• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • imaj
    ekarny skrev 2009-02-01 19:06:35 följande:
    straw2008: Nja det finns några få ställen som inte är täckta med kullersten men annars är det ganska så mkt sånt i stan ja.. Ok, ja då är ju inte bågen något bekymmer om den är avtagbar Måste man ha vinterdäck/sommar däck? Skillnad på dom?
    Vinterdäcken är sk. terränghjul som inte är svängbara samt är större (mer som vanliga hjul)... Och dessa behöver man inte ha om man inte vill (eller behöver) men är det mycket snö där du bor kan det vara skönt att ha dem när det är nysnöat t.ex.. Själv bor jag i Norrbotten och har bara vinterhjulen när snön inte hunnit packat till sig från då det snöat, annars kör jag oftast med swivelhjulen (blir galen på vinterhjulen )..
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-02-01 18:58:43 följande:
    LÄngesedan jag skrev i tråden men NU måste jag bara få berätta att igår beställde vi vår bugga cam . Det blev till slut mörkgrå bas och röd canvas topp . Beställde även mugghållare o paraply . Nån som har tips på vilke åkpåse som kan matcha det röda? Just det, beställde även en oioi hobo grey dot .
    Vad kul. När dår du hem den? Vill du ha bugga-åkpåse eller någon annan? Är ju fint med lodger bunker i liggdelen men i sittdelen sitter ju buggans egna bäst... Vilken färg beror ju lite på hur crazy du vill vara Rosa och orange kan ju vara kul...
  • Champagne77
    modestyclara skrev 2009-02-01 20:21:23 följande:
    Vad kul. När dår du hem den? Vill du ha bugga-åkpåse eller någon annan? Är ju fint med lodger bunker i liggdelen men i sittdelen sitter ju buggans egna bäst... Vilken färg beror ju lite på hur crazy du vill vara Rosa och orange kan ju vara kul...
    Bf är i maj och jag har just surfat runt o konstaterat att man nog inte behöver åkpåse då, eller???
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-02-01 20:25:22 följande:
    Bf är i maj och jag har just surfat runt o konstaterat att man nog inte behöver åkpåse då, eller???
    Nä, det räcker nog med en filt i liggdelen... du kan ju skaffa påse till hösten när du byter till sittdel...kan ju hända att du bytt toppfärg tills dess också
  • Champagne77
    modestyclara skrev 2009-02-01 20:39:07 följande:
    Nä, det räcker nog med en filt i liggdelen... du kan ju skaffa påse till hösten när du byter till sittdel...kan ju hända att du bytt toppfärg tills dess också
    Ja, det lär vi nog ha gjort . Kanske både en och två gånger . Var rekommenderar du att man köper filtar?
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-02-01 20:45:16 följande:
    Ja, det lär vi nog ha gjort . Kanske både en och två gånger . Var rekommenderar du att man köper filtar?
    Jag gillar me&I filtarna (plysch) och villervallas (bomull). Sedan har jag supertunna flanell-filtar från imse-vimse (minimundus) när det är varmt på sommaren...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16