• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Micjah
    FridaLee skrev 2009-02-03 19:44:11 följande:
    ok då ska jag vara uppmärksam och kolla vagnen i morrn igen.
    Absolut!
    Mina tre (!!!) som glidit..har börjat nån enstaka gång och sen blivit värre och värre..
  • dinana

Vore ju fint om det kom lagom tills i sommar, för då kommer ju bebis =)

★ Molly ?061216 ★ (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Billabong

dinana skrev 2009-02-03 20:49:44 följande:

Vore ju fint om det kom lagom tills i sommar, för då kommer ju bebis =)
    Exakt...
  • Millli

Kan absolut inget om buggor till att börja med! Om jag köper en från -06. Är det ett bra chassi då? Inte ett som glider som man hört talas om? Vad ska jag kolla efter. Det är en Frog! HJÄÄÄLP =)

• panzermensch

De nya chassina kom hösten 07 och bara bytta på cameleon. På frog ksulle jag kolla att det inte är solblekt bla

Millli skrev 2009-02-03 21:37:09 följande:
    Kan absolut inget om buggor till att börja med! Om jag köper en från -06. Är det ett bra chassi då? Inte ett som glider som man hört talas om? Vad ska jag kolla efter. Det är en Frog! HJÄÄÄLP =)
    I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • pluttmaja

ok, har fått tag på en cam-07:a för 5000kr.

Är det ett bra pris?? använd som en mellan vagn, ho kör en urban egentligen o hade buggan så länge killen åkte baklänges.

vad är det för glidande handtag ni pratar om?? hur ser man det??

• modestyclara

Millli skrev 2009-02-03 21:37:09 följande:

Frog har ju inte reglerbart handtag så det kan inte glida

Prova att ta av och på sittdel, fälla över handtag, fälla ihop vagn och fälla upp, testa bromsen, kolla att skumgummit är helt, klädseln hel, solblekning, vilka tillbehör osv...
  • Millli

Tack för era svar! Så den har inget höj och sänkbart handtag.. se så lite man kan =) Är så sugen på en bugga men måste läsa på lite till! Undrar föresten en annan sak! Vad är lägsta höjden från marken sett på handtagen på de olika modellerna. Är ganska kort och vill inte ha en för hög vagn..

• Hannah74

Nu har jag kollat bildtråden- du är inte riktigt klok
    Trodde inte det fanns någon med så många olika färger till en och samma vagn. Blevnästan lite chockad, jag tycker jag har mkt som har 2 att byta mellan..

Och en personlig fråga- hur har man råd? Iaf, hur kan man rättfärdiga det inför sin man Min skulle bli galen!
    Men han kanske har ett intresse han med?

mamma2003 skrev 2009-02-03 18:00:33 följande:
    Det är härligt att vara lite knäpp och här är du i gott sällskap! Själv har jag haft en Bugaboo-dag och svidat om älsklingarna. Bild kommer i bildtråden .
    Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16