• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • straw2008

Mina har varit mjuka på alla vagnar (köpte ju alla vagnarna på utförsäljningsstället så jag har provtryckt ett par )

• Noiis
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40621998.html
    in och rösta med er
    straw2008 skrev 2009-01-23 11:32:11 följande:
    Mina har varit mjuka på alla vagnar (köpte ju alla vagnarna på utförsäljningsstället så jag har provtryckt ett par )
    straw2008 skrev 2009-01-23 11:32:11 följande:
    hummmm ska testa att använda knapparna ganska mycket och se om de bara e att den e ny som den bråkar
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-01-23 11:16:58 följande:
    Tips som funkar när det fastnat hår i hjulen (jag har hårfobi o få rnästan kväljningar av att skriva om det).När hjulen o håret  är torra så kan man bara ta en tändare under, håret fräser bort på en sekund! Ett tips är att ha hjulet över diskhon så man kan hälla vatten på direkt OM det skulle hända något! Detta funkar i alla fall på småhjulen.
    Ahhhh, smart! Måste prova det
  • Lejån
    Tips som funkar när det fastnat hår i hjulen (jag har hårfobi o få rnästan kväljningar av att skriva om det).När hjulen o håret  är torra så kan man bara ta en tändare under, håret fräser bort på en sekund! Ett tips är att ha hjulet över diskhon så man kan hälla vatten på direkt OM det skulle hända något! Detta funkar i alla fall på småhjulen.
    Shit vilket bra tips!
    längtar efter sommar & sol
  • AnniPanni

Hedvig Med H skrev 2009-01-23 10:49:05 följande:

fan också..jag har användt min vagn i ett halvår nu. Först så gick mitt första chassi sönder, handtaget gled ur pga dåliga skruvar. Jag fick ett nytt med nitade skruvar som skulle vara bättre. Nu har det också gått sönder? Är det jag som gör fel eller? Någon som haft samma problem? Jag mailade till Babytrader och de säger att jag är den första med det problemet..
    Och det säger babytrader till alla och det är INTE sant. Jag ska reklamera mitt tredje chassi nu, ett popnitat (så fort jag får tummen ur ). Jag reklamerar direklt till Bugaboo istället, är trött på Babytrader.
  • AnniPanni

[citat]
    och sen när min reklamationstid är slut så står jag där med ett trasigt chassi förevigt?
    [/citat]
    Den tanken har jag också haft, vad händer när reklamationstiden har gått ut? Är det bara att gilla läget då eller hoppas att man har sådan tur att chassit faktist håller tills vagnsperioden är över. Bugaboo säger ju att det inte är någto fel på chassit men det är väldigt många som reklamera en massa nu. Personalen på Bonti såg aningen trötta ut när jag frågade om de hade börjat få in reklamationer på de popnitade chassina också.
    Jag vågar inte riktigt chansa på att chassit håller utan planerar att göra mig av med Buggan efter sommaren när E är 1½år, så trött på dessa reklamationer och strul, ger upp helt enkelt
    Det får rullas UJ på heötid istället, den går åtmindstonde inte sönder.

• AnniPanni

Noas mamma skrev 2009-01-23 11:44:27 följande:

när bytte man från skruvar till popnitar?
    I juni 2008 kom de första med popnitar.
  • AnniPanni

Å vilket bra tips! Jag fäller ju som bara den *s* och mitt midjelånga hår lindar ju in sig något otroligt i swivelhjulen. Funderat länge på hur jag ska få bort det * letar tändare*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16