• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-31 22:12:47 följande:

Då kör jag på det! Hoppas att jag inte gör bort mig nu... Fan att man ska vara så velig.När jag ändå är igång så kan ja ju fråga om någon kan förklara hur Bussgods funkar. Hur ska man paketera vagnen på bästa sätt och hur sköter man betalningen (till säljaren). Kan man betala med liknande postförskott?
    Bussgods är jättebra. De brukar ha enhetspris för barnvagnar. De använder något som heter efterkrav som är typ som postförskott. Också bra eftersom både köpare och säljare kan känna sig trygga.

Bäst är att packa vagnen i barnvagnskartong. Brukar man kunna få hos närmaste barnvagnsaffär gratis.
  • hannastina

modestyclara skrev 2009-01-31 22:15:43 följande:

hannastina skrev 2009-01-31 22:12:47 följande:
    Bussgods är jättebra. De brukar ha enhetspris för barnvagnar. De använder något som heter efterkrav som är typ som postförskott. Också bra eftersom både köpare och säljare kan känna sig trygga.Bäst är att packa vagnen i barnvagnskartong. Brukar man kunna få hos närmaste barnvagnsaffär gratis.
    Vilken klippa du är! Tack så mycket för hjälpen! Nu hoppas att allt går i lås så att jag kan kalla mig Bugga-ägare
  • JohannaJ

Joddan skrev 2009-01-31 21:29:13 följande:

Oj! Hur vad ska man ställa in den på då? På en nyfödd? På det lättaste??
    det som den står på när du får den
    Men var försiktig med tungt i varukorgen.
  • modestyclara

JohannaJ skrev 2009-01-31 22:55:58 följande:

Joddan skrev 2009-01-31 21:29:13 följande:
    det som den står på när du får den Men var försiktig med tungt i varukorgen.
    5 kg per hack ahr jag läst någonstans. Så om man har nyfödd och mycket i varukorgen så blir det kanske andra hacket? Tacka vet jag geckon, ingen justering alls
  • Alisa

Gahhh! trodde haven sålde svarta canvas-toptyg när jag äntligen övertygat sambon om att det är bra att köpa för att sedan sälja sanfärgade topsetet i fleece (gillar ej)
    Men det var ju svart fleece, vill ju inte ha det.. 

Vill så gärna ha svart canvas = snyggt!! 

• ekarny

Har frågor till er bugga freak´s
    Jag gillar vagnen men min sambo inbillar sig att de små hjulen där framme gör vagnen ostabil och svår körd. Hela city består av kullerstenar bla.. Hur upplever ni den i olika terräng?
    nr2: Är inte den bär bågen ivägen i liggdelen när man vill ta upp barnet eller man kan flytta på den?

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • straw2008

´Hej,

Jo bågen är i vägen men man klickar bort den på en halv sekund, man behöger verkligen inte andvända den men den är bra att bära i.

Kullersten... funkar men inte optimalt! Är det endast kullersten i din stad?

Annars måste du ju köpa en swingig gammal brio... för att få det rätta gunget menar jag.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Champagne77

LÄngesedan jag skrev i tråden men NU måste jag bara få berätta att igår beställde vi vår bugga cam . Det blev till slut mörkgrå bas och röd canvas topp . Beställde även mugghållare o paraply . Nån som har tips på vilke åkpåse som kan matcha det röda? Just det, beställde även en oioi hobo grey dot .

• ekarny

straw2008: Nja det finns några få ställen som inte är täckta med kullersten men annars är det ganska så mkt sånt i stan ja..

Ok, ja då är ju inte bågen något bekymmer om den är avtagbar

Måste man ha vinterdäck/sommar däck? Skillnad på dom?

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • oOrosamarängerOo

Ang inställningen av fjädringen har jag alltid haft på högsta eller näst högsta läget....alltså minst fjädring. Tycker de två andra är för mycket gung bla.

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16