• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Fröken Småland
    Lina1 skrev 2009-02-17 10:29:45 följande:
    Kan man köpa camen utan liggdel?Har kikat runt men det verkar bara säljas tillsammans,tösen som ska åka vagnen är 7 månader så den behövs lixom inte.
    Ny i butik finns den inte att köpa utan liggdel, men begagnad ser man då och då. Det går ju att sälja den men särskilt mycket får man inte för den tycker jag, i förhållande till att andrahandsvärdet sjunker rejält när man säljer utan liggdel sen.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • 3småttingar

Wiiie dom hade "min" bugga inne på lageeer för omgående leverans! :):) Nu ska jag bara övertala sambon också... Hade en bugga exakt för 1 år sen, köpte den ny men sålde efter 5 veckor. Men nu vill jag ge den en ny chans!

ღ Edwin 9 november 2006 ღ Ella 6 oktober 2008 ღ sandrastaar.blogspot.com
  • Mawe123
    Lina1 skrev 2009-02-17 10:29:45 följande:
    Kan man köpa camen utan liggdel?Har kikat runt men det verkar bara säljas tillsammans,tösen som ska åka vagnen är 7 månader så den behövs lixom inte.
    Jag köpte min vagn från babytrader för något år sedan, betalade då ganska exakt 6000 spänn för vagnen utan liggdel, och det tycker jag var ett bra pris.

Självklart fick jag ett strulande chassi, men det har jag fått utbytt mot ett nytt jättebra med popnitar och som kompensation fick jag en åkpåse av bugaboo.

Tror säkert att det går att få ut ca 4000 för min bruna bugga utan liggdel med åkpåse när vi använt den klart och då har vagnen bara kostat mig 2000:-
    William 000213, Lowe 070712
  • 07melwin

Hej!! Har nu bestämmt mig för att köpa en Bee ( som storebror ska ha )vägrar han sitta i den har jag även fyndat ett babynest på tradera som bebisen får ha i Been. Nu undrar jag hur Bugaboos ståbräda är, är det den som funkar bäst eller?? Den passar väl både till Cam och Bee?? Är den lätt att ta bort när storebror inte ska stå på den eller är det bökigt?? Eller rekommenderar ni något annat märke på ståbräda?

• Stargirl
    07melwin skrev 2009-02-17 12:28:22 följande:
    Hej!! Har nu bestämmt mig för att köpa en Bee ( som storebror ska ha )vägrar han sitta i den har jag även fyndat ett babynest på tradera som bebisen får ha i Been. Nu undrar jag hur Bugaboos ståbräda är, är det den som funkar bäst eller?? Den passar väl både till Cam och Bee?? Är den lätt att ta bort när storebror inte ska stå på den eller är det bökigt?? Eller rekommenderar ni något annat märke på ståbräda?
    Nej den passar inte Bee. Så ni får köpa en Kiddyboard eller buggyboard eller vad de nu heter *s*
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • bennysson

Stargirl skrev 2009-02-16 16:08:00 följande:

Nej, mitt glider inte alls. Om jag sätter foten på chassit och drar allt jag har så får jag upp den ett par mm men inte i vanlig användning. Jag skulle vänta och se om det förvärrades. Det är inte direkt ngt problem låter det som på din vagn.
    nej precis det är inget "problem" men man vill ju inte att det ska vara "fel" på den ;)

jag väntar nog och ser.. men som sagt, var m est nyfiken på hur MYCKEt det glider för dem som det "glider" på..
  • Miss Boring

Nu håller jag på att rensa i alla buggatillbehör... tagit lite bilder också! Slutar väl som Fröken Småland :O
    Har dock bara lagt in en ny bild idag, grå bas med marin topp och marin korg... KAN bara inte bestämma mig för om jag ska behålla eller inte...? Hjälp!

• Stargirl
    bennysson skrev 2009-02-17 12:37:40 följande:
    Stargirl skrev 2009-02-16 16:08:00 följande: nej precis det är inget "problem" men man vill ju inte att det ska vara "fel" på den ;)jag väntar nog och ser.. men som sagt, var m est nyfiken på hur MYCKEt det glider för dem som det "glider" på..
    Jag tror det är lite olika. Bugaboo är generellt mycket generösa med sina reklamationer. Ett annat mörke skulle bara säga "live with it". Jag skulle avvakta lite och se om det förvärras. Du har trots allt 2 års garanti så du har råd att vänta och se.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • 07melwin

Stargirl skrev 2009-02-17 12:32:45 följande:

Nej den passar inte Bee. Så ni får köpa en Kiddyboard eller buggyboard eller vad de nu heter *s*
    Ok tack, tur att jag frågade och att ni är så kunniga :)
    Man vill ju kunna byta bräda mellan vagnarna.
  • bennysson

Stargirl skrev 2009-02-17 12:38:58 följande:

Jag tror det är lite olika. Bugaboo är generellt mycket generösa med sina reklamationer. Ett annat mörke skulle bara säga "live with it". Jag skulle avvakta lite och se om det förvärras. Du har trots allt 2 års garanti så du har råd att vänta och se.
    ja precis, avvaktar nog lite. Annars har allt funkat bra..

men jag hade lite ångest igårkväll över att vi sålde geckon, var aldrig något fel på den.. drömde tillochmed mardrömmar om att hela been pajjade haha

men För första gången så ångrar jag försäljningen av geckon... saknar den faktiskt-- det var en toppenvagn..
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16