dagen..
    så den köptes innan bebisen var påtänkt... haha
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:47:17 följande:
    Svar på #5150 ja visst är den, men sambon har den till att köra till jobbet... en timmes körning om dagen..så den köptes innan bebisen var påtänkt... haha
    Vi köpte den också som pendlarbil, för min man. Sparbössan kallas den här hemma . Fast jag kör ibland med båda barnen i den om stora bilen skall på service eller så. Tycker väldans mycket om den och vid ett tillfälle när jag var tvungen att ha med min Cameleon spände jag fast chassit med bältet i framsätet (nojar för lösa delar i bilen) och lade sittdelen i bagaget. Gick bra det också
  • JohannaL

har kollat en del på bugaboo men undrar hur bred den är? nån som vet, undrar också över hur det funkar med ståbrädan, funkar det bra? och till vilken ålder(eller hur långa) kan ungarna va i den?

• hyperballad
    Svar på #5152
    mamma2003 skrev 2009-01-24 22:53:41 följande:
    Vi köpte den också som pendlarbil, för min man. Sparbössan kallas den här hemma . Fast jag kör ibland med båda barnen i den om stora bilen skall på service eller så. Tycker väldans mycket om den och vid ett tillfälle när jag var tvungen att ha med min Cameleon spände jag fast chassit med bältet i framsätet (nojar för lösa delar i bilen) och lade sittdelen i bagaget. Gick bra det också
    sambon hade en volvo innan så det är en liten spargris här också! jag åker ju bil så sällan så jag gillar den när jag väl åker - den är dock lite högljudd när man åker fort.
  • hyperballad

ni som redan har era cameleons hemma, hur fäster ni skötväskan??

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16