• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Weklund

Guuud va olika det är ser jag ´på när barnen vill upp o se i vagnen! Litn här är 4½ månad och ligger mer än gärna än sålänge :)

Men en annan sak, äre nån som vet vars de går att få tag på en ståbråda till buggan? Ny som begagnad?

• MGn

Weklund skrev 2009-01-24 05:53:37 följande:

Guuud va olika det är ser jag ´på när barnen vill upp o se i vagnen! Litn här är 4½ månad och ligger mer än gärna än sålänge :)Men en annan sak, äre nån som vet vars de går att få tag på en ståbråda till buggan? Ny som begagnad?
    kolla tradera, där ligger en ute nu. (obs ej min!!!)vår egen håller vi hårt i ;)
  • v i r r a

Hej alla!

Jag är en sån som smyger i den här tråden.

Igår fick vi hem vår cameleon denim! SNACKA om lycka! Helt galet att man kan känna sig så glad över en vagn. Det trodde jag inte om mig själv tidigare kan jag säga

Nåväl. Jag funderar på om det är någon här bland alla pyssliga om någon gjort om vinterhjulsväskan till shoppingbag/skötväska? Funderar starkt på att försöka mig på något sånt även om jag verkligen inte är den som är bra på att sy

• Lille Mammsen

Vart vänder sig alla som handlat på haven vid ev. reklamationer!? Måste inte butiken hjälpa fast att dom slutar med Bugaboo? Ett tag iallafall....eller?

• panzermensch

Har en butik lagt ner ett märke får man vända sig till märket.Dvs maila Bugaboo

Lille Mammsen skrev 2009-01-24 11:32:38 följande:
    Vart vänder sig alla som handlat på haven vid ev. reklamationer!? Måste inte butiken hjälpa fast att dom slutar med Bugaboo? Ett tag iallafall....eller?
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • imaj
    Lille Mammsen skrev 2009-01-24 11:32:38 följande:
    Man får väl vända sig direkt till Bugaboo. Brukar vara så när en butik gått i kk eller slutat sälja Bugaboo.
  • modestyclara
    v i r r a skrev 2009-01-24 11:16:14 följande:
    Hej alla! Jag är en sån som smyger i den här tråden. Igår fick vi hem vår cameleon denim! SNACKA om lycka! Helt galet att man kan känna sig så glad över en vagn. Det trodde jag inte om mig själv tidigare kan jag säga Nåväl. Jag funderar på om det är någon här bland alla pyssliga om någon gjort om vinterhjulsväskan till shoppingbag/skötväska? Funderar starkt på att försöka mig på något sånt även om jag verkligen inte är den som är bra på att sy
    Har också en denim -den är fin. Känns som det vore rätt mycket jobb att göra om vintethjuls-väskan till skötväska. Man skulle ju vilja ha fler fack inuti och något fack med dragkedja osv. Dessutom är den ju bra att ha vinterhjulen eller vanliga swivel-hjulen i...de är ju lite skitiga ibland och om man byter när man är ute på promenad vill man ju inte skita ner hela varukorgen invändigt... Mitt tips (om du har råd och vågar) är att titta in i svammel-tråden som länkas till i TS där finns många skötväske-experter
  • v i r r a

Aha! Svameltråden... jag har inte riiktigt greppat vart man "får" prata om vad än

Med lite fantasi och pyssel gick det bra att göra skötväska av hjulväskan. (Hjulen får väl bo i en plastpåse om man vill byta under prommis). Jag slaktade en gammal dataväska som är full av fack där det får plats flaskor, blöjor filtar etc. Själva dataväsklocket hade fack på båda sidorna så att säga och genom att nästa fast dataväskans lock i botten på hjulväskan så blev locket en avdelare i hjulväskan full med fack. Axelremmen funkar finfint! Det återstår väl att se hur praktiskt det är

modestyclara skrev 2009-01-24 11:40:20 följande:
    v i r r a skrev 2009-01-24 11:16:14 följande:
    Har också en denim -den är fin. Känns som det vore rätt mycket jobb att göra om vintethjuls-väskan till skötväska. Man skulle ju vilja ha fler fack inuti och något fack med dragkedja osv. Dessutom är den ju bra att ha vinterhjulen eller vanliga swivel-hjulen i...de är ju lite skitiga ibland och om man byter när man är ute på promenad vill man ju inte skita ner hela varukorgen invändigt... Mitt tips (om du har råd och vågar) är att titta in i svammel-tråden som länkas till i TS där finns många skötväske-experter
  • modestyclara
    v i r r a skrev 2009-01-24 13:33:15 följande:
    Aha! Svameltråden... jag har inte riiktigt greppat vart man "får" prata om vad än Med lite fantasi och pyssel gick det bra att göra skötväska av hjulväskan. (Hjulen får väl bo i en plastpåse om man vill byta under prommis). Jag slaktade en gammal dataväska som är full av fack där det får plats flaskor, blöjor filtar etc. Själva dataväsklocket hade fack på båda sidorna så att säga och genom att nästa fast dataväskans lock i botten på hjulväskan så blev locket en avdelare i hjulväskan full med fack. Axelremmen funkar finfint! Det återstår väl att se hur praktiskt det är
    Imponerande! Har du nån bild?
  • v i r r a

Imponerande vette17 men tack ändå Ska se om jag får till någon bild.

Jag har gjort om lite. Det blev lite otympligt med datalocket fastnästat i botten så nu har jag sprättat upp igen och bara stoppat ner locket i hjulväskan och sytt en stel botten till hjulväskan i stället för att "staga upp" väskan. Själva locket (fd dataväska) är stelt i sig och sitter faktiskt löst i väskan för tillfället. Som en separat insats full i fickor. Får se hur jag produktutvecklar vidare eller om det går att ha det så Nu saknas en lös skötbädd.

modestyclara skrev 2009-01-24 13:49:19 följande:
    v i r r a skrev 2009-01-24 13:33:15 följande:
    Imponerande! Har du nån bild?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16