• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • dinana
    SooJuicy skrev 2009-02-03 14:23:05 följande:
    Alltså enbart kartongen som klädslarna ligger i väger snäppet under 500g, så hur kan det bli under 1kg med full klädsel i? Har flera kartonger här hemma och klädslar och kontrollvägt skickat för 55:- eller 77:-  med kartongen och även vägt så på posten
    Humm, vägde aldrig hemma utan bara på posten.. så kan inte svara på det... de kanske hade ställt in vågen fel då =D
    ★ Molly ?061216 ★ (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • FridaLee
    FridaLee skrev 2009-02-03 11:42:07 följande:
    ni som har/haft chassin som glider när glider chassit? alltid eller bara om ni drar i chassit upp för en trapp tex?
    puffar för min fråga då mitt chassi gled idag, vill gärna veta.
  • Stargirl

Fridus2: Mitt glider ingenstans. Men man ska inte dra upp vagnen i trappor så om det är då den glider så är det ju bara att peta ner den igen.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • FridaLee
    Stargirl skrev 2009-02-03 16:10:30 följande:
    Fridus2: Mitt glider ingenstans. Men man ska inte dra upp vagnen i trappor så om det är då den glider så är det ju bara att peta ner den igen.

de vet jag att man inte ska brukar ta tag neranför låsningen och dra upp den har funkat på alla mina olika vagnar. nu gled det neråt altså innåt. ska kolla det igen så inte låsningen var lite uppe eller nått för att vara säker.

men vill gärna veta hur era andras chassin glider. 

• hannastina

Är ju ny på Bugaboo och fattar inte hur man låser hjulen. Skjuter man på den vita "plattan" på småhjulen på minvagn så låser man inte hjulen. Det enda som händer är att de inte kan svänga hela varvet runt utan att den vita plattan tar i chassit när hjulen försöker svänga runt. Knepigt att förklara, men kan någon själ hjälpa mig?

• Stargirl

Du måste vända på hjulet så den vita skjuts upp i mellanrummet bakom hjulet inte på framsidan.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • hannastina

Stargirl skrev 2009-02-03 17:32:04 följande:

Du måste vända på hjulet så den vita skjuts upp i mellanrummet bakom hjulet inte på framsidan.
    Testat och har nu slutat svära Jag är så himla nöjd med mitt inköp. När barnen har lagt sig ska jag roa mig med att prova åkpåse, parasoll och sufletter så det står härliga till Sa det till min man och han undrade om jag blivit knäpp...antagligen har jag väl det men kul är det!
  • Fröken Småland
    hannastina skrev 2009-02-03 17:44:19 följande:
    Stargirl skrev 2009-02-03 17:32:04 följande: Testat och har nu slutat svära Jag är så himla nöjd med mitt inköp. När barnen har lagt sig ska jag roa mig med att prova åkpåse, parasoll och sufletter så det står härliga till Sa det till min man och han undrade om jag blivit knäpp...antagligen har jag väl det men kul är det!
    Det är härligt att vara lite knäpp och här är du i gott sällskap! Själv har jag haft en Bugaboo-dag och svidat om älsklingarna. Bild kommer i bildtråden .
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2009-02-03 16:14:45 följande:
    de vet jag att man inte ska brukar ta tag neranför låsningen och dra upp den har funkat på alla mina olika vagnar. nu gled det neråt altså innåt. ska kolla det igen så inte låsningen var lite uppe eller nått för att vara säker.
     men vill gärna veta hur era andras chassin glider. 
    mitt gled först när jag drog upp det på bussen och sedan i nerförsbackar och vid i princip all normal belastning...
  • FridaLee
    modestyclara skrev 2009-02-03 19:36:29 följande:
    mitt gled först när jag drog upp det på bussen och sedan i nerförsbackar och vid i princip all normal belastning...
    ok då ska jag vara uppmärksam och kolla vagnen i morrn igen.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16