• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • oOrosamarängerOo

Frågan är hur seriösa "alla ton" va som mailade och ville köpa den för 8700:- ;)

• straw2008

Jag förstår att det var många härifrån som mejlade av nyfikenhet, men de som ringde upp mig o frågade NÄR de kunde få komma tar jag som seriösa, de gånger det var män som ringde förstod jag att det inte var från denna sidan.

De plumpa/nyfikna/fräcka svar jag fick från FL;s forum räknar jag inte som svar.

• hyperballad

igår blev den beställd den fina cameleonen i gråbas och blå topp (jag som inte ens gillar blått haha) men ack så fin den är.
    så i mitten på maj ska vi hämta den monterad och klar. tjohoo.

• modestyclara

lillebror ja skrev 2009-01-30 22:30:34 följande:

Näääää... jag har funderat och vill gärna ha en startklar bugga i bilen + en hemma.Jag har 2 barn som gärna åker vagn. Gillar att ha 2 vagnar när vi är i hela familjen i stan. Kan inte jaga en 2-åring när man vill göra shoppin Min man brukar då ta de 2 grabbarna på shopping så tar våra 2 flickor.Sedan vet jag inte om jag gillar denimvagnen tillräckligt för att behålla den.... Den grå/röda har jag haft innan och gillade i massor!!!
    Eller så köper du en bee till bilen?
  • modestyclara

hyperballad skrev 2009-01-31 11:49:49 följande:

igår blev den beställd den fina cameleonen i gråbas och blå topp (jag som inte ens gillar blått haha) men ack så fin den är.så i mitten på maj ska vi hämta den monterad och klar. tjohoo.
    mums. Absolut min favvo-kombination just nu!
  • hyperballad
    Svar på #5540
    modestyclara skrev 2009-01-31 11:51:47 följande:
    mums. Absolut min favvo-kombination just nu!
    jag vill bara ha hem den nu på direkten.. haha
    men ja jag får väl hålla mig...
  • Stargirl
    hyperballad skrev 2009-01-31 11:49:49 följande:
    igår blev den beställd den fina cameleonen i gråbas och blå topp (jag som inte ens gillar blått haha) men ack så fin den är.så i mitten på maj ska vi hämta den monterad och klar. tjohoo.
    Den färg kombon är bara SÅ fin.....  Grattis till ett bra vagnval och en fin färg kombination.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • MammaMima

Det va precis där jag kikade på reservdelar. Och hade då tänkt mej en frogklädsel, eftersom det va så bra att dom hade allt. Men jag tänkte hoppa över myggnät och regnskydd. Har ett regnskydd som funkar bra på från tulsa. (Passar på frogen iaf)
    Fick iaf ihop allt för 6700:- Får man garanti då tro? Fattar inte varför det blir så billit? (utan liggdel iof), men den kan ju kanappast kosta 2000:-.
    Vi får se hur det blir, var mest intresserad om klädseln gick på.
    Gillar Frog chassit ändå, så ja kanske beställer hem en frog från usa. Den går in i båda våra bilar utan att man behöver fälla ihop den. Eftersom cammen e stäöre kanske det inte går, men å andra sidan kan man ju köra ner handtaget på den... jag vet inte... Gu va ja svammlar...
    Tack för dina svar iaf! Kram/MiMA

mamma2003 skrev 2009-01-30 22:32:52 följande:
    Är det främst en Cameleon du vill ha, eller en Frog? När det gäller klädslar så kan man köpa ett tredelat set till Frog från www.kidzshop.se (enda butiken jag vet som säljer) för 1.695:-. Då ingår sittdel, varukorg och sufflett. Om man däremot väljer att bygga en Cameleon så får man köpa varukorg 440:-, sittdel 880:- samt komplett toppset (liggdelslock, sufflett och sittdelsöverdrag) 1.000:-. Sen för att få en komplett vagn så måste man dessutom köpa: chassi, framhjul, bakhjul, ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, myggnät, regnskydd och ev underhållskit. De tre sista sakerna måste man inte ha men det är sånt som följer med vagnen när man köper den, bara så du kan jämföra pris med relevant utrustning. Så jag ställer mig lite tveksam till om det verkligen blir billigare att köpa lösa delar och bygga, jag har faktiskt motsatt erfarenhet efter att jag köpte en hel vagn för att få vantarna på en klädsel. Trots att jag sålde chassit till vänskapspris så betalade jag inte många kronor för klädseln jag ville ha . När jag skrudar om min darling nästa gång så skall jag prova Frogklädseln på Cameleonramen, men det dök upp en annan tanke, nämligen att hålen i bandet som skall runt piggarna på ramen hamnar alltför högt upp och inte i höjd med piggarna. Så jag tar tillbaka min gissning att det kunde funka. Men som sagt, jag skall prova. Inboxa mig om ett tag och påminn
  • modestyclara

Vi är flera här i tråden som trakasserar kidz ang. frog-chassi. De kan troligen beställa hem även det för samma pris som cam-chassit...

MammaMima skrev 2009-01-31 15:48:02 följande:
    Det va precis där jag kikade på reservdelar. Och hade då tänkt mej en frogklädsel, eftersom det va så bra att dom hade allt. Men jag tänkte hoppa över myggnät och regnskydd. Har ett regnskydd som funkar bra på från tulsa. (Passar på frogen iaf) Fick iaf ihop allt för 6700:- Får man garanti då tro? Fattar inte varför det blir så billit? (utan liggdel iof), men den kan ju kanappast kosta 2000:-. Vi får se hur det blir, var mest intresserad om klädseln gick på. Gillar Frog chassit ändå, så ja kanske beställer hem en frog från usa. Den går in i båda våra bilar utan att man behöver fälla ihop den. Eftersom cammen e stäöre kanske det inte går, men å andra sidan kan man ju köra ner handtaget på den... jag vet inte... Gu va ja svammlar...Tack för dina svar iaf! Kram/MiMA
  • Nenel

Hej hej!!

Jag har tappat bort min bruksanvisning =( Och tror att jag måste ställa om fjädringen på min cameleon. Någon som har tid att berätta vilken håll man flyttar fjädringen åt när det blir tyngre? Eller som vet om det finns bruksanvisning på nätet?
    Tror att jag tänker rätt men vill vara säker...

Tack för hjälpen!

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16