• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • FiaMia

hannastina skrev 2009-02-02 11:14:34 följande:

Ok. Nu är jag bugga ägare! Det blev en Cam för 4800:- från -07. Känns som ett ok pris trots att det var utan tillbehör. Tror att jag blir nöjd. Vad behöver man för tillbehör? Åkpåse har jag men parasoll eller vinterhjul eller sommarsuflett???Tack för att ni orkar med alla mina frågor men är man ny så är man!
    Tycker oxå det är ett ok pris. Håller med ovan om mugghållaren Perfekt för båda nappflaskan, latten eller mobiltelefonen
    Vinterhjulen har vi och användet mest på landet och inte så ofta i stan.
  • Hannnas

Tjejjer... behöver lite hjälp...

Tyvärr måste jag sälja min käraste Bugga Gråter har en Cam från 07, med det bra chassit som det inte varit probs med... sandbas och brun top (har även orange top)... tänkte sälja den med en av topfärgerna, vilken är bäst? brun? orange?

Frågan är... vad ska jag lägga ut den för på blocket? 6500 känns lämpligt men jag ändå osäker... den är tiptop såklart..

OBS! Detta är INGEN säljannons på nåt sätt utan jag vill bara ha tips o råd på hur mkt som är lämligt att lägga ut den för..

Den är använd av ett barn rätt sparsamt ändå sen aug 07 till nu...

Så RÅD tjejjer... för hjärtat blöder av det här

*suck för att BB inte har syskonvagnar*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • imaj
    Hannnas skrev 2009-02-02 13:05:09 följande:
    Tjejjer... behöver lite hjälp... Tyvärr måste jag sälja min käraste Bugga  har en Cam från 07, med det bra chassit som det inte varit probs med... sandbas och brun top (har även orange top)... tänkte sälja den med en av topfärgerna, vilken är bäst? brun? orange? Frågan är... vad ska jag lägga ut den för på blocket? 6500 känns lämpligt men jag ändå osäker... den är tiptop såklart.. OBS! Detta är INGEN säljannons på nåt sätt utan jag vill bara ha tips o råd på hur mkt som är lämligt att lägga ut den för.. Den är använd av ett barn rätt sparsamt ändå sen aug 07 till nu... Så RÅD tjejjer... för hjärtat blöder av det här *suck för att BB inte har syskonvagnar*
    Tycker att du ska sälja vagnen med den bruna toppen och sälja den orange på sidan om (på Tradera)... 6500kr låter som ett ganska bra pris att sätta ut den för, många brukar ju vilja pruta så räkna med det .
  • Unna

Jag undrar hur ni andra gör när ni är och handlar mat med barnet i vagnen? Jag har en Cam och har sittdelen. De som har andra, större vagnar får ofta plats med en vanlig kundkorg i själva vagnen, på något vis mellan styret och barnens ben.
    När det finns tar jag en korg med hjul och långt handtag ni vet. Men när det inte finns får man ju hålla en vanlig kundkorg i handen.

Men är det något som kommit på ett smart sätt att sätta korgen i vagnen när barnet sitter i?!

• oOrosamarängerOo
    Unna skrev 2009-02-02 16:06:36 följande:
    Jag undrar hur ni andra gör när ni är och handlar mat med barnet i vagnen? Jag har en Cam och har sittdelen. De som har andra, större vagnar får ofta plats med en vanlig kundkorg i själva vagnen, på något vis mellan styret och barnens ben.När det finns tar jag en korg med hjul och långt handtag ni vet. Men när det inte finns får man ju hålla en vanlig kundkorg i handen.Men är det något som kommit på ett smart sätt att sätta korgen i vagnen när barnet sitter i?!
    Brukar stödja den mot nederdelen av ramen, eller så håller jag korgen i handen bara. Gillar inte att ställa de skitiga och baktiriefyllda kundkorgarna i vagnen...vilket går om man har i liggläge.
  • artan060914

Måste få fråga er om tvättråden...
    Ska tvätta toppen som är vit.
    *Var det 30 grader utan sköljmedel??
    *Skulle man lägga i ett örngott oxå?
    *Hängtorka??

Hoppas att nån kan hjälpa!

• oOrosamarängerOo
    artan060914 skrev 2009-02-02 16:53:08 följande:
    Måste få fråga er om tvättråden...Ska tvätta toppen som är vit.*Var det 30 grader utan sköljmedel??*Skulle man lägga i ett örngott oxå?*Hängtorka??Hoppas att nån kan hjälpa!
    Ja, precis så och Lägg antingen toppen i ett örngott eller några kandukar i maskin runt om.
  • artan060914

SooJuicy skrev 2009-02-02 16:56:09 följande:

Ja, precis så och Lägg antingen toppen i ett örngott eller några kandukar i maskin runt om.
    Tusen tack!!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16