Det va precis där jag kikade på reservdelar. Och hade då tänkt mej en frogklädsel, eftersom det va så bra att dom hade allt. Men jag tänkte hoppa över myggnät och regnskydd. Har ett regnskydd som funkar bra på från tulsa. (Passar på frogen iaf)
Fick iaf ihop allt för 6700:- Får man garanti då tro? Fattar inte varför det blir så billit? (utan liggdel iof), men den kan ju kanappast kosta 2000:-.
Vi får se hur det blir, var mest intresserad om klädseln gick på.
Gillar Frog chassit ändå, så ja kanske beställer hem en frog från usa. Den går in i båda våra bilar utan att man behöver fälla ihop den. Eftersom cammen e stäöre kanske det inte går, men å andra sidan kan man ju köra ner handtaget på den... jag vet inte... Gu va ja svammlar...
Tack för dina svar iaf! Kram/MiMA
mamma2003 skrev 2009-01-30 22:32:52 följande:
Är det främst en Cameleon du vill ha, eller en Frog? När det gäller klädslar så kan man köpa ett tredelat set till Frog från
www.kidzshop.se (enda butiken jag vet som säljer) för 1.695:-. Då ingår sittdel, varukorg och sufflett. Om man däremot väljer att bygga en Cameleon så får man köpa varukorg 440:-, sittdel 880:- samt komplett toppset (liggdelslock, sufflett och sittdelsöverdrag) 1.000:-. Sen för att få en komplett vagn så måste man dessutom köpa: chassi, framhjul, bakhjul, ram, lyftbygel, sufflettfästen, sufflettpinnar, myggnät, regnskydd och ev underhållskit. De tre sista sakerna måste man inte ha men det är sånt som följer med vagnen när man köper den, bara så du kan jämföra pris med relevant utrustning. Så jag ställer mig lite tveksam till om det verkligen blir billigare att köpa lösa delar och bygga, jag har faktiskt motsatt erfarenhet efter att jag köpte en hel vagn för att få vantarna på en klädsel. Trots att jag sålde chassit till vänskapspris så betalade jag inte många kronor för klädseln jag ville ha . När jag skrudar om min darling nästa gång så skall jag prova Frogklädseln på Cameleonramen, men det dök upp en annan tanke, nämligen att hålen i bandet som skall runt piggarna på ramen hamnar alltför högt upp och inte i höjd med piggarna. Så jag tar tillbaka min gissning att det kunde funka. Men som sagt, jag skall prova. Inboxa mig om ett tag och påminn