• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • imaj
    Hannah74 skrev 2009-02-03 22:30:40 följande:
    Nu har jag kollat bildtråden- du är inte riktigt klok Trodde inte det fanns någon med så många olika färger till en och samma vagn. Blevnästan lite chockad, jag tycker jag har mkt som har 2 att byta mellan.. Och en personlig fråga- hur har man råd? Iaf, hur kan man rättfärdiga det inför sin man Min skulle bli galen! Men han kanske har ett intresse han med?
    Har du gått in och kollat i hennes galleri? Där finns nog alla kombinationer... Och Bugaboomodeller !
  • orzia1

fina bilder i bildtråden

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • FridaLee
    Micjah skrev 2009-02-03 20:37:09 följande:
    Absolut!Mina tre (!!!) som glidit..har börjat nån enstaka gång och sen blivit värre och värre..
    då ska jag verkligen vara uppmärksam.
  • imaj
    FridaLee skrev 2009-02-04 08:12:08 följande:
    då ska jag verkligen vara uppmärksam.
    Mitt handtag har glidit vid två tillfällen, men aldrig mer... Så det är inte säkert att det blir värre eller ens fortsätter. Ena gången vad när jag skulle fälla upp vagnen och gjorde på något konstigt sätt så att det gled (tryckte på pinnen mellan de stora hjulen= onödig belastning). Den andra gången var när jag skulle upp på bussen och var tvungen att dra upp vagnen...

Hoppas verkligen att ditt chassi inte glider igen!
  • pluttmaja

snälla berätta vad det ni pratar om, vad menar ni med glidande handtag??

• imaj
    pluttmaja skrev 2009-02-04 08:44:42 följande:
    snälla berätta vad det ni pratar om, vad menar ni med glidande handtag??
    Det menas att snäpfästen på handtaget inte håller trycket de ska hålla. D.v.s. att de snäpfästen som man höjer och sänker handtaget med på de nyare Cameleon inte håller, dessa är de som är tillverkade efter Aug 2007 och fram till Maj 2008. De ska nu ha åtgärdat detta men det finns fortfarande handtag som glider. 
  • imaj
    imaj skrev 2009-02-04 08:55:42 följande:
    Det menas att snäpfästen på handtaget inte håller trycket de ska hålla. D.v.s. att de snäpfästen som man höjer och sänker handtaget med på de nyare Cameleon inte håller, dessa är de som är tillverkade efter Aug 2007 och fram till Maj 2008. De ska nu ha åtgärdat detta men det finns fortfarande handtag som glider. 
  • pluttmaja

är det dumt o köpa en vagn från april 07 då?? får den för 5000kr

• imaj
    pluttmaja skrev 2009-02-04 08:57:23 följande:
    Tänkte skriva även detta (men FL tjorvade för mig) att man om man vill undvika detta så ska man köpa en vagn som har vingmuttrar istället för snäpfästen, vilket de hade innan Aug 2007... Så det ska vara lugnt för dig att köpa den, men kolla så att det stämmer !
  • Billabong

pluttmaja skrev 2009-02-04 08:57:23 följande:

Nej, eftersom den är tillverkar INNAN problemen uppstod så är det väl inga problem alls?
    Vagnen du tänker köpa är väl en som har skruvar att snurra på för att höja/sänka handtaget? En sådan har jag, och det har aldrig varit några problem. Fr o m hösten 2007 bytte m,an till snäppfästen, det är de som kan glida - OM man har oturen att få ett ex som inte håller...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16