• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Stargirl

MGn skrev 2009-01-26 22:33:31 följande:

Jag behöver råd!Jag har beige bas. om ni hade fått välja vilket tyg som helst, vad hade ni valt då? Är inne lite på brunt marimekko, men de känns som så många andra redan haft det. Något förslag? funderar på matchande dyna och bumperbar skydd (min son på 7 månader har snart tuggat upp hela)
    Den svarta marimekko är ju så fin till sand bas.....eller rosa eller grön marimekko. Menar alltså "Unikko" den med stora blomman. Marimekko har ungefär 1000 olika tyger
  • Stargirl

bennysson skrev 2009-01-26 22:06:37 följande:

VAD HAR JAG GJORT??????????? haaha har nog precis sålt min älskade bugga.. tänkte köpa en bee.. men kommer jag bli nöjd med bara den som enda vagn?Min son är 10 månader.. han har precis börjat gå.. tänker att han snart kommer ha leriga skor = smartare med bee..övertala mig att jag gör rätt hoppas förresten ngn har bee i lager. annars blir jag utan vagn ett tag...
    Hahaha... men ändrar du dig kan du alltid köpa en begagnad. Jag var precis inne på att köpa en Gecko. Men som tur var så var den redan såld *s*
    Vi använde våran Bee senast imorse till dagis i allt is och slask. Gick finemang.
    Testa med Kidzshop.se eller bonti.se de brukar ha på lager.
  • Hedvig Med H

Nu har jag haft mailkontakt angående mitt trasiga. Bubaboo skickar ett nytt och kommer inom 5 dagar!!

• Caeruleus

bennysson skrev 2009-01-26 23:30:18 följande:

ami skrev 2009-01-26 23:17:12 följande:
    hur är been då? sover barnet bra i den?
    Måste tyvärr säga att Been inte fungerade för vår son. Han satt inte bra i den och kändes lite ihopklämd redan vid 10 månaders ålder. Han är iofs rätt stor och bred men ändå.

Testa Been ordentligt och se om din plutt sitter bra. Många tycker den är toppen men inte jag. Tyckte tyvärr inte den var vidare lättkörd på "halvdåliga" asfaltsvägar heller . I innestan är den däremot kanonbra och supersmal.
  • Ia 70
    Hedvig Med H skrev 2009-01-27 09:14:56 följande:
    Nu har jag haft mailkontakt angående mitt trasiga. Bubaboo skickar ett nytt och kommer inom 5 dagar!!
    Härligt Jag fick mitt levererat på tre dagar med UPS Såååå himla bra...
    96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 8 sept-09
  • Ollie79

Hej!

Är det någon som kan beskriva och jämföra Cam med en Bee? Vad är fördelarna resp. nackdelarna med dem båda, om man jämför dem?
    Gillar ju Bugaboo, så någon av dem blir det, men vet inte vilken.

Tack!!

• Stargirl

Ollie79 skrev 2009-01-27 17:18:25 följande:

Hej!Är det någon som kan beskriva och jämföra Cam med en Bee? Vad är fördelarna resp. nackdelarna med dem båda, om man jämför dem?Gillar ju Bugaboo, så någon av dem blir det, men vet inte vilken.Tack!!
    Oj svårt...beror lite på hur stort barnet är och vilka behov ni har. Jag säger om ni ska ha en enda vagn till en nyfödd isåfall Cameleon även om ni har lite tuffare terräng stundvis så behövs Cameleons stora hjul nbak. Om ni bor i stan och vill ha en så liten som möjligt isåfall funkar Bee.
    Vi har båda men använder Cameleon mest på vintern och Bee mest på sommaren/våren.
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-01-26 22:35:46 följande:

åh.. vill ha! *gnäller till nån som kan sy*
    PM du får väl prata med mamma på vift
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-01-27 00:27:43 följande:
    Denna order har jag fått av min gubbe me Därför ligger BEE´n gömd i kartongen fortfarande Inväntar ett lämpligt läge att råka plocka fram det nya rally-åket
    Knas
  • Infinite Joy

En fråga till er experter..... vad ska man sätta för pris på en cam uttagen i maj -08. Lite använd. Den har ett nytt oanvänt chassi och ett defekt som jag ska skicka med som extrachassi. Sedan har den mugghållare och parasoll. Ståbräda och tinytot-stol säljer jag nog separat.... men, hur mycket ska man ta betalt? Använder bara syskonvagn och bee så därför ska camen få flytta... har stått i källaren i flera månader nu.

OBS! EJ ANNONS!!

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16