MammaMima skrev 2009-01-30 18:10:40 följande:
Åh, va gullit av dej! Kan du skicka ett pm till mej då? Fattar som sagt inte tråden riktigt... Tycker det e knepigt att hitta svaren eftersom det inte blir trådat.Jag försår vad du menar med klädseln ;). Har en kompis som har frog. Det jag tänkt mej e att köpa vagnen i reservdelar. När jag plussade ihop allt vart det ju billigare så än att köpa en "riktig" vagn. Fattar inte verför. Därav fråga om frogklädsel. Vill ha svart, precis som du skriver, plus att man får varukorgen då. Suflett hade jag tänkt sy andå så det spelar ingen roll vilken färg den är. Tusen tack! Kram/ MiMA
Är det främst en Cameleon du vill ha, eller en Frog? När det gäller klädslar så kan man köpa ett tredelat set till Frog från
www.kidzshop.se (enda butiken jag vet som säljer) för 1.695:-. Då ingår sittdel, varukorg och sufflett. Om man däremot väljer att bygga en Cameleon så får man köpa varukorg 440:-, sittdel 880:- samt komplett toppset (liggdelslock, sufflett och sittdelsöverdrag) 1.000:-. Sen för att få en komplett vagn så måste man dessutom köpa: chassi, framhjul, bakhjul, ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, myggnät, regnskydd och ev underhållskit. De tre sista sakerna måste man inte ha men det är sånt som följer med vagnen när man köper den, bara så du kan jämföra pris med relevant utrustning. Så jag ställer mig lite tveksam till om det verkligen blir billigare att köpa lösa delar och bygga, jag har faktiskt motsatt erfarenhet efter att jag köpte en hel vagn för att få vantarna på en klädsel. Trots att jag sålde chassit till vänskapspris så betalade jag inte många kronor för klädseln jag ville ha

.
När jag skrudar om min darling nästa gång så skall jag prova Frogklädseln på Cameleonramen, men det dök upp en annan tanke, nämligen att hålen i bandet som skall runt piggarna på ramen hamnar alltför högt upp och inte i höjd med piggarna. Så jag tar tillbaka min gissning att det kunde funka. Men som sagt, jag skall prova. Inboxa mig om ett tag och påminn