• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Noiis
    AnniPanni skrev 2009-01-23 11:52:26 följande:
    Noas mamma skrev 2009-01-23 11:44:27 följande: I juni 2008 kom de första med popnitar.
    ahaa tror de e popnitar på min för antar att skruvarna ser ut som riktiga skruvar... eller?? alltså att man i princip kan ta en stjärskruvmejsel och skruva upp dom själv... eller är jag ute och cycklar nu? mitt chassi e iallafall från Jun 2008
  • oOrosamarängerOo
    straw2008 skrev 2009-01-23 11:16:58 följande:
    Tips som funkar när det fastnat hår i hjulen (jag har hårfobi o få rnästan kväljningar av att skriva om det).När hjulen o håret  är torra så kan man bara ta en tändare under, håret fräser bort på en sekund! Ett tips är att ha hjulet över diskhon så man kan hälla vatten på direkt OM det skulle hända något! Detta funkar i alla fall på småhjulen.
    Nä, huga! Skulle jag aldrig göra, skulle kräkas av doften bara!Fundersam
  • AnniPanni

Noas mamma skrev 2009-01-23 12:00:28 följande:

ahaa tror de e popnitar på min för antar att skruvarna ser ut som riktiga skruvar... eller?? alltså att man i princip kan ta en stjärskruvmejsel och skruva upp dom själv... eller är jag ute och cycklar nu? mitt chassi e iallafall från Jun 2008
    Skruvarna är precis vanliga stjärnskruvar,och har ett X i. Popnitarna har bara ett litet hål i mitten
  • oOrosamarängerOo

Föredrar pinsett att rensa bort hår i hjulen, lätt och slipper bränt hår

• AnniPanni

SooJuicy skrev 2009-01-23 12:05:17 följande:

Föredrar pinsett att rensa bort hår i hjulen, lätt och slipper bränt hår
    Önskar att det funkade, bränt hår är ingen hit men jag har kämpat på med pincett ett par gånger utan att få bort speciellt mycket alls.
  • oOrosamarängerOo
    AnniPanni skrev 2009-01-23 12:07:02 följande:
    SooJuicy skrev 2009-01-23 12:05:17 följande: Önskar att det funkade, bränt hår är ingen hit men jag har kämpat på med pincett ett par gånger utan att få bort speciellt mycket alls.
    En spetsig virknål då, kanske funkar lättare än pincett?
  • AnniPanni

SooJuicy skrev 2009-01-23 12:11:07 följande:

En spetsig virknål då, kanske funkar lättare än pincett?
    En virknål..he he en sån har jag inte ens sett på typ 25 år Kanske dags att införskaffa en och passa på att lära tjejerna att virka
  • FiaMia

AnniPanni skrev 2009-01-23 11:51:40 följande:

[citat]och sen när min reklamationstid är slut så står jag där med ett trasigt chassi förevigt?[/citat]Den tanken har jag också haft, vad händer när reklamationstiden har gått ut? Är det bara att gilla läget då eller hoppas att man har sådan tur att chassit faktist håller tills vagnsperioden är över. Bugaboo säger ju att det inte är någto fel på chassit men det är väldigt många som reklamera en massa nu. Personalen på Bonti såg aningen trötta ut när jag frågade om de hade börjat få in reklamationer på de popnitade chassina också.Jag vågar inte riktigt chansa på att chassit håller utan planerar att göra mig av med Buggan efter sommaren när E är 1½år, så trött på dessa reklamationer och strul, ger upp helt enkelt Det får rullas UJ på heötid istället, den går åtmindstonde inte sönder.
    Förutom att Mountain Buggy gått i konkurs *s* Vi hade en massa problems med våran UJ men inga alls med våran Bugga..Dessutom skulle vi bara acceptera att sömmar går upp och sufletten bleks. På UJ alltså,
    Så olika det kan vara.
  • Stargirl

Noas mamma skrev 2009-01-23 11:44:27 följande:

när bytte man från skruvar till popnitar?
    September 08 tror jag.
  • AnniPanni

FiaMia skrev 2009-01-23 12:45:16 följande:

AnniPanni skrev 2009-01-23 11:51:40 följande:
    Förutom att Mountain Buggy gått i konkurs *s* Vi hade en massa problems med våran UJ men inga alls med våran Bugga..Dessutom skulle vi bara acceptera att sömmar går upp och sufletten bleks. På UJ alltså, Så olika det kan vara.
    Jo jag vet men garantin har gått ut på min 07:a så det gör inget
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16