• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Ingrid08

Nu har jag fått hem min fynd gecko (1775,-) kanonfin! Inte speciellt sliten eller solblekt. En fråga... Jag tycker att handtaget är lite löst/ostabilt, inte helt fast(van vid uj) ska det vara så?

• Lille Mammsen

lite ruckbart handtag har alla bugaboo

Ingrid08 skrev 2009-02-16 13:17:32 följande:
    Nu har jag fått hem min fynd gecko (1775,-) kanonfin! Inte speciellt sliten eller solblekt. En fråga... Jag tycker att handtaget är lite löst/ostabilt, inte helt fast(van vid uj) ska det vara så?
  • AnniPanni

Blir camen automatisk mer svårstyrd ju tyngre barn man har i?

Jag tycker att de sista veckorna har det börjat kännas jobbigt att köra camen, man får ta i ordentlig för att få upp swivelhjulen över trottoarkanten och speciellt då E ligger ner.
    Nu är hon iof en rätt så tung 1 åring på ca 14+ kg.

• Frau T
    Svar på #6478
    AnniPanni skrev 2009-02-16 13:44:52 följande:
    Blir camen automatisk mer svårstyrd ju tyngre barn man har i?Jag tycker att de sista veckorna har det börjat kännas jobbigt att köra camen, man får ta i ordentlig för att få upp swivelhjulen över trottoarkanten och speciellt då E ligger ner. Nu är hon iof en rätt så tung 1 åring på ca 14+ kg.
    Har du ändrat fjädringen på svivelhjulen?
    Är iof ingen expert för jag har bara haft min vagn i en vecka, men det var det enda jag kunde komma på.
  • AnniPanni

Frau T skrev 2009-02-16 13:50:04 följande:

Svar på #6478AnniPanni skrev 2009-02-16 13:44:52 följande:
    Har du ändrat fjädringen på svivelhjulen? Är iof ingen expert för jag har bara haft min vagn i en vecka, men det var det enda jag kunde komma på.
    Det har jag redan gjort
  • dinana
    AnniPanni skrev 2009-02-16 13:44:52 följande:
    Blir camen automatisk mer svårstyrd ju tyngre barn man har i? Jag tycker att de sista veckorna har det börjat kännas jobbigt att köra camen, man får ta i ordentlig för att få upp swivelhjulen över trottoarkanten och speciellt då E ligger ner. Nu är hon iof en rätt så tung 1 åring på ca 14+ kg.
    Jo, det stämmer nog... tycker också att det är rätt bra skillnad på vem som sitter i vagnen. Min tvååring väger ju inte så mycket, men när jag "lånar" ut vagnen till granens treåring så är vagnen väldigt svårkörd tycker jag... fast sen skall man väl inte hålla på å dra dem över trottoarkanterna direkt heller.... Tror grannen väger runt 16 kilo.
    ★ Molly ?061216 ★ (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • modestyclara

Lokatt skrev 2009-02-16 12:54:40 följande:

min mellan som är en lång ganska nybliven treåring får inte plats i den eller ja, sätta han där kan man säkert, men det ser inte klokt ut! Använda suffletten då går ej och det kan inte vara bekvämt för benen.
    Min 3,5-åring (lång) åker gecko utan att klaga men visst suffletten använder vi inte så ofta..
  • Stargirl
    Lokatt skrev 2009-02-16 12:54:40 följande:
    min mellan som är en lång ganska nybliven treåring får inte plats i den eller ja, sätta han där kan man säkert, men det ser inte klokt ut! Använda suffletten då går ej och det kan inte vara bekvämt för benen.

Sonen 5,5 år i syrrans Cam....kanske ser det galet ut men han får plats.

2 åring med massa utrymme.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Aprap

Stargirl skrev 2009-02-16 14:31:04 följande:

Sonen 5,5 år i syrrans Cam....kanske ser det galet ut men han får plats. 2 åring med massa utrymme.
    Vilka söta bilder...ungefär så sitter mina...tjejen är 2år 89cm o grabben 4år 1m
    fungerar jätte bra...måste ju använda den redan nu innan bebben har kommit ;)
    Just ja tack alla som gett tips om buggan o att det går bra att beställa från england...
    fick vagnen i fredags så d gick smidigt o fort + att jag slapp frakten*haha* så en sprillans ny bugga för 7124kr..
    TACK!!!!
  • bennysson

frågar här med... någon som haft glidande handtag på sin BEE?? hur mycket gled det innan du reklamerade? mitt glider kanske bara någon mm, mer som att det knakar till lite när man ska tex upp för en kant eller av och på bussen..

Räcker det för att reklamera eller måste det glida längre?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16