• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • lillebror ja

Nää det är ju sant... har både bee, P&T, city cross och 4 barn
    Det blir ju alltid lite omväxling då...

• Stargirl
    eternalstar skrev 2009-01-30 15:57:22 följande:
    jo iofs.. bara de att jag verkligen fastnade för det tyget:/
    Men att betala 3 ggr så mycket som om man beställer i valfritt tyg eller 500 kr mer än för ett helt orginal set från Bugaboo med alla delar. Det är galenskap.... Tycker iaf jag.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Fica

Vad sjutton smörjer man in vagnen med när den börjat gnissla? Måste man köpa underhålls grejerna från Bugaboo?

• Stargirl
    Fica skrev 2009-01-30 16:05:44 följande:
    Vad sjutton smörjer man in vagnen med när den börjat gnissla? Måste man köpa underhålls grejerna från Bugaboo?
    Vanlig siliconspray som du ka köpa på en vanlig bensinmack.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • oOrosamarängerOo
    lillebror ja skrev 2009-01-30 15:14:01 följande:
    sitter här med färgproblem... vet inte vilken jag ska välja så det får bli 2 buggor. Lite osäker på Denim...Om man vill sälja den som är i Denim färg - tror ni då att man kan få tillbaka pengarna?? Tänkte då att sälja den för 8000:- helt ny, i kartong med alla garantioer och så...???Detta är ingen annons!!! - utan ett hjälpmedel...
    Nja, tror ju inte cahansen är så stor att du får den sålt för så mycket.

Köp den DU gillar bäst, och gillar du inte den eller tröttnar så sälj basen och köp ny.
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-01-30 16:05:18 följande:
    Men att betala 3 ggr så mycket som om man beställer i valfritt tyg eller 500 kr mer än för ett helt orginal set från Bugaboo med alla delar. Det är galenskap.... Tycker iaf jag.
    eternalstar skrev 2009-01-30 15:43:43 följande:
    Vad tycker ni om sufletten "Blue Jeans Grandma" från frankofant.com?Vilken bas passar den bäst med? Jeans eller beige? Tänkte beställa, men får ingen vidare hjälp av sambon:(Hjäälp mig!!!
    Löjligt dyra priser
  • Hannah74

Jag har grå bas och rödcancas, tycker det är superfint

lillebror ja skrev 2009-01-30 16:00:15 följande:
    Lejon: Jag gillar den med grå bas och röd canvas och så gillar jag denim för att den är så mjuk... Jag kan ju inte bestämma mig... Vill ha båda färgkombo!! Jag tror det går runt i skallen just nu...
    Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
  • MammaMima

Åh, va gullit av dej! Kan du skicka ett pm till mej då? Fattar som sagt inte tråden riktigt... Tycker det e knepigt att hitta svaren eftersom det inte blir trådat.
    Jag försår vad du menar med klädseln ;). Har en kompis som har frog.
    Det jag tänkt mej e att köpa vagnen i reservdelar. När jag plussade ihop allt vart det ju billigare så än att köpa en "riktig" vagn. Fattar inte verför. Därav fråga om frogklädsel. Vill ha svart, precis som du skriver, plus att man får varukorgen då. Suflett hade jag tänkt sy andå så det spelar ingen roll vilken färg den är.
    Tusen tack! Kram/ MiMA

mamma2003 skrev 2009-01-30 08:55:24 följande:
    Jag kan prova det vid något tillfälle (antagligen det enda som jag inte korstestat ) men det får bli när jag ändå skall byta klädsel, orkar inte mecka med det för tillfället (förkyld och ensam med barnen). Men gissningsvis så tror jag faktiskt att det funkar hyggligt, även om Cameleonramen är fem cm längre så är bredden den samma och det kommer bara att glipa lite vid fotändan. Gissningsvis alltså, skall prova vid tillfälle. Det som jag tror möjligen kan ställa till det är att Frog har en helt annan princip när man sätter fast klädseln, men klär liksom hela ramen med tyg på båda sidor och stänger till vid mitten av ramen ungefär. Cameleon trär man bara i klädseln med ett litet överhäng bak *jättebra förklaring - NOT*.Men jag har en följdfråga till dig; hur kommer det sig att du vill ha den kombinationen? Är det den svarta klädseln du suktar efter kanske? *min favorit* Berätta hur du tänker så kanske det finns fler smarta lösningar än du tror
  • MammaMima

Tackar tack! =)
    Men tycker som sagt att det e knepigt här! :/
    Önskar att ni fanns på aff istället! :(
    Kram/MiMA

Lille Mammsen skrev 2009-01-30 00:16:37 följande:
    Välkommen iallafall
  • straw2008

Jag hade min denim ute på blocket bara för att testa, den var sprillans ny med blankt garantikort, jag fick TON med svar, jag hade sat pris 8700 kr!

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16